Annons:
Etikettavel
Läst 5843 ggr
[S*Cupcakes]
3/4/13, 9:03 PM

Vilken är din..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

..favoritfärg? Den där du brinner extra för, som du bara njuter av att se på?

För mig är det tabbys, helst orientaler, men det är något så fascinerande med tabbymönstret! Det är något jag först nu börjat tycka, förut har jag gillat mycket "pastellfärger" dvs. diluterat och vitfläck, men tabby kan jag ju också få i de utgåvorna. Men ååh, så fint.

Annons:
[S*Cupcakes]
3/4/13, 9:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Som tur är får jag njuta av två tabbys och en pastellkatt här hemma.

origirl
3/4/13, 9:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#2 Samma som du egentligen men gillar ochså kanel og dilution med tabby. Och om det då finns nåt hvitt på så er det inte fel det hällre 😉

Siameshona
3/4/13, 9:29 PM
#3

Otto & Pacino myser med varann & matte, hjälp! Hamnade fel:) hittar ej hur jag tar bort dem:)

kalindas
3/4/13, 9:40 PM
#4

Jag kan inte välja en favoritfärg. Ändrar mig hela tiden! 🐱

Först var det solida jag ville ha. Absolut inga paddor. Sen föll jag som en fura för paddorna och deras härliga mönster. Samma med bicolour katterna, man bara älskar dem!
Alla agouti mönster är fina så länge de har bra och tydliga kontraster.

Önskefärgerna på framtida katter är just nu: 
Vit (antingen FW eller en vit OSH)
En svartsilver (tabby eller tickad) OSH

Men det kan ändras. 😃

/Elisa

[lucii]
3/4/13, 9:44 PM
#5

Cup: Guuu vad han är lik min första katt (eller han var ju brorsans innan jag föddes). 

#2 Vilket fint och speciellt utseende i ansiktet. Bedårande! Gillar att han/hon har massa färg förutom i ansiktet. Kul att se!

tuska
3/4/13, 9:46 PM
#6

   Den första inköpta katten skulle vara en brunmaskad siames, det blev en choklad oriental.   Jag älskar alla färger och mönster, därför går det här hemma  blått brunt choklad och padda  Dom är randiga prickiga och lite "mögliga" i mönstret 😃
 Högst i kurs står nog ändå den brunmaskade siamesen.

Annons:
[S*Cupcakes]
3/4/13, 9:55 PM
#7

Haha ja, min första oriental ville jag ha en blåspotted, det blev en brunspotted. Den andra ville jag ha en svart, det blev en svartsmoke.. Sen blev det Kiku, som är en drömkatt i färg på alla sätt och vis. Sen en choklad, sen en bruntabby som var det sista jag ville ha, sen en chokladtabby.. Jag gillar paddor och jag gillar mönstrat men inte paddor och mönstrat i samma, sen gillar jag vitfläckar som har ett "cleant" utseende och ordentligt med vitt. Alla katter är liksom fina, men det är nog tabby jag kommer satsa på i orientalaveln. Fler prickar åt folket :)

[S*Cupcakes]
3/4/13, 10:31 PM
#8

Med tabby menar jag "spotted & classic"
Tabby blir ett sammelord för alla agouti :)

SacredSouls
3/4/13, 10:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#1 Så utrolig sjarmerende ❤️

Man endrer helt klart smak etterhvert. Eller endrer smak er vel litt feil å si. Man legger til enda flere farger og mønstre blant sine favoritter:-)

Jeg begynte med rød masket som favoritt ,etterhvert ble det også padder,så kom sjokolademasket og alle andre maske farger. Nå i det siste så har jeg innsett at jeg liker tabby mer og mer også.😃

dsc-0877.jpg (650×432)

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Myzakatt
3/4/13, 10:39 PM
#10

Jag svarar nog paddor…. Eller svart

AngelsCo
3/4/13, 11:19 PM
#11

Vitfläckspaddor. Lätt. Men jag vill inte föda upp paddor, bara ha dem som sällskap. För… Jag har tre nyanser av rödpigmenterat hemma och jag är fortfarande inte säker på om de är mönstrade/omönstrade. :-/ de är reggade utifrån vad jag tror och jag tror att jag inte har fel, men det är sådär att försöka regga tre ljusrosa kattungar…

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

lynxlo
3/4/13, 11:29 PM
#12

Älskar alla agoutis, men spottar är det allra finaste tycker jag. Men sen går ju en riktigt illmarig och fräck padda aldrig att motstå förstås! Har aldrig sett en silvertabby live men drömmer om det!

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

[S*Cupcakes]
3/4/13, 11:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Ja alltså vitfläckspaddor är fina, men då vill jag ha dem exakt som Kiku. Perfekt färgfördelade! Partisk? Va? Nää;) Vitfläckar är fina om de är cleana och har ordentligt med vitt, tycker jag

Annons:
MijmuPix
3/4/13, 11:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Min absoluta favoritfärg är crememaskat. I synnerhet den är käre lille cremebullen, Kingston:

[S*Cupcakes]
3/4/13, 11:43 PM
#15

#14 Åh Kingston ❤️

Nebel
3/5/13, 4:41 AM
#16

Finaste Kingston och alla andra underbara katter 💖! Inte lätt att välja, min brunspotted får höga myspoäng iaf ;). Min första långnäsa var brunmaskad siames och jag tycker fortfarande att det är något alldeles speciellt, nästan magiskt med hur de vackra blå ögonen framträder hos dessa katter. SIA n 21 är en annan favorit. Och bland orientaler chokladsköldpaddspotted eller rödspotted. Rött kan man väl aldrig få för mycket av ;)?! Vågar knappt drömma i nuläget men en röd el crememaskad liten…..

Mewz
3/5/13, 6:56 AM
#17

Kossakatter, oavsett ras och vitfläcksgrad. Det är även det som jag själv tänker jobba med att få fram. Dock så får färgen aldrig vara det viktigaste❤️

Real stupidity beats artificial intelligence every time

cillaroten
3/5/13, 7:46 AM
#18

Tycker om de flesta färger,men choklad är min favorit,oavsett mönster 🙂 Sen är nog min absoluta favvo en riktigt fin chokladspott!

Zandrinos
3/5/13, 8:14 AM
#19

Classic tabby orientaler och spotted. I förra kullen fick vi blå classic tabby oriental🙂

lynxlo
3/5/13, 8:20 AM
#20

#19 åh, kan vi inte få se en bild på blåspotten!

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Annons:
lynxlo
3/5/13, 8:38 AM
#21

Förlåt jag menade classic tabbyn!

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Zandrinos
3/5/13, 9:25 AM
#22

Tyvärr kommer jag inte åt bilderna. Kullen föddes 2011 och bilderna finns i våran gamla dator. Såklart krånglar bloggen på våran hemsida, men där ska också finnas bilder på S-kullen.

kalindas
3/5/13, 9:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

#22

Knyckte denna bilden på bloggen.  🙂
Ser inte mönstret jättebra, men lite syns i alla fall.

/Elisa

Missannas
3/5/13, 10:32 AM
#24

Måste nog säga att jag tycker om de flesta färger, men jag är extra svag för svart och chokladspotted på oriental. På siames gillar jag brunt och choklad extra mycket, solid, tabby eller padda. Rött är något jag börjat gilla mer och mer, mycket tack vare alla fina rödtottar som visas upp här på forumet. 😍

Men om jag måste välja så får det bli brunmaskat eller bruntabby.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Liljekatten
3/5/13, 12:21 PM
#25

Jag gillar många färger, men favoriten är nog ändå blåspotted OSH eller blåtabbymaskad SIA. Älskar vitfäckar också, helst med mycket vitt. Och rödtabbymaskat. Och brunmaskat. Och …..

amandahurtigh
3/5/13, 1:45 PM
#26

Kanel och choklad med vitt, JAG DÖR SÅ FINT DET ÄR ❤️
Sen måste jag ju vara partisk och säga att classic är väldans fint!! 😃

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

GunillaSverkersson
3/5/13, 6:00 PM
#27

Blåtickat, alla tickade, vitfläckar, spottat, mycket färg på gröna eller blå ögon. Men det viktigaste är nog det som finns under, personligheten. Jag brukar ändra mig i vad jag tycker är tjusigt.

Bruntabby OSH med vita fläckar och tjusiga gröna ögon , tittar jag lite extra på.

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

Annons:
cerwinvegas
3/5/13, 9:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

det finns så många fina färger & mönster på orientaler & siameser .

måste jag välja en så väljer mitt hjärta  svart/vit oriental de är kärlek de

Alba333
3/5/13, 10:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

KANEL såklart 👍 Både solida och maskade är ju bara helt underbar med denna varma goda färg!!

Fante
3/5/13, 10:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Padder så klart I alla dess färger 🙂Men jag är också väldigt svag för rött

carinbrack
3/5/13, 10:46 PM
#31

Åh, det skulle bli en lång lista. Men högst upp står just nu röda/creme och vita siameser, det är nåt med det ljusa ansiktet och de blåa ögonen som är så ljuvligt vacket. Och de rosa öronen. Fast nån gång ska jag ha en chokladoriental, och en svart, och en svartvit och en röd och ….

Denna kommentar har tagits bort.
Fielie
3/6/13, 2:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Foreign white blir mitt svar,men det är som många säger,det finns så många fina färger:) tabbymaskade siameser är också väldigt fint och mycket mer🙂

Garmabias
3/6/13, 8:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Det finns ju så många vackra färger!! Föll som en fura för svart och choklad solida orientaler för många år sedan och det sitter i😃 Rött, kanel och paddor är det som jag vill jobba vidare med. Främst är det nog ändå temperamentet som får styra.

Annons:
[lucii]
3/6/13, 9:01 AM
#35

#28 vilka fina färger och mönster <3

Attacks
3/6/13, 7:39 PM
#36

Orientalere med spotter helst svart eller sjokolade ❤️

OG

Orientaler/Siameser -padder helst i mørke farger med og uten hvitt.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

Ellensmatte
3/6/13, 8:50 PM
#37

Jag har inga favoriter, tycker alla färger är fina :)

Zakira
3/14/13, 6:55 PM
#38

oj oj oj, får nog nya drömfärger varje vecka! OSH b föll jag för först och det kommer alltid ligga mig varmt om hjärtat, sen började jag drömma om en SIA b eller SIA n (de är ju helt fantastiska! Jag drömmer fortfarande om en..). Så dessa tre är nog mina favoriter ändå.

Och nu på senaste tiden har jag börjat uppskatta OSH paddor i olika färger och vitfläckar (vitfläckspaddor gärna ! ;))

Gerro
3/14/13, 8:08 PM
#39

För mig så spelar färg ingen större roll.. MEn jag älskar chokladmaskade, choklad & blå sköldpaddor med vitt<3


AngelsCo
3/15/13, 7:49 AM
#40

Fast jag måste säga att solida, svarta och chokladfärgade orientaler inte är fel nånstans. Inte lila eller blå heller, men mitt hjärta ligger hos de fullfärgade katterna. Mönster tycker jag bara om om det är riktigt bra mönster.

Men jag gillar Kategori IV och väljer inte katt utifrån färgen på den. Individen och typen är viktigare än färgen. Man måste bygga sitt hus innan man målar det.

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

SE*Wishetens
3/25/13, 5:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Blått, blått, blått! ÄLSKAR blåmaskade siameser, och blåtabby och blåsköldpaddsmaskat. Har min fantastiska blåpadda Imsa som är SÅ vacker (se bild). På andra plats kommer lilamaskat och chokladmaskat. Tycker även att tabbymaskade siamser är vackra med sina härliga ansikten. 

På orientaler tycker jag solida choklad, svart, blått och lila är finast. Är inte särskilt förtjust i vitfläckar överhuvudtaget, men orientalpaddor med vitfläck är fint - det blir så rena färgfält då.

SE*Wishetens  - http://www.wishetens.se

Annons:
[figgelina64]1
3/25/13, 6:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

RÖD i alla mönster, färger och hårlag 🙂

Först min Balineshane GIP S* Coral Reef¨s Hugo Boss (Bal d)

sedan min Orientalhane GIC S* Coral reef´s Q OSH d03 Var

[figgelina64]1
3/25/13, 6:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Q är en hejare på att jaga och fånga flugor 😉

Herlingstorp
3/25/13, 7:52 PM
#44

Foreign white, det måste vara katternas svar på änglar :) Är ngt gudomligt perfekt och rent över dem. (det är svårt att förstå att ngt som ser så oskuldsfullt ut kan hitta på så mycket hyss…)

Men solid svart och choklad är underbart, brunmaskat och rödmaskat är superfint.  Minst svag är jag nog för bicolour och seychelloisfläckade, skall det var mycket färg vill jag nog helst ha en riktigt brunprickig, spottad kisse. Jag kan inte riktigt de exakta färgbenämningarna.Fast, samtidigt, ibland känns det som favoritfärgen var den man såg på bild sist. Så om en kvart sitter jag säkert och dreglar över en blåmaskad. :)  Och hjärtat känner ju alla färger.

MissMaven
3/25/13, 11:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Jag älskar alla färger! Men närmast hjärtat ligger Foreign White, brun- och lilamaskade siameser.

Min älskade Jossan, lilamaskad siames:

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

MissMaven
3/25/13, 11:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Och Claire, en av Jossans döttrar. Hon är Foreign White (vit siames).

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Jessicahagstrom94
3/25/13, 11:58 PM
#47

Sköldpaddsfärgade katter :) alla sköldpaddor är inte fina, men många! (sorry, har ingen siames..)

Nonimonos
4/12/13, 12:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Hej alla

Länge sen jag var här. Har snokat runt lite och läst några trådar, denna kändes som att jag var tvungen att skriva lite i :-)

Jag gillar mönster, ha ha som om ingen visste det redan.

Spottad och classic tabby på orientalerna. Brunt(svart), choklad och en bra lila, har inte sett den än bara… ;-)

Sen så är jag barnsligt förtjust i tabbymaskade siameser (inte tickmasken) i brunt, choklad och lila.

Om jag måste välja så är nog den bruntabbymaskade siamesen…och den chokladtabbymaskade… och den brunspottade orientalen mina högsta favoriter.

Men en solid svart oriental och en brunmaskad siames med underbara kontraster är inte dåligt det med :-)

Nu har jag suttit i evigheter och letat efter en bra bild, men är på fel dator märker jag. Lägger upp en rätt skön bild dock, fast mönstret på den ena har mer att önska - men det har blivit bättre med åldern :-)

Annons:
Nonimonos
4/12/13, 12:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Hittade en gammal bild som jag bara måste visa, söta va?

Nebel
4/12/13, 1:46 AM
#50

#48 & 49 härliga bilder! Är inte så hemma bland alla färger & mönster och måste få fråga om katt nr 2 från höger på första bilden? Med vänlig hälsning, Anette

Mezzoluces
4/12/13, 7:22 AM
#51

Blå, blåpaddor och choklad (solida) är mina favoritfärger det här året, förra året var det sys och året innan de var det tabby…. :-) ha ha

Uppfödare av Balines och siames www.mezzoluces.n.nu

NatasjaHemby
4/12/13, 12:02 PM
#52

Svart och blått är mina favoriter, gärna med vitt. Rött och creme ligger högt på önskelistan med. Orientaler ska det vara, även om jag kan se det klassiskt snygga i en brunmaskad siames med riktigt bra kontraster.

SE*Simbelmynes

Beige
4/12/13, 8:33 PM
#53

Äääälskar spottade orientaler, och rött är en annan favorit, men annars gillar jag nog det mesta (mer eller mindre) på våra fantastiska fyror.

Boggsvea
4/12/13, 10:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Min "favvo" Blåmaskade Ragnar från Nonimonos… Han är underbar ❤️

SE*Pepparkornsögas Skrattar

Fante
4/13/13, 1:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Jag gillar vackra paddmönster

Annons:
Fante
4/13/13, 2:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Och så gillar jag ljusa fina kropps färger

Herlingstorp
4/13/13, 9:34 AM
#57

#46 Såååå vacker!!!!! Jag har ju suktat efter en svart el choklad oriental el brunmaskad SIA. Nu är vi stolta föräldrar och vår FWhane bror till en solid lila liten tös. Och hon är såklart vackraste flickan i världen, jag har bara inte sett lila på det sättet förr :)

Nonimonos
4/21/13, 9:29 AM
#58

#48 hi hi att du inte förstår vad katt nr2 från höger är för färg, hon är lite speciell ;-) En prickig siames :-) Alltså en SIAn21 eller dom en domare så fint sa, en underbar SIAn24, dags för sådana uställningsklasser ;-) Nej skämt åsido. Jag gillar en riktigt prickig siames men typmässigt så är det inte riktigt helt rätt, kontrasterna mellan mask och kropp går lite förlorad oftast. Men då jag i grunden är en uppfödare utav mönstrade orientaler så är ju en spottad siames helt rätt :-)

[S*Cupcakes]
4/21/13, 9:48 AM
#59

#58 äsch, ska det vara en siames ska den väl iaf vara prickig?? :D

Nebel
4/22/13, 11:40 PM
#60

#58 Tycker absolut hon fått det bästa av två världar ;), SÅ FIN!

Upp till toppen
Annons: