Annons:
Etiketttillsalu
Läst 2009 ggr
alltidsiames
1/25/13, 7:05 AM

Avelsförsäkring

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick besked av Agria att jag inte behöver anmäla att jag har fått kattungar när jag har avelsförsäkring (för att dolda fel ska gälla). Är detta verkligen sant? Har ju haft en kattunge som inte fick doldafelförsäkring för man skulle anmäla innan en viss ålder… Nu fattar jag nada-------->Hjälp??? Snälla??

Annons:
Lejdet
1/25/13, 8:17 AM
#1
Dolda Felförsäkring

Om katthonan har Agria Avel omfattas hennes kattungar av Agria Dolda Felförsäkring. Dolda Felförsäkringen består av två delar; livförsäkring och veterinärvård. Försäkringsbeloppet är lika med försäljningspriset, men högst 15 000 kronor per kattunge.
Om du önskar ett högre försäkringsbelopp än 15 000 kronor kan du teckna en separat Dolda Felförsäkring för det högre beloppet.

så står det på deras hemsida!

Elegantangel
1/25/13, 9:16 AM
#2

Om du inte har ett eget Agriaombud så skaffa det, vad jag vet finns det i alla fall tre som är uppfödare i kat 4. Jag har haft stor nytta av mitt ombud :-) med ett ombud som kan vår ras kan man dessutom alltid prata mer än bara försäkringar.

kalindas
1/25/13, 12:14 PM
#3

Är dina katter avelsförsäkrade så behöver du inte anmäla kull i Agria. Men har du ingen avel veterinärvård, så bör du dolda fel försäkra dem separat.

/Elisa

Mezzoluces
1/25/13, 2:45 PM
#4

Kattungen måste veterinär besiktigas innan 12 v ålder för att den dolda fel försäkringen ska gälla. Kattungarna kan ju enskilt försäkras from 6 v ålder.

Uppfödare av Balines och siames www.mezzoluces.n.nu

tuska
1/25/13, 3:52 PM
#5

  jag har doldafelförsäkrat-avelsförsäkring på mina fertila honor, samt att jag förstår, man även bör försäkra ungarna individuellt redan vid 6 veckors ålder, för att de ska ha en fullgod försäkring innan de blir 12 veckor och den nya ägare tar över den individuella försäkringen, då slipper den nya ägaren karenstiden.   jag har aldrig anmält kull till Agria

cillaroten
1/25/13, 4:20 PM
#6

Jag har också anmält när jag fått kull till agria,dom har frågat hur många ungar det blev..hm..

Förra kullen tecknade jag också individuella försäkringar inklusive livförsäkring på vid 6 veckor. Det kommer jag absolut att fortsätta med,lätt att bara flytta över på nya ägaren och det blir aldrig något glapp där dom är oförsäkrade.

Annons:
Upp till toppen
Annons: