Annons:
Etikettkattprat
Läst 1242 ggr
grandma
2/19/13, 10:07 AM

Hur många...

siameser finns registrerade i Sverige resp. Norge, Danmark och Finland?

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

Annons:
Carlitos
2/19/13, 3:05 PM
#1

oj, vet ej. Kanse kan hitta det på sverak el Siames och Oriental gruppen..

kalindas
2/19/13, 5:54 PM
#2

Det är nog svårt att ta fram för du har ju Sverak, WCF, TICA och något förbund till bara i Sverige.

Så för att veta bör du kontakta alla dessa förbund.

Sen har bl.a. WCF flera stamboksförare beroende på vilken klubb de är medlemmar i och jag är osäker på om de har en gemensam statistik.

Men tycker du det är spännande, så kontakta de olika stamboksförarna i de olika förbunden. 🙂

/Elisa

grandma
2/19/13, 6:30 PM
#3

Det är ganska  intressant. Trodde att någon kanske visste på ett ungefär. Får se om jag  kollar upp.Men är siames en relativt stor ras då?

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

Dagny
2/20/13, 1:39 AM
#4

WCF har likadan statistik som övriga nordiska organisationer. Men din fråga går ändå inte att besvara som den är ställd. Menar du antal registrerade siameser per år? I så fall hur långt tillbaka? Eller menar du den sammanlagda summan av alla siamesstamtavlor som utfärdats sedan slutet av 1920-talet (då kom de första registreringarna i Danmark)?

kalindas
2/20/13, 9:02 AM
#5

#4
Bra, så ni hade fortfarande gemensam statistik! 🙂
Visste inte om det hade ändrats efter det gick över till IDP.

/Elisa

grandma
2/20/13, 9:04 AM
#6

Nä jag menar hur många siameser som finns i dag på ett ungefär i respektive nordiska länder eller bara i Sverige. Om det finns några såna uppgifter.

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

Annons:
kalindas
2/20/13, 9:29 AM
#7

#6
Då är det nog lättast att kontakta försäkringsbolagen och fråga hur många de har försäkrade.

/Elisa

grandma
2/20/13, 9:39 AM
#8

Ok tack 😃 Får se om jag lägger ner nån tid på det. Tänkte att nån kanske visste.

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

[lisme]
2/20/13, 1:20 PM
#9

NRR har dessverre ikke engang noen form for oversikt over hvor mange som blir registrert hvert år 😕langt mindre oversikt over hvor mange det finnes i Norge totalt

Upp till toppen
Annons: