Annons:
Etiketthälsa
Läst 2977 ggr
carinbrack
3/23/13, 12:24 PM

Cityveterinärerna i Lund

Jag vet inte hur många av er som bor i Skåne, men jag måste varana er för Cityveterinären i Lund. Vi tog Tux dit på torsdagen, innan han blev så akut jättedålig. Veterinären lyssnade på hjärtat, klämde på magen och vägde honom. Sen sålde hon mat till oss och skickade hem oss. Ingen rötgen, hon vätskade inte upp honom, hon tog oss inte på det minsta allvar trots att han på en vecka förlorat nästan 30% av sin kroppsvikt och kräktes. Hon ringde dagen efter för att höra hur det var, när jag sa att han hade en invagination VISSTE HON INTE ENS VAD DET VAR! Om hon röntgat hade hon sett den, för enligt vad jag hört ser den speciell ut och är svår att missa. Och då, när vi har hos henne, var han inte för svag för att klara en operation. Om hon gjort sitt jobb hade han kanske levt nu.

Jag ville bara att ni skulle veta det. Inget kan ge oss Tux tillbaka men vi kan undvika inkompetenta veterinärer i framtiden.

Annons:
kalindas
3/23/13, 1:41 PM
#1

Otroligt dåligt av veterinären att inte kolla sådant!
Ok, att man kanske inte röntgar första dagen. Men jag tänkte redan på det i förrgår då du skrev om att han inte var uttorkad enligt veterinären, att det var väldigt konstigt.
Saga som är en vuxen katt, var nära döden pga uttorkning efter en natt med kaskadspyande. Hon vinglade när jag åkte in med henne på morgonen. En liten kille som er borde ju vara totalt uttorkad!
Skrev inget om det i tråden, då jag litade på att veterinären visste vad hon gjorde. Bevisligen var det inte så.😮

Plus att som veterinär inte veta vad invagination är, känns ju väldigt dåligt.

/Elisa

Garmabias
3/23/13, 5:06 PM
#2

Om du har orken att anmäla vetrinären som brustit i sin yrkesutövning är det iallafall en liten bit på vägen i ditt sorgearbete och kanske hjälper det andra som hamnar i samma situation.

Du skriver till Ansvarsnämnden (för djurhälsa och sjukvård)Box 322

55115 Jönköping tel 036-155853

Skriv så sakligt utförligt och beskrivande som möjligt. Komplettera med journalkopior( vilka du har rätt att få ut från behandlande vet. annars anmäler du även detta)

Jag har själv råkat ut för totalt inkompetenta vetrinärer flera gånger och då inte anmält.. Det gör mig extra förbaskad och jag glömmer aldrig händelserna.

Kan ju också passa på att varna för inkompetenta vetrinärer

Vetrinärstatoinen i Sjöbo. Säkert bra på häst ko gris och hund men katt är definitivt inte deras område!!

I bästa fall får behandlande vetr. en varning och det dröjer säkert över ett år. Man kan inte förvänta sig någonting av att ha anmält men det känns ju definitivt bättre efteråt.

carinbrack
3/23/13, 6:09 PM
#3

Tack för tipset. Jag ska fundera och invänta detas svar på mitt mail där jag förklarar vad som hänt.

[S*Cupcakes]
3/23/13, 9:27 PM
#4

Med en katt som spyr och spyr är röntgen det första man ska göra. Aldrig någonsin skicka hem en med en matpåse. Att hon inte ens visste vad invagination är. Jag finner inga ord.

Lejdet
3/23/13, 10:20 PM
#5

Fullständigt oacceptabelt! Anmäl utan tvekan!

Elegantangel
3/23/13, 11:40 PM
#6

Åk till regiondjursjukhuset hbg nästa gång om du känner minsta tvekan med veterinären försök boka Mia alt fråga efter henne, hon är en av mina klara favoriter där samt att hon är deras katt veterinär också:-) (hon älskar siameser också)

Annons:
Nilla
3/24/13, 3:19 PM
#7

Fruktansvärt!!! Hon borde ha sig en hurring, tanten. Anmäl.😢

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

carinbrack
3/28/13, 1:59 PM
#8

Jag mailade dem i helgen, fortfarande inget svar så jag har bestämt mig för att anmäla.

Elegantangel
3/28/13, 2:08 PM
#9

#8 på dem bara Carin! Heja!

[Murvel]
3/28/13, 11:40 PM
#10

Vilken tråkig historia 😕De har varit väldigt trevliga och hjälpsamma när jag varit där. Men sådant här får ju inte riktigt hända..

carinbrack
3/29/13, 10:02 AM
#11

När jag mailade att jag ville ha journalkopior blev det fart. Veterinären ringde igår och undrade om jag ville ses och prata. Det ville jag inte. Hon sa att hon var hemskt ledsen och det var hon säkert men det förändrar ju ingenting.

BubblingSpirit
3/29/13, 2:38 PM
#12

Fy så trist.. :(

Upp till toppen
Annons: