Annons:
Etikettomplacering
Läst 1290 ggr
[VeronicaLammi]
2013-01-30 12:53

Söker kastrerad oriental/siames

Hejsan! Vi söker en kompis till våran orientalhona som nog är lite ensam, vi har hund men det är nog inte tillräckligt för våran lilla ögonsten! Vi tror hon skulle må väldigt bra om hon hade en kompis i hennes egen storlek som hon kan leka och jaga med! 
Då det är lite jobbigt med ekonomin just nu så har vi inte råd att lägga ut så mycket pengar på en kompis till henne just nu.. :( Men hemmet är väl viktigare än priset?

Tror ni att ni har en kompis till våran ögonsten? hör av er!!

Email: virre748@hotmail.com

Annons:
Lejdet
2013-01-30 14:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag har min kastrerade fd. avelshona Tingeling, född 110101 som jag i samråd med uppfödaren har tänkt att omplacera.

Hon är en fin, trevlig, stor hona och är lila bicolour. Hon är utställd till Champion, sen har jag inte hunnit längre innan hon fick sina två kullar.

Hon är lekfull, social och inte så ranghög.

Hon omplaceras mot kasteringskostnaden a 1200 kr men rätt hem är ett absolut krav! Hon har träffat hundar, men är inte hundvan. Dock inte alls livrädd.

[veronica96]
2013-02-11 16:39
#2

Har tyvär inte dom pengarna just nu!:( jättesynd!:( 

(bytt konto, därav namn)

LaSadie
2013-02-11 17:44
#3

kommer med den [självklara] frågan :om ni inte har råd med 1200 kronor, hur har ni tänkt då med oväntade utgifter och de andra kostnaderna som tillkommer med ännu en katt som försäkring, mat, sand osv.?

Ellensmatte
2013-02-11 23:48
#4

1200kr för en raskatt är småpengar. Har ni inte råd med ett så lågt pris är det bättre att ni väntar med att skaffa en kompis till er katt. Det är så många andra kostnader som tillkommer. Lycka till :-)

Lejdet
2013-02-12 08:33
#5

#4 Håller helt med! 1200 är en sjättedel av vad hon kostade i inköp för 2 år sedan och hon är dessutom kastrerad för den summan efter det. Så det priset anser jag bara är ett symboliskt pris för en raskatt utställd till champion.

Förväntar TS att du ska få en katt helt gratis?? Då får du nog söka efter huskatter.

devour
2013-02-12 09:23
#6

Reagerar mest över att TS skriver: "Då det är lite jobbigt med ekonomin just nu så har vi inte råd att lägga ut så mycket pengar på en kompis till henne just nu." och att det finns uppfödare som är villiga att sälja katt till denna. Om ekonomin inte är stadig, varför köpa på sig fler djur som kostar pengar, inte bara i inköpspris utan i mat och omvårdnad öht?

Annons:
Nebel
2013-02-12 12:03
#7

Håller med övriga! Vill bara betona vikten att man även betalar för en huskatt och att vaccination, Kastrering, försäkring samt chipmärkning bör vara en självklarhet oavsett ras!

grandma
2013-02-12 12:45
#8

Håller med er alla och repliken "hemmet är viktigare än priset" ska väl komma från säljaren, tycker jag.

   "   Att alltid vara en liten smula barn, det är att vara verkligt vuxen. "

                           // Nalle Puh// 

[veronica96]
2013-02-12 13:14
#9

Har kommit fram till det med! Vi väntar med en kompis just nu!

Upp till toppen
Annons: