Annons:
Etikettkattprat
Läst 1534 ggr
Garmabias
2/10/13, 5:12 PM

Att bada leksaker

Nu måste jag bara fråga om det finns en anledning till varför leksakerna alltid ska badas i vattenskålarna?

Hemma hos oss ligger det jämt kattleksaker och flyter

Varje dag plockar vi upp dem, tvättar ur och hänger på tork..

Favoritleksakerna plockas redan i otorkat tillstånd tillbaka i vattenskålen. 

Kan det ligga i kattens instinkt tro? Eller är det en rolig lek..!

Ibland när man vaknar har det samlat sig flera blöta byten på täcket

Annons:
kalindas
2/10/13, 6:21 PM
#1

Har fått för mig att de flesta katter lekt intensivt, sen blir de törstiga och glömmer att de har nått i munnen. Tappar sen leksaken i vattnet när de ska dricka. 
Sen har en del lärt sig att det är extra kul att fiska upp leksaken sen.

/Elisa

yve2
2/10/13, 6:56 PM
#2

Det är likadant här! Leksakerna både vattnas och ges mat emellanåt så hittar jag dem även i lådan

It's a cat's world… adjust! :)

BlackSpiritWolf
2/10/13, 7:02 PM
#3

Bara en av mina katter lägger leksaker i vatten- och matskål, dock bara endast leksaker med marint tema….

hannele44
2/10/13, 7:57 PM
#4

Känner igen problemet 

Zakira
2/10/13, 8:59 PM
#5

haha här simmar också leksakerna titt som tätt!

origirl
2/10/13, 10:57 PM
#6

Samme her men ikke alle kattene som gjør det. Jeg tror de drukner "bytte" 

Annons:
Nebel
2/11/13, 12:47 AM
#7

#3 Blir imponerad av din katt ;) Min Bini brukade droppa leksaker i vattenskålen och sen sitta där och "köra runt dem" med tassen. Han brukade även roa sig med att skicka med mig saker, vet inte hur många gånger det låg små råttor mellan kläderna i resväskan när man packade upp ;) Ingen av killarna jag har nu är mycket för vattenlek men tydligen är det tävling i vem som kan få in mest saker under badkaret; 7 bollar & 3 råttor vid senaste städningen ;)

Carlitos
2/11/13, 12:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Min ena Siames brukar lägga ett gäng nallar i matskålen  Min siames tjej brukar faktiskt lägga dem i vattnet emellan åt, speciellt om skurhinken står framme. Dem älskar ju Ikeas nallar, tog en bild i somras på alla lemlästade nallar det såg ut såhär…

Carlitos
2/11/13, 12:22 PM
#9

någon saknar en fot, någon har halva ansiktet borta, dem är så roliga dessa katter!

SacredSouls
2/11/13, 8:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Ja her hos oss er det Sookie som er den store bade engel. Hun elsker Ikea mus som hun gjerne dypper oppi vannskålen (Vi har stor glass bolle stående på bordet) Når de har badet litt slenger hun de gjennomvåte avgårde så vannspruten står 

Er så deilig å bli truffet av flyvende vann sånn. Helt klart jakt instinktet hennes som slår til der for hun kaster de opp i lufta som vanlige levende mus.Hun liker å spise med dem oppi skåla også. Knasker tørrfor og små Ikea muse føtter samtidig.

 Vår gamlefar Jöback har det veldig gøy med sokker ,kluter og undertøy.Han går nede og mjauer og mjauer og kommer opp med sokk etter sokk. Her er fra Lørdagen mens vi så på melodifestivalen. Sånn så det ut på stuegulvet etterpå. 

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Garmabias
2/11/13, 8:50 PM
#11

Påhittiga jägare..jag tror att vissa hoppas att bytet blir uppmjukat och därmed lättare att slita isönder. Andra vill se oss hjälpa till med jakten eller kanske lära oss att jaga??

Hur som helst så är det charmigt..

Upp till toppen
Annons: