Annons:
Etikettomplacering
Läst 1404 ggr
embla2
1/29/13, 6:15 PM

Hjälp

Hejsan. Finns det någon som är intresserad av att ta hand om en choklad pralin. OLH b. Vill ge henne en chans att kanske bli annorlunda i en annan flock. Hon är söt och  lik sin mamma IC SE*Torparkattens Agusta fast denna damen har gula ögon. Hon är jätte skygg går ej att hantera henne. Vet ej varför hon är sån. Mitt hjärta blöder men söker omg ett hem som hon kanske kan bli den mysiga kisse som hon förtjänar. Född: 2012-02-17

För mer info: 0702742316

Annons:
embla2
1/29/13, 6:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hon har pott runda ögon

Missannas
1/29/13, 8:39 PM
#2

Är hon från din egen uppfödning? Har hon alltid varit svårhanterlig? Är hon undersökt hos veterinären? Är hon kastrerad?

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

embla2
1/29/13, 8:43 PM
#3

Hon är min uppfödning. Hon är ej aggressiv bara så rädd. Räckar att nysa så kan hon flyga i taket. Ibland kan man klappa henne när hon ligger. Oftast sticker hon.

mylicharlie
1/29/13, 8:44 PM
#4

Ååå vacker! Hade vi haft plats så… Lärt mig mycket om skygga katter då vår Charlie var likadan och fortfarande är till en viss del.

Missannas
1/29/13, 9:01 PM
#5

Det låter som hon är stressad, hoppas det går att hjälpa henne genom en omplacering till ett hem där hon kanske trivs bättre.

Är hon kastrerad? Annars är det förstås bra att göra innan en omplacering, det kanske är det som behövs för att hon ska kunna bli trygg och harmonisk?

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Herlingstorp
3/24/13, 10:08 PM
#6

Min systers ena katt som vi haft från födseln har alltid varit sådan, skygg. Emelie har kunnat klappa henne när hon närmat sig lugnt men hon har flytt fältet från alla andra människor och ljud. Kullsystern var inte sådan. Mamman definitivt inte, hon var en hårding.Emelie har alltid haft ett par katter hemma och en eller två hundar. För några månader sedan blev Cherie ensam katt för första ggn i sitt liv. Nu får Emelie nästan knuffa bort henne från kudden för att få plats själv.Från att ha kunnat vara borta flera dagar i sträck på upptåg lämnar hon knappt soffan. :) Cherie är en huskatt med troligtvis lite norsk skogskatt i sig, men kanske skulle även din katt behöva vara ensam ett tag för att få upp självförtroendet? Hon kanske också har varit ranglåg?

Kastrering tror jag med kan hjälpa henne om hon inte är det.

Annons:
kalindas
3/24/13, 11:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Smillas dotter Alva är väldigt skygg. Hon reagerar på minsta ljud och hoppar högt. Hon älskar min mamma, där hon bor men är rädd för min pappa för han för massa oväsen.
När det gäller Vavva som hon kallas, så är det nog mycket arv. Smilla har ett väldigt speciellt psyke och pappa Jackson är en katt som har nerverna utanpå kroppen. Så hon har helt enkelt fått de sämsta sidorna från båda. Synd, för det är en väldigt vacker katt, inte stressad, bara nervig. Börjar även fundera om hon ser dåligt och det är orsaken.

Vet en stressad och otrygg katt Tula (Sagas syster) som förändrade sig totalt på ett par timmar då Feliway sattes i väggutaget. Hon gick från en katt som var på helspänn till att stensomna och koppla av.

Hoppas katten i första inlägget har hittat ett bra och tryggt hem. Annars prova med Feliway, det kan hjälpa.

Bilden nedan är på vackra "Vavva" Kalindas Atletiska Alva.

/Elisa

Upp till toppen
Annons: