Annons:
Etiketthälsa
Läst 1048 ggr
carinbrack
3/15/13, 8:48 PM

Problem i lustgården...

När lille Tux (som han ska heta) först kom fräset och morrade Dexter ett dygn ungefär. Precis som alla andra katter gjort i den situationen. Men nu har han börjat följa efter den lille, jamande med mörk röst, och när han kommer ikapp nosar han överallt, smyger sig nära och sen försöker han bita Tux, antingen över nacken eller över strupen. Vi har såklart stenkoll, men jag blir så rädd. Jag har nämligen en gång sett en hankatt bita ihjäl tre kattungar och det såg ut ungefär så här. Söta Sandra (uppfödaren) har tipsat om feliway, zylkene och uppsikt, men har nån här fler råd? Eller har ni hört om nåt liknande? Och hur gick det då?

Annons:
kalindas
3/15/13, 9:25 PM
#1

Låter mest som han försöker uppvakta honom som en hona. Det är nog bara ett dominant beteende och jag tror inte du behöver vara orolig. 🙂

/Elisa

SacredSouls
3/15/13, 9:51 PM
#2

Ja er enig med kalindas. Kattunger lukter litt spennende og det er normalt at hannkatter kan gjøre slik i en overgangsfase.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

carinbrack
3/15/13, 10:18 PM
#3

Åh, vad skönt att höra! Men han biter alltså inte bara i nacken utan i strupen också.

Annso_
3/15/13, 11:36 PM
#4

Så gör mitt högsta höns här hemma, kastrerad hona med den andra kastrerade honan :) Hon kan gå efter och mullra, sne i kroppen och sedan "attackera" den andra katten o lägga sig på henne och bita henne i strupen..Ser det dock inte som något "allvarligt" utan hon markerar väldigt ofta att hon bestämmer …padda…. ;)

Sen är dom världens bästa kompisar direkt efter och dom ligger mycket ihop o sover / leker osv :) .. Detta är en Norsk skogkatt och en huskatt men det spelar ju ingen roll egentligen :)

carinbrack
3/17/13, 10:12 AM
#5

Nu är allt frid och fröjd, Dexter har slutat bitas i nacken (men jag tror faktiskt att han ville bära lillkillen, han är ju en bebis). Nu har de sovit ihop och lille Tux beter sig som om han äger huset oxh Dexter följer honom som en liten svans. Kaiser iakttar det hela på avstånd med ett upphöjt lugn. Men kommer Tux för nära smiter han. Inatt sov lillen i stort sett hela natten (det här är verkligen som att ha en bebis) och vi är alla glada (och utvilade) idag. Han är världens sötaste krabat och så tuff och cool. Han älskar människor, alla människor, och är inte rädd för nånting. Tack Sandra för att vi fick köpa honom!

Nebel
3/17/13, 3:12 PM
#6

Vad gott att det redan fungerar så bra! Vore kul med en bild el två på de nya kompisarna framöver ;)

Annons:
carinbrack
3/17/13, 5:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Så här gosigt har de det nu.

carinbrack
3/17/13, 5:37 PM
#8

Varför blir alla mina bilder på fel ledd?

kalindas
3/17/13, 5:38 PM
#9

Mys! ❤️

/Elisa

Nebel
3/17/13, 11:15 PM
#10

Sååå rara 💓💕💞

AngelsCo
3/18/13, 9:07 AM
#11

Jag är jätteglad att det går bra! Han är så otroligt lik mormor Yatzy i beteendet. Så söt, så rar!

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

carinbrack
3/18/13, 10:13 AM
#12

Söt, rar och tuff. Vi är alla upp över öronen (som kanske märks).

Upp till toppen
Annons: