Annons:
Etiketttillsalu
Läst 3553 ggr
Ellensmatte
1/27/13, 12:16 AM

Söker en kompis till min Ellen!

Jag letar efter en korthårig oriental eller en siames till min tjej Ellen. Hon är 3 år och är en helt fantastisk tjej med en stor personlighet. Hennes kompis blev sjuk och vi blev till slut tvugna att ta farväl :(

Ellen vill ha en ny kompis så fort som möjligt. Jag har letat runt bland olika uppfödare men inte hittat ngn. Vi bor i Skåne så finns du i samma län eller i angränsande vore det toppen.

Hos oss är våra katter allt och får massor av kärlek och uppmärksamhet, har du en liten som passar oss eller vet ngn som har?

Annons:
Nebel
1/27/13, 12:52 AM
#1

Hej! Beklagar din & Ellens sorg! Många fina små inne på detta forum ;). Gissar att ni vill ha en kattkompis omgående men S*Feng's finns väl i Skåne annars? Lycka till!

Ellensmatte
1/27/13, 12:55 AM
#2

Tack snälla, det är fruktansvärt tomt efter min älskade Simba. Han blev 15 år och vi saknar honom så mkt. Jag har redan kollat den uppfödaren, vill för Ellens skull inte vänta för länge.

Nebel
1/27/13, 1:14 AM
#3

Förstår, våra långnäsor är inga ensamkatter. Kan ni tänka er att utöka sökområdet så finns det fina ungar i VG-regionen samt i Stockholmstrakten. Vet inte om ni/Ellen kan tänka sig en lite äldre kompis men det är en blå orientalhona som iaf tidigare varit i akut behov av ett nytt hem. Hoppas ni snart hittar rätt! Mvh Anette

Ellensmatte
1/27/13, 1:21 AM
#4

Västra götaland går fint, Stockholm känns lite långt just nu. Jag föredrar en yngre katt då vi gärna vill vara med från början. Tack ändå för tipset, jag är så tacksam att ni här tar er tid att svara :) Vet du ngn i VG regionen som har små?

Nebel
1/27/13, 2:24 AM
#5

Hej igen! Jag är relativt ny på forumet men är övertygad om att du kommer få svar & tips från alla hjälpsamma uppfödare och kunniga kattmänniskor här inne det närmaste. De ungar jag kommer på att jag sett hyfsat nyligen (inom VG-regionen) var från S*Limericks och från S*Kuzamkura's. Lycka till än en gång!

kalindas
1/27/13, 7:37 AM
#6

Vet inte om Zamirs har kvar sin svartvite hane. Han kanske hade varit nåt?
Zamirs finns i Falkenberg http://zamirs.se

/Elisa

Annons:
Zakira
1/27/13, 12:48 PM
#7

Cilla (SE*Svarta änkan's) finns i Skåne, en underbar uppfödare som vi köpte vår första oriental ifrån. Rekommenderas starkt! Otroligt gullig och hjälpsam. Tror inte hon har någon till salu/omplacering just nu men planerar kullar under 2013. Annars har hon säkert kontakter i Skåne eller i närheten av Skåne.

www.svartaankanskatter.se/

(Cillaroten på forumet)

Ellensmatte
1/27/13, 2:50 PM
#8

Tack, vad snälla ni är här :) Jag har ringt Cilla och lämnat meddelande, kanske hon vet ngn som har små.

alltidsiames
1/27/13, 6:12 PM
#9

Mina är ju inte färdiga förrän sista veckan i mars :(

Ellensmatte
1/27/13, 6:26 PM
#10

Så synd!

Ellensmatte
1/27/13, 6:33 PM
#11

Så bedårande dina små är. underbaraGlad

cillaroten
1/28/13, 7:44 AM
#12

Tusen tack för dina snälla ord Towe Kyss

Hej igen EllensmatteGlad Jag hoppas att jag kunde vara till någon hjälp,önskar dig lycka till med sökandet efter en ny liten vän!!

Ellensmatte
1/28/13, 9:43 PM
#13

Tack ni som har skickat meddelande och försökt hjälpa till:) Jag letar fortfarande och önskar en liten kise runt 3-6 månader, helst en hane men hona går också bra.

Annons:
kalindas
1/28/13, 10:44 PM
#14

#13
Har du ringt till Zamirs? Eller var han såld?

/Elisa

Ellensmatte
1/28/13, 10:54 PM
#15

#13 Det står att de inte har några kattungar kvar. Jag har fått kontakt med en uppfödare i Skövde och en i Göteborg så det börjar röra på sig lite.

Nebel
1/29/13, 2:02 AM
#16

Vad gott att det rör på sig så att Ellen förhoppningsvis kan få kattsällskap snart igen! Fick höra idag att Marilljos kanske hade ungar. Om det är Inga-Lill du haft kontakt med i Skövde så måste jag bara få säga att jag tycker hennes katter är superfina! Lycka till återigen!

kalindas
1/29/13, 6:09 AM
#17

#15
När jag tittade för någon dag sedan stod han till salu. Men det kan ändrat sig. Glad

/Elisa

Garmabias
1/29/13, 8:15 AM
#18

Jag ska åka och hämta hem en liten paddflicka från NorgeGlad. Någon gång i mars, datum ej spikad ännu. Kika in på NO*Orilux, Elin Pedersens små prickmagar? Jag kan tänka mig att hjälpa till med transporten om allt klaffar dvs.

Hälsningar Lotta Hansson

S*Garmabia's

tel 0706-094819

Ellensmatte
1/29/13, 10:45 AM
#19

#16 Det är S*Vasastans som har kattungar i Skövde, de verkar bara finnas på facebook. Ngn som känner till dem? #17 Han fanns kvar häromdagen men jag vill helst ha en lite yngre.

Ellensmatte
1/29/13, 10:51 AM
#20

#18 Så vänligt av dig, jag hör av mig om det blir aktuellt. Jag ska till Vellinge imorgon och titta på Camillas Seyshelloisehona, det ska bli spännande :-)

Annons:
cillaroten
1/29/13, 11:11 AM
#21

Så kul!!! Lycka till imorgon :-)

Ellensmatte
1/29/13, 11:14 AM
#22

#21 Tack, det ska bli så roligt och spännande :)

Ellensmatte
1/29/13, 11:23 AM
#23

#16 Jag har mailat Marilljos nu, hoppas på ett positivt svar :) Det börjar kännas hoppfullt nu.

limericks
1/29/13, 10:35 PM
#24

Jag har en kattunge till salu. Skickat dig ett meddelande här på iFokus. Lycka till med kattköpet :)

Ellensmatte
1/30/13, 12:04 AM
#25

#24 Jag har skickat ett svar till dig. Råkade först skicka ett tomt meddelande men skickade det igen. Har du inte fått det?

Nebel
1/30/13, 12:17 AM
#26

#23 Jag vet tyvärr inte mer om S*Vasastans än vad som står på fb (trots att jag är Skövdebo ;). Lycka till i kontakten med dem, de andra aktuella uppfödarna och missarna! Kanske är den lilla honan ni träffar imorgon "den rätta"?! Krysser fingrere!

cillaroten
1/30/13, 9:08 AM
#27

Limericks kan jag vaaaarmt rekommenderar om det inte blir kärlek idag!!!

Annons:
Ellensmatte
1/30/13, 7:18 PM
#28

#26 Tack snälla :)

#27 Bra att veta :) Vi åker till Skövde på Söndag för att titta på en kille och en tjej, det ska bli spännande!

Limericks, fick du mitt meddelande?

cillaroten
1/30/13, 10:47 PM
#29

Tittade du inte på fina lilla skåne-flickan?

Ellensmatte
1/30/13, 11:12 PM
#30

#29 Vi fick tyvärr förhinder och Camilla är upptagen resten av veckan. Nu har jag fått kontakt med Anna på Limericks så nu finns det flera sötnosar att välja mellan. Det blir inte lätt :-)

Nebel
1/30/13, 11:22 PM
#31

Och inte sällan så är det ju "katten som väljer er" ;), spännande!

Ellensmatte
1/30/13, 11:26 PM
#32

#31 Det lär nog bli precis så och jag är inte svårflörtad när det kommer till småttingar :-)

Nebel
1/30/13, 11:31 PM
#33

Vem är det ;)?! Lycka till nu & så hoppas vi att "det säger klick" snart!

Ellensmatte
2/4/13, 7:41 PM
#34

Igår hämtade jag och min man hem en siamestjej från Annas Geberts Limericks. Hon är en helt bedårande tjej som spinner så fort vi klappar henne, hon ska heta Selma och är brun sköldpaddstabby men de vackraste havblåa ögon du kan tänka dig. Hon sålde verkligen in sig själv hos oss :)

Hon är väldigt social och oehört balanserad i sättet. Ellen är nyfiken men går och spottar och fräser men det tar sig, de kan vara rätt nära varandra så det här kommer att lösa sig snart och känns hoppfullt.

Jag vill tacka alla för att ni har varit så goa och hjälpsamma i min jakt på Ellens nya kompisGlad

Ps. Lovar att lägga upp bilder på min lilla bäbis sen.

Annons:
cillaroten
2/4/13, 7:49 PM
#35

Grattis!!

Halvbrossan bor ju i Lödde Glad

Ellensmatte
2/4/13, 8:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

#35 Ja så lustigt, jag läste det ngnstans :)

Pappan är grymt vacker, vilken kille. Har för mig att jag läste att du jobbar i djurbutiken?

cillaroten
2/4/13, 8:20 PM
#37

Fin flicka Kyss Deras pappa är underbart vacker!!!!

Jodå, O'Malley är min lilla prinsGlad helt riktigt att jag jobbar nere i djuraffären Flört

Siameshona
2/4/13, 8:21 PM
#38

Va mysigt! Snart har du två bästisar där hemma!

Ellensmatte
2/4/13, 8:39 PM
#39

#37

Jag handlar hos er så då har vi träffats många gånger :) O`Malley är såå fin!!

#38 Jag hoppas på det :) Ellen fräser en del men är väldigt nyfiken och de kan ligga med en meters mellanrum så det ska nog gå bra.

Ellensmatte
2/4/13, 8:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Lite fler bilder :)

Ellensmatte
2/4/13, 8:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

En till bara :)

Annons:
kalindas
2/4/13, 9:00 PM
#42

Grattis! :-)

/Elisa

Ellensmatte
2/4/13, 9:04 PM
#43

# Tack, vi är så glada och tacksamma för denna fina tjej Glad

lynxlo
2/4/13, 9:20 PM
#44

Hon är underbar! vilken liten skönhet! Stort grattis till er alla, Ellen inkluderad.

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

siamlove
2/4/13, 9:28 PM
#45

Superfeminin och vacker.Grattis!Kyss

cillaroten
2/4/13, 9:41 PM
#46

Vad kul!! Då måste du ju faktiskt presentera dig nästa gång du är inne,vi är ju nästan släkt nu juSkrattande

Hon är supersöt!!! Fräset kommer garanterat att lägga sig snart.

Ellensmatte
2/4/13, 10:00 PM
#47

Tack alla :-) #46 Det gör jag så gärna :-) Jag har glömt hur mkt en kattunge sover, man blir nästan orolig. Men visst sover de små ca 16-18 timmar om dygnet?

Nebel
2/5/13, 12:28 AM
#48

Stort grattis, er nya flicka är fantastiskt fin! Bild #40=hjärtsnörp ;)! Även vuxna katter sover ca 16 timmar/dygn så det är nog bara väntat att er lillis behöver mycket sömn speciellt nu med alla nya intryck osv. Dröjer nog inte länge innan hon & Ellen ligger och myser tillsammans ;)

Annons:
MijmuPix
2/5/13, 5:44 PM
#49

Grattis till lilla nykomlingen, sååå söt! Kyss

amandahurtigh
2/6/13, 4:19 PM
#50

Grattis till din nya tjej!!Skrattande

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

Garmabias
2/6/13, 9:08 PM
#51

Grattis till er fina flickaKyss

Ellensmatte
2/6/13, 9:15 PM
#52

Tack ;-) Idag har de varit riktigt nära varandra och tom busat lite.

Nebel
2/6/13, 9:58 PM
#53

Vad roligt att det går framåt så fint med flickorna!

Ellensmatte
2/7/13, 9:27 PM
#54

Det känns bra :-) När vi jobbar har vi Selma i sovrummet och Ellen i resten av huset. Vi bor stort men tror att det är bra för den lilla att vara där hon känner sig mest trygg. Hur länge behöver man ha dem separerade på dagarna? Ellen fräser knappt längre och de leker bra. När det blir lite för mkt får Selma en tass av Ellen men hon biter inte. Nu är det snart helg och då är vi lediga och de får vara tillsammans. När vågar man låta de vara tillsammans helt tror ni?

kalindas
2/7/13, 10:21 PM
#55

#54
Finns ingen anledning att ha de separerade alls. Separera aldrig katterna mer än ev. första dygnet. Ju mer de får umgås desto snabbare går det. :-)

/Elisa

Annons:
Ellensmatte
2/8/13, 6:26 PM
#56

Ok, tack för tipset :-) Jag har varit orolig för att Ellen ska skada den lilla men honas visar inga såna tendenser alls. Så du tror att jag kan känna mig lugn? Vad säger ni andra, gör ni också så?

Ellensmatte
2/8/13, 6:27 PM
#57

Stavningen blir lite sådär från mobilen såg jag :-)

cillaroten
2/9/13, 12:02 PM
#58

Håller med Kalindas! Har aldrig separerat.

Ellensmatte
2/9/13, 7:04 PM
#59

Ok, ni har övertygat mig :-)

Upp till toppen
Annons: