Annons:
Etikettomplacering
Läst 3495 ggr
prodigy
2013-03-13 07:35

Svart orientalhona söker livslångt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allihop!

Det var länge sedan jag skrev här. Pga sjukdom i min uppfödning och ny familjesituation blev jag ju tvungen att hitta nya hem till mina älskade katter. 

Alla har hittat kärleksfulla hem utom min finaste tjej Trixi som jag hade tänkt behålla, men känner att det är orättvist för henne att leva som ensamkatt samt att jag har mycket lite tid att spendera med denna supersociala tjej!

Jag har annonserat på blocket men men det tycks som om människor som svarar där överlag är oseriösa, så prövar här igen.

Trixi, S`Sandvretens Roulette i stamtavlan är snart fem år, älskar alla människor, van vid många barn och vill gärna vara med överallt. En typisk bräkande siamesröst har hon och måste få sova i nya matte/husses säng, gärna på huvudkudden :)

Hon är givetvis kastrerad och vaccinerad. Pris diskuteras vid rätt hem. Vi finns i Lund men leverans kan ordnas öven uppåt landet.

Hör av er vid intresse!

Mvh/Lisa

tolvbitar@hotmail.com

Annons:
kalindas
2013-03-13 09:10
#1

Vacker tjej. Hoppas hon får ett bra hem. ❤️

/Elisa

Ellensmatte
2013-03-13 20:22
#2

Så vacker! Hoppas du hittar ett riktigt bra hem till din tjej.

prodigy
2013-03-14 13:04
#3

Tack! Ja det är inte lätt att släppa ifrån sig denna underbara tjej!

Herlingstorp
2013-03-23 14:14
#4

Hej!

Vi är en familj med två barn på fem och åtta år. Jag jobbar halvtid i skift och maken heltid dagtid så vi går omlott och är hemma största delen av tiden. Hos oss bor Pastell, en tvååring foreign white från djärfs katteri och min systers sjuttonåriga bondkatt som självvalt flyttat hem till oss. Eftersom vi är hemma så mycket så har vi upplevt att Pastell varit nöjd med "gamlingen" Stiltskins lugnare lek men nu är Stilt tyvärr såpass stel och dålig av artrit och ålder att veterinären bedömt att det är snällast att låta honom somna in. Ett beslut min syster håller på att acceptera i dagsläget :(

Vi har därför börjat fundera på om Pastell kommer behöva mer fyrbent sällskap. Stiltskin skulle inte vilja ha konkurrensen av en ny katt (det var därför han flyttade till oss, så det skulle jag inte utsätta honom för) men när han är borta kommer det nog märkas för pastell.

Då vi skaffar en för alltid katt vill vi vara noga med att vi är rätt familj för katten och den för oss.Därav denna romanen. :)

Vi har ett torp 2,5 timmes bilväg hemifrån som vi åker till ganska ofta på helger och semestrar. När vi hade utekatter var de kvar hemma med vakt men Pastell har vi alltid tagit med då han är innekatt och skulle bli förkrossad över att lämnas själv någon längre stund. Dessutom vill vi helst ha hela familjen samlad vid alla mysstunder. Samt att det är skönt att inte behöva vara beroende av att andra kan ställa upp och passa. Därför behöver en katt för oss inte bli stressad av att åka bil. Pastell har vi haft sedan han  var kattunge och vi biltränade honom mycket som liten, korta stunder som man gör med hundar.

Vi vill också ha en innekatt. Då vi tidigare haft utekatter och det igentligen känns lite onaturligt för mig med ett djur som bara är inomhus har vi ofta Pastell ute med oss i sele, han solar gärna under en filt med oss på altanen tidig vår eller jagar insekter på sommaren. Vi lägger gärna tid på det. Så vana vid sele är en stor fördel.

Pastell har fått hänga med på fika stunder ute och liknande längs vägen till torpet och är en trygg och stabil katt som gärna hälsar på främmande, det gör det såklart lättare för oss att ha med vår älskling.

Han älskar människor och har barnen kompisar hemma kan man lita på att Pastell står mitt i legohögen, stjäl pollypocket kläder eller sover i dataspelande barns knä. Det är ibland lite stökigt och högljudt som barn kan vara, och även om vi bor tillräckligt stort för att en liten katt skall kunna välja att gå undan utan problem bör den nog vara van vid barn eller inte vara av det försiktigare sorten.

Om du tror att Trixie kan vara något för oss så får du gärna höra av dig. Vi har ingen brådska med att skaffa en katt till utan vill att det skall vara välplanerat och genomtänkt. Det finns självklart anledningar till att man omplacerar ett djur, men vi vill gå in med bästa förutsättningar.

Mvh Maria Rosvall m familj

Herlingstorp
2013-03-24 20:30
#5

Om någon känner/har kontakt med Lisa får ni gärna tipsa om mitt inlägg. Kan vara bra att veta om Trixie hittat ett hem eller vi inte passar. Så vet vi om vi skall fortsätta hålla ögonen öppna. Jag är inte inne här särskilt ofta nu för tiden så jag vill inte riskera att missa ett svar om det dröjer länge.

Mvh Maria

grandma
2013-03-24 20:35
#6

Vilken otroligt vacker katt❤️

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

Annons:
alltidsiames
2013-03-25 05:47
#7

Trixie har visst redan flyttat. Såg en bild på fb från ny ägare.

Herlingstorp
2013-03-25 06:01
#8

Tack!! Då vet vi.

prodigy
2013-03-25 09:09
#9

Hej Maria! Förlåt mitt sena svar. Som alltidsiames säger så har Trixi hittat ett nytt hem redan. Hoppas ni hittar en annan kisse, ni låter som en bra familj!

Mvh/Lisa

Herlingstorp
2013-03-25 19:20
#10

Solskenshistorier blir man bara glad av!

Upp till toppen
Annons: