Annons:
Etikettutställning
Läst 1496 ggr
CeroOscuras
2013-03-23 14:57

Skada på örat, problem?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har tittat in här då och då men har inte skrivit något och har inte heller registrerat mig förrän idag, men eftersom att jag nu varit i kontakt med uppfödaren av min SYL-tjej (g 03) som lyckats skada sitt öra på något sätt, och hon rådde mig att fråga här, så var det väl dags! 
Aeris har vi haft ett tag nu, hon är född 17/11 2012 (jag är urdålig på att räkna så därför säger jag "ett tag" fast hon bott hos oss sedan hon blev 12v) och hon är ärligt talat ganska klumpig. Gör illa sig på allt möjligt otänkbart. (springer med huvudet först in i dörrkarmar så att hon får en rejäl bula mittemellan ögonen, till exempel) 
En dag för någon vecka sedan så kom vi hem (hon fick fortfarande vara ensam i sovrummet när vi gick hemifrån då, eftersom att vi har tre andra katter) och såg att hon hade ett litet sår på örat. (jag har ingen aning om vad hon kan ha gjort illa sig på ens.) Tänkte redan då att det säkert blir ett jack i örat när det läkt.. Och mycket riktigt, det ser ut lite som om man tagit en hålslag och gjort ett hål i kanten på örat! 

Hon verkar ju inte ha några problem med det så, men eftersom att hon har en RX-stamtavla och vi har tankar på uppfödning i framtiden så kommer vi ju få lov att ställa ut henne i alla fall en gång. 
Så, till min fråga, är det ett problem att örat ser ut såhär? (jag förstår ju att hon kanske inte får bästa tänkbara omdömet, jag tänkte mest om vi inte skulle kunna ställa ut henne alls pga detta.)

Och har jag lyckats posta detta på fel ställe så ber jag om ursäkt för det. <.<
(Det är inte lätt att ta närbilder på öron, har jag märkt!)

Annons:
[S*Cupcakes]
2013-03-23 21:26
#1

För att få ett ex1 som krävs för avelsgodkännande tror jag inte ni behöver oroa er. det är ett så litet jack och så som många domare dömer idag och släpper igenom allehanda defekter tror jag inte det är något problem alls.

kalindas
2013-03-23 21:36
#2

Domarna kan ju inte undvika att se att det är en skada och inte en defekt. Så det borde ju vara väldigt konstigt om hon inte blev avelsgodkänd pga det lilla jacket. 😮

/Elisa

Upp till toppen
Annons: