Annons:
Etikettkattprat
Läst 1365 ggr
Lisala58
2/14/13, 9:34 AM

Fem dagar....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

… tog det, men nu så är vi vänner

Broddans Bärta o Broddans Takamaka 

Annons:
kalindas
2/14/13, 9:35 AM
#1

/Elisa

Lejdet
2/14/13, 9:39 AM
#2

Takamaka är SÅ häftig med sin ovanliga teckning 

Lisala58
2/14/13, 9:50 AM
#3

Ja visst är hon 

Nu ska hon bara komma överens med den annars så gudomligt gulliga o snälla Bluebell… som är sur som ättika 

…. lära känna jyckarna bättre 

SacredSouls
2/14/13, 8:01 PM
#4

Så fine 🙂

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Attacks
2/14/13, 8:07 PM
#5

Det er så skjønt når det ikke tar lenger tid. Sånn pleier det å være her også,uansett alder.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

grandma
2/14/13, 8:39 PM
#6

 Hur gjorde ni för att introducera katterna för varandra? Jag får snart hem en 2-årig hanne som jag hoppas ska bli kompis med min väldigt milda tjej som dock har blivit väldigt präglad på mig trots att jag bara haft henne sen i juli. Jag har ju fått en del förslag men fler är välkomna.

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

Annons:
Lisala58
2/15/13, 3:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag har Takamaka i köket o satt kompostgaller för dörröppningen så hundarna kan sitta o kika in, men inte komma in.

Katterna kan ju hoppa över själv om de vill…

…som ni ser på bilden blir Takamaka modigare o modigare, nästan ända framme vid Meja nu efter 6 dagar 😃

Lisala58
2/15/13, 3:38 AM
#8

Kan ju tillägga att jag är hemma hela dagarna f.u. när jag går ut med tikarna eller handlar. Går jag ut så stänger jag dörren till köket då Bluebell är lite tjurig än.

De andra katterna Bärta och mitt "barnbarn" raggisen Mickelon har accepterat Takamaka redan, det gjorde förresten Mickelon redan från dag 1 😉

grandma
2/15/13, 10:14 AM
#9

Jag har förstått att det oftast går bra men ibland tar det lite tid. Vilka sötnosar du har.😘

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

GunillaSverkersson
2/15/13, 4:37 PM
#10

Mitt råd skulle nog vara att inte ha bråttom , ha dem under uppsikt första tiden. Det startade en serie inslag i programmet god kväll nu som kommer att handla om raskatter. Första frågan handlade om en äldres honkatt som fått en kattunge till kompis. Och inte var nöjd. Hon förklarade det som om den äldre katten var 50 år och fick en dryg fjortons till ny påtvingad vän. Hon sa även att de får absolut inte slåss. Därför har jag dem åtskilda i början när jag inte kan vara med. Tror också att fertila vuxna honor är mest svårflörtade och kastrerade hanar eller förstås kattungar lättast. Om man leker med dem blir de nyfikna och positivt inställda .

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

grandma
2/15/13, 5:02 PM
#11

#10 precis vad jag tänkt. Som tur är kan jag vara hemma en del. Åldersmässigt tror jag att mina blir ganska lika. Burman är ju som en tonåring hela livet och min kastrerade hona som är 4 år är som en kattunge emellanåt😍 .

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

Upp till toppen
Annons: