Annons:
Etikettkattprat
Läst 2831 ggr
lynxlo
2013-02-17 12:16

Katten på råttan,råttan på mattan,katten på matte!

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
lynxlo
2013-02-17 12:35
#2

Hoppsan, det var visst svårt att få till video här. Jag försöker ladda upp på vimeo och länka..

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Denna kommentar har tagits bort.
lynxlo
2013-02-17 12:57
#4

Funkar inte. Får försöka klura vidare vid senare tillfälle. Om någon har tips på hur man får en iphone video in i tråden så får ni gärna berätta hur det går till! 😓

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

SacredSouls
2013-02-17 14:35
#5

Jeg tror du må laste den opp på nettet først feks youtube.

Under øvrigt står det infoga video ,kryss av på den også klistrer du inn hele adresse linjen.

Når jeg laster ned den i nr#4 så får jeg kun beskjed om at ingen av mine spillere støtter filen.

🤔

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

lynxlo
2013-02-17 17:47
#6

Tack Line! Jag provar igen med Youtube så får vi se om det går att öppna länken denna gång!

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Annons:
SacredSouls
2013-02-17 17:59
#7

Haha så søt. Sånn hopper min padde Messi opp også.

Ikea musen er super populær her hjemme.Den er generellt veldig populær hos vår rase av en eller annen grunn.Jeg lurer på hvorfor egentlig.Ikea burde markedsført den som den ultimate kat4 leke 😃

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

lynxlo
2013-02-17 18:31
#8

Nu har jag lärt mig lite om videouppladdning så här kommer en bättre verision, mindre sjösjukerisk.

Jag var i Helsingör på kattutställning förra helgen och såg då en enorm Maine Coon med en super size ikea råtta, dubbelt så stor! De har säkert marknaden klar för sig misstänker jag..🐱

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

SacredSouls
2013-02-17 18:48
#9

Av en eller annen grunn så er det den grå musen som er favoritt her.Det må rett og slett være den grå! Den hvite musen funker bittelitt om de ikke finner den grå,men kun da og aldri ellers. Den kan ligge for seg selv på gulvet uten å bli rørt mens den andre får svingt seg i matskålen,ned trappa ,i vannet etc 🤪

Så den grå musen lever et spennende liv her hos oss,mens den hvite har det heller gørr kjedelig 😃

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Nebel
2013-02-17 19:54
#10

Vilken buse ;)! Älskar det där tassandet när de skall ha in el ut något! Min oriental Samuel går bl.a. under namnet Zilversurfaren då han är galen i att hänga ut på min axel el rygg. Han kan komma farande från alla håll så d gäller att ha ögon i nacken ;)

lynxlo
2013-02-17 23:49
#11

Så knasigt Line, det är samma här- den grå musen har favoriserats till den grad att det till slut bara blev småsmulor kvar av den! Först rök svansen, sen alla fötter och nu har resterna försnillats bort, de står inte att finna någonstans. Alltså får nu vita musen duga, den fick sig precis ett bad i vattenskålen! 

Instämmer Nebel, det där bus-tassandet när de både måste pilla in något och dra ut det på samma gång- lekögonblick på hög nivå!

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

StinaBe
2013-02-19 11:59
#12

Likadant hos oss - de grå går långt före de vita. Är inne på tredje generationen grå mus nu, efter fullständiga massakrer. Har en brun som duger när de för närvarande två grå har gömt sig under soffan. Men visst är det favoritleksakerna nummer ett (till och med före brorsans svans!).

Missannas
2013-02-19 15:12
#13

Så lustigt att läsa att era katter också föredrar de grå råttorna, våra katter, ffa en av dem är helt galen i ikea-råttor men bryr sig inte alls om de vita. Senast vi var på ikea så köpte vi även bruna som är minst lika roliga som de grå. I morse låg en av de bruna råttorna i vattenskålen, de får vara med om mycket här hemma. 🤪

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Annons:
MissMaven
2013-02-19 22:37
#14

Vad konstigt! Albert (som är helvit, undrar om det har något med det att göra) är helt galen i de vita Ikea mössen. De bruna och gråa får duga när alla vita (han har tre-fyra stycken av sådana) är blöta och torkar i tvättstugan. Annars bryr han sig inte mycket om de mörka.

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Mockfjardingen
2013-02-19 23:11
#15

Finaste lilla Nannis! Hon är upplärd av henne " nanny" att gilla de grå mössen.. :)
De bruna går bra med, men de vita är att spara till "nöd-tider"..

Vet inte varför de är så, men de är de mest verklighetstrogna tror jag.. Och om de har tvättlapparna kvar är de ännu bättre! De prasslar så spännande!
Min Gullan är helt fixerad vid dem! Vi kan "apportera" hela kvällarna igenom i soffan om jag bara orkar.. Då släpper hon dem i knät med en besatt blick och om jag inte reagerar snabbt nog så bankar hon mig på armen tills jag fattar vad som är på gång.!

lynxlo
2013-02-20 00:17
#16

Nämen oj, vilken katt-rörelse som pyr i stugorna (och vilka lojala ikea kålsupare sen😉)! Pendlar mellan olika hypoteser här- är katterna i själva verket undermedvetna djurrättsaktivister som bojkottar vita labb-råttor? De förefaller tämligen välorganiserade! Men sen var det Albert då.. Undrar om de uppfattar sin egen färg? Vad lustigt det vore om preferenserna styrs av självigenkänning. Då blir det till att kräva ikea på chokladtickade råttor framöver, nån rättvisa får det ju vara🙂!

Nanna är nog en liten härmis- jag sitter vid skrivbordet och hon trampar mig med eftertryck på foten om jag inte omedelbart uppmärksammar att hon hämtat råttan, som måste kastas nerför trappan, in i garderoben etc. Hon har kollat in Gullan skulle jag tro! Lika ihärdig är hon också! Grymtar, flåsar och lever rövare med ben, fötter och händer. Men lindring med råge blir det när det är läggdags. På sekunden förbyts vilddjuret till en liten varm plåsterlapp- det har supernannyn gjort bra!

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Carlitos
2013-02-20 08:50
#17

😃

SacredSouls
2013-02-20 13:13
#18

Haha! så utrolig merkelig. 

Albert må nok være en som tenker at like barn leker best,litt sympati kompis.❤️ Mens alle andre går for den naturlige rotte. 

Eller så er det dyreverns aktivisten i dem som får dem til å velge grå 😉

Men veldig snodig at det jo at det ser ut til at de fleste liker grå best.

#15 Ja de må ha tvättlappene på.Slik er det her også.

Jeg har ingen hele rotter igjen nå. Alle er bitt av både ben og hoder. Så da må jeg en tur til Ikea for å kjøpe nye til de små kattungene skal flytte. Hadde tenkt å se etter brune men hvis den er like upopulær som den hvite så tror jeg at jeg skal holde meg til gamle grå 😃

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

lynxlo
2013-02-20 17:09
#19

Slå näven i disken på Ikea och kräv rödmaskade råttor! Nu blir det folkrörelse av, woho!

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

SacredSouls
2013-02-20 22:30
#20

#19 Hahaha ja det hadde vært noe. Stor Ikea demonstrasjon med plakater i både Norge og Sverige😃

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Annons:
lynxlo
2013-02-22 22:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

I dag har det hamstrats råttor på Ikea, tänkte det var bäst nu efter att den stora efterfrågan uppdagats..

Kunde inte låta bli den maine coon-proportionerade, vilket ställde till med en del beslutsångest och förvirring härhemma:

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

lynxlo
2013-02-22 22:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Okej, jag känner väl lite på den, ska nog klara biffen..

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

lynxlo
2013-02-22 22:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

rör på dig, tjockis!

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

lynxlo
2013-02-22 22:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Måste tänka efter..

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

lynxlo
2013-02-22 22:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Kom och hjälp mig då!

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

lynxlo
2013-02-22 23:19
#26

När förvirring uppstår tröstar sig Nanna som vanligt med att snaska på svansen.

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Nebel
2013-02-22 23:25
#27

Å mina killar som tycker de vanliga råttorna är lite halvläskiga, Nanna är en modig dam ;)

Annons:
SacredSouls
2013-02-23 19:35
#28

😃 Haha

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Siameshona
2013-02-25 15:00
#29

Var på Ikea i lör & tänkte: nu ska jag väl ändå komma ihåg att köpa dessa råttor!!

Tog två. Tog gråa efter vad jag läst ovan. Klippte bort etiketten på dena & lät den vara kvar på den andra ( efter vad jag läst om prassel ovan)

Jaha sa Otto & Pacino när jag kom hem med dem: vad ska du göra med dessa? Vi tänker då inte leka med dem. Så jag sa till min kompis som var med: Då fick vi varsin råtta. Otacksamma slynglar😂

lynxlo
2013-02-26 00:00
#30

Åhå, en motrörelse börjar framträda.. Nebels kissar skeptiska, och nu detta! Otto och Pacino har kanske genomskådat konsumtionssamhället, coola slynglar med koll? :)

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Upp till toppen
Annons: