Annons:
Etikettminneslund
Läst 3353 ggr
[lucii]
2013-03-04 22:00

Min första katt!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Han var en halv Siames men jag ville ändå visa upp en bild på honom. Han hette Minus och var brorsans katt innan jag föddes. Jag tror Minus såg mig som sin uppgift, att passa. Jag kunde som barn ta promenader och han ansåg att han var tvungen att följa med. Ja någon var ju tvungen att hålla koll på mig, tyckte han. Inte för att mina föräldrar gjorde ett dåligt jobb. Han tyckte väl bara att vissa uppgifter var han så mycket bättre på än vad människorna som han lånade ut sitt hus till var. ;)

Men ibland tog jag hans nya favoritplatser, barnvagnen tex. Så han fick lägga sig och sova på diskstället. Men jag tror han tyckte om mig ganska mycket ändå.

Han lät som en "strypt" katt när vi åkte bil. Men det är ju de där små sakerna som man aldrig kommer glömma. Det som gör katten till en egen individ.

Han vart 19 år och ganska senil. Men lika älskad för det!

/Lucii

Annons:
kalindas
2013-03-04 22:05
#1

Jättefin! 😘

/Elisa

[lucii]
2013-03-04 22:08
#2

Tack! Men nu vill jag ha en "ren" Siames :)

SacredSouls
2013-03-04 22:43
#3

Kjempefin 🙂

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Nebel
2013-03-05 03:29
#4

Vilken fin kille, på både in- och utsidan ❤

[lucii]
2013-03-05 12:32
#5

Ja han var speciell :) Men ja, alla katter är ju speciella på sitt lilla sett.

[S*Cupcakes]
2013-03-05 12:34
#6

Så härlig historia full av kärlek! Jag tror du kommer ge en siames ett perfekt hem, men bara så du vet är de nästan pain-in-the-ass när de är ensamma för de kräver så mycket uppmärksamhet och social närhet, så mitt bästa tips är att skaffa 1,2,3-6 stycken för de är också ganska beroendeframkallande. 

Jag började med en, nu har jag haft 7 stycken, min mamma har två, min moster har två, min bästa vännina skaffade 2, och massor av nära och bekanta har blivit med katter jag hjälpt att omplacera :) Så de både smittar och framkallar "vill-ha-mer-måste-ha-mer" :D

Annons:
[lucii]
2013-03-05 12:41
#7

Jag har alltid haft katt, Minus var ju ett år äldre än mig. Efter honom har jag haft 3 hittekatter och sen fick jag två katter av min kusin som är födda -08. Beroende är jag ju redan men en ren Siames katt är lite nytt för mig även om Minus hade en hel del Siames gener från sin mor. 

Berättade för min mamma om mina planer och hon sa direkt att hon ville vara med på ett hörn. Hon är ju lika katt-galen som jag är.

Av någon anledning kallas jag "crazy cat lady" av vissa vänner, jag förstår inte varför ;)

Den 18e flyttar jag till större och efter det tänkte jag börja planera och "plugga" vidare på detta :)

Nemosos
2013-03-05 20:14
#8

Sin första siames skaffar man alltid försent

Upp till toppen
Annons: