Annons:
Etikettfoder
Läst 1767 ggr
Rebeckomberga
1/9/13, 5:22 PM

Kattungar på 15 veckor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur mycket ska man ge de katterna torrfoder? Jag brukar steka kycklingfilebitar och sen köra de i mixer ( utan salt peppar) och det älskar de och lämnar ALDRIG kvar i skålen som de gör med tonfiskburken (i vatten) Jag klarar ej av kattmatsburk. De får mig kväljas. Steker också köttfärs utan tillsatser och de snappar. Mån frågan är.. Hur mycket och hur ofta per dag? Deras avföring är excellenta. Vet ej deras bakgrund. Köpte dom från hemlösavdelningen på kattpensionaten.

Annons:
[dynamitella]
1/9/13, 5:27 PM
#1

Jag trodde inte att kisar skulle äta fisk :) Misstar jag mig?

Jag kan tyvärr inte svara på din fråga. Hoppas jag inte stör.

Eine
1/9/13, 5:29 PM
#2

Om jag ger torrfoder så är det fri tillgång för unga katter.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

[lisme]
1/9/13, 5:43 PM
#3

Hvorfor kjører du kyllingen i mikser? Kattene har godt av å tygge, de trenger egentlig å spise rått kjøtt og f.eks rå kyllingvinger for tennenes skyld. Og om du ikke vil gi dem rått kyllingkjøtt av noen anledning er det bedre om du koker det

Rebeckomberga
1/9/13, 5:55 PM
#4

#3 Jag gav dom i bitar och de hade ingen intresse av dessa. Och de på pensionatet sa så länge de var små, ge inga bitar. #1 det säljs till och med tonfisk i kattmatsburk som innehåller enbart från tonfisk men de får Abbas istället då de är mer rent bara tonfisk utan skit.

tuska
1/9/13, 7:03 PM
#5

#1   Abbas tonfisk innehåller för mycket salt för katter, mår det bra av tonfisken så köp dem i kattburkarna.

Fri tillgång på kattunge torrfoder.

Vill du av någon anledning inte ge dem rå föda, koka istället för att steka

kalindas
1/9/13, 7:34 PM
#6

Se till att de har fri tillgång till kattmat, köp av bra kvalitet, t.ex. Orijen.
För kokt mat ger ingen näring överhuvudtaget och de kan om det bara äter detta få närings och kalkbrist.

/Elisa

Annons:
GunillaSverkersson
1/9/13, 8:17 PM
#7

#6 Kokt mat ger lika mycket näring Glad det är ev vissa antioxianter osv. som skulle kunna bli förstörda vid upphettning.

Torrfoder innehåller inte råa råvaror.

Ge dina katter omväxlande föda, stekt, kokt eller rå köttfärs är väldigt bra mat till dina kissar. Jag tycker man ska ta det lite lungt med nya kattungar. Samtidigt är det ju bra om de lär sig att tycka om olika saker.

Det handlar ju också om att det ska vara praktiskt. Och torrfoder är praktiskt at ha frame hela tiden

Själv köpte jag kycklinghjärt idag till mina som är 8 veckor eftersom det är kattungar låter jag de råa stå framme en stund sedan kokade jag dem, för jag är lite rädd för bakterier, de får rå köttfärs, men jag tänker vänta någon vecka innan de får råa kycklingvingar. De får även ägggula blandat med grädde och vatten. Olika sorters blötmat. Kokt fisk har de också fått.

Mina både hundar och katter ,har fått julskinka i mindre potioner eftersom de sålde ut den för 20:-/kg rent kött till ett billigt pris. Jag vet att det är salt i den. Min vuxna hane är tokig i skinka och korv.

Billigt är också att köpa hela kycklingar och koka dem 1/2 till 1 timme i vatten under lock. Det blir jättelätt att rensa bort benen och vattnet som du kokar i blir gele när det stelnar. Frys ner det i plastpåsar. Katterna får då brosk och fett från skinnet tillsamans med köttet. Mina 7 +Mamma äter över ett halvkilo om dagen med kokt kyckling. Det andra som jag räknade upp får de i mindre portioner.

Vad fint att du tagit hand om två hemlösa katter.Glad Lycka till med sötnosarna.

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

Rebeckomberga
1/10/13, 8:55 AM
#8

Ok då tar jag bort ABBAs tonfisk och inför katttonfisk. #7 men funkar ej göra det jag gjorde ? Läste att katter är laktosintoleranta?? Då bör ej ge dom mejeriprodukter?? Jag har torrfoder framme hela tiden men min poäng av det här inlägget var att hur ofta ge dom mat dvs annat än torrfoder?

GunillaSverkersson
1/10/13, 10:26 AM
#9

# 8 Jag tycker att det funkar som du gjorde, ville bara ge mer tips på varierande föda.

Kattungar kan ju få fri tillgång på annan mat, det är ju många gånger en pris och tidsfråga.

Vissa katter är laktosintolleranta, dock inga av mina eller någon jag känner. Det märker man, på avföringen.

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

Upp till toppen
Annons: