Annons:
Etiketttillsalu
Läst 8433 ggr
Hightops
2/13/13, 7:01 PM

Lila oriental kattungar söker hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den 28 februari fyller våra kattungar 12 veckor. Efter det är det dags att de skall få flytta till nya mattar/hussar. Vi har en hona och en hane kvar i kullen. Kattungarna är mycket hanterade och vana vid barn & hundar. Glada och busiga krabater fyllda med självförtroende

Annons:
kalindas
2/13/13, 7:35 PM
#1

/Elisa

Nebel
2/13/13, 10:10 PM
#2

Vilka vackra ungar, de finner nog snart goda nya familjer!

SacredSouls
2/14/13, 8:03 PM
#3

💋 Så fine små.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

[Melanie75]
2/14/13, 9:13 PM
#4

Sötnosar

Liljekatten
2/15/13, 10:58 PM
#5

Mina små "barnbarn"! ❤️

Hoppas de snart hittar sina nya människor.

Hightops
2/15/13, 11:32 PM
#6

Ja tack alla, de är så söta så, lila honan är så gullig så man kan inte låta bli att pussa henne. Hon har ju varit min favvo för hon var så liten från början också…men vi skall ju försöka hålla oss till vitfläckarna i familjen så därför blir lila/vita tjejjen kvar hemma.

Annons:
Hightops
2/15/13, 11:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Hittade en gammal bild på henne så förstår man ju varför man smälte 😛

Liljekatten
2/17/13, 1:38 PM
#8

#7 Alldeles bedårande ❤️

Nilla
2/17/13, 7:14 PM
#9

Oj oj oj, vilka små godingar! Bilden i inlägg 7 är ju en riktig hjärteknipare…❤️

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Herlingstorp
3/26/13, 7:36 AM
#10

Min femåriga dotter ropade åt bilden i inlägg 7

-åhhh vad söt! Är det en katt eller råtta mamma?

:)

carinbrack
3/26/13, 10:03 AM
#11

Men halleda, som man säger i skåne. Vilka sötnosar!

Hightops
3/26/13, 1:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Bilder tagna den 19 mars på tre av syskonen, först hanen Barons De Rothschild

Hightops
3/26/13, 1:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Sen har vi Diamant Blanc, hon var minst i kullen med sina 57 gram vid födseln…

Annons:
Hightops
3/26/13, 1:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Bonnaire Brut är en lila oriental hona.

Hightops
3/26/13, 1:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Här var hela kullen 6 veckor gamla…

Herlingstorp
3/26/13, 1:46 PM
#16

Vad fin din lila tös är!

Nebel
3/27/13, 1:03 AM
#17

Underbart fina allihop och Bonnaire Brut-O la la 😻!

Herlingstorp
3/27/13, 4:14 PM
#18

Oh lala om ett par yttiga pyttiga timmar (som säkert kommer kännas långa) är hon vår och kommer lystra till namnet Petunia och bli lillasyster till en stolt Foreign white vid namn Pastell och två längtansfulla barn. (som sällan lystrar till några namn alls ;) 

Maken och uppfödaren skall avverka större delen av sverige per bil först :)

carinbrack
3/28/13, 1:15 AM
#19

Petunia! Vilket fint namn!

Nebel
3/28/13, 1:34 AM
#20

#18 Stort grattis till den fina flickan och lycka till!

Annons:
Herlingstorp
3/28/13, 8:47 AM
#21

Första hotell natten avklarad. Detta är första gången mig veterligen som maken har damsällskap på hotellrummet över natten, och möjligtvis sista med. :) Lilla damen tyckte nog att en lång skranglig tvåfoting istället för ett gäng syskon var ett nedköp och det har hon större delen av natten försökt förklara för maken. Så han var ganska sliten när han vaknade(för sista gången i raden) imorse. En stunds mys i sängen innan frukost hade det iaf blivit.Nu väntar 13 timmar bilfärd. Sen blir nog livet roligare för Petunia när hon får träffa Pastis.

Här hemma har jag fått höra av halva släkten att nog för att Svante är förtryckt men att jag "tvingat" honom åka från gbg till skellefteå för att hämta "ett kattskrälle, som det ju finns överallt att få tag i" enligt min pappa. (som låter barsk men som fjäskar för sin egen huskatt som om denne vore gud fader själv) var väl att ta i. Och även om jag säger att det faktiskt var den förtryckte makens eget förslag så tittar de misstänksamt på mig.  ;)

Vi ser såååå fram emot att få hem vår lilla tös, och ringer maken stup i kvarten för att kräva mms, höra om hon gått på lådan, fråga om en rosa sele verkligen passar en lila katt, osv.

Den enda som tar det med ro är Pastell, trots att barnen åtskilliga ggr upplyst honom om att han skall bli storebror.

odjuren
3/28/13, 10:15 PM
#22

Petunia verkade trivas i bilen ner till Skellefteå igår, jag hoppas att resten av resan gått bra för husse och lilla stumpan!

//Odjuren

www.odjuren.com

Herlingstorp
3/30/13, 8:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Första mysbilden på nya "syskonen".

kalindas
3/30/13, 9:27 PM
#24

#23
Härligt att de blev kompisar så fort. :-)

/Elisa

Nebel
3/31/13, 1:32 AM
#25

Fina kompisar 💕

odjuren
3/31/13, 8:58 AM
#26

Men va söta!! Tur att dom gillar varandra på en gång

//Odjuren

www.odjuren.com

SacredSouls
3/31/13, 10:17 AM
#27

❤️  Så koselig. Gratulerer så mye med nye familiemedlemmet.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Annons:
Hightops
4/2/13, 9:30 PM
#28

#21-23 Härligt när man får sådana här kattungeköpare! Jag är så glad o tacksam att söta Petunia kommit till dem! Visst det brukar ta tid när man placerar ihop nya katt konstellationer, Pastell har ju verkat adoptera in Petunia väldigt snabbt & hon har fattat tycke för honom också. Trevligt med trygga coola katter. Önskar dem alla lycka till. Bilresan för oss gick bra hem, kunde hoppa in under täcket halv fyra på morgonen för att sova några timmar innan jobbet 😃

Upp till toppen
Annons: