Annons:
Etikettkattprat
Läst 1030 ggr
GunillaSverkersson
2013-01-25 09:04

Sälja kattunge till Danmark

Är det någon som vet vad jag ska tänka på. Ett EUpass. Men frågan är om han ska rabiesvcineras? Ska man andvändad vanliga vet besiktnings blanketten? Tacksam för goda råd.

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

Annons:
GunillaSverkersson
2013-01-25 09:55
#1

När jag läser på jordbruksverkets hemsida. Ska de rabiesvacineras vid 3 månader och får resa 21 dagar senare. Men jag hittar inte Danmarks typ Jordbruksverk. Vad kan det heta?

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

Elegantangel
2013-01-25 11:33
#2

Du skall ha en transfer från sverak om du är med i sverak registrerad kattklubb. Pass och rabiesvaccination det behöver inte ha gått tre veckor om du inte vill ha möjligheten att omgående ta tillbaka katten till Sverige. De har nog inga övriga krav. Är inte helt hundra men nästan;-)

FridaSkov
2013-01-25 13:16
#3

#2 Jo, det måste gå 3 veckor innan inresa till Danmark. Vi har precis samma regler här som ni har i Sverige Glad

Flyttar katten innnan den är 3 månader gammal så behövs däremot inget rabiesvaccin. Pass krävs även då, samt ett papper från Fødevarestyrelsen (Danska jordbruksverket) som ska skrivas under av uppfödaren. Kan hjälpa dig att hitta det om du vill Gunilla Glad

GunillaSverkersson
2013-01-25 13:31
#4

http://www.foedevarestyrelsen.dk

Satt med sidan uppe och har hittat blanketternaGlad

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

GunillaSverkersson
2013-01-25 13:32
#5

Tack snälla Frida hoppas allt är bra hos er , länge sedan du la in några bilder på dina sötnosarGlad

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

FridaSkov
2013-01-25 13:54
#6

Vad bra att du hittade blanketten Glad

Jodå, allt är bra hos oss men har haft så fullt upp med annat så det har inte blivit så mycket tid över till forumet. Jag kikar dock in här då och då ändå Glad Ska se om jag inte kan slänga upp lite nya bilder nu i helgen..

Det är en fantastiskt fin kull ni har fått förresten. Jag är ju så sugen på en av dem, men det blir inte fler katter här på ett tag tyvärr.. Det går ju inte att ha hur många som helst hur gärna man än vill Flört

Annons:
Upp till toppen
Annons: