Annons:
Etiketthobby
Läst 5460 ggr
MijmuPix
1/9/13, 3:05 PM

Plastbädd a´la Whiskas bed/pEI Pod bed?

Någon som har en pEI Pod-bädd/Whiskas bed hemma och som vet hur många katter det får plats i en sån? Och framförallt: gillar katterna den?

Mina katter brukar byta favoritplats när det gäller sovplatser och jag skulle vilja ha en bädd som rymmer 4 katter och som är i hårdplast. Kingston har nämligen en tendens att ställa sig ovanpå iglos/tygbäddar och platta till dem (lika fascinerande varenda gång!); vilket inte är så poppis hos de andra katterna, så nu funderar jag på om en bädd i hårplast vore en idé att införskaffa?

Annons:
[S*Cupcakes]
1/9/13, 4:13 PM
#1

Jag tror att pEI Pod och Whiskas bed rymmer kanske max två siameser, kanske tre men väldigt ihopknölade. Jag har sett båda "live" så att säga. Men någon av de största bäddarna från "tyskarna" med låga tjocka kanter kanske skulle hålla formen?

Annars har jag sett plastbäddar för hundar som är lite större på de flesta djuraffärer.

MijmuPix
1/9/13, 5:46 PM
#3

#1: Åhå, den är SÅ pass liten alltså! Djuraffären här hade en pEI Pod i skyltfönstret i våras och jag tyckte att den såg relativt stor och rymlig ut, men hann aldrig gå in och kolla "på riktigt" förrän den var såld. Finns de i olika storlekar eller är det en och samma modell tro?

#2: Jag har flera tyska bäddar och iglos men Kingston är världsmästare på att trampa ner kanterna (helst över nån kompis som ligger som en förvånad burrito där inne), så inte ens dessa rejäla bäddar funkar med dunderklumpen Kingston Tungan ute

SacredSouls
1/9/13, 8:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Når jeg søkte på nettet så fant jeg disse. Kitty Meow.Man kunne ligge på toppen også med tanke på Kingston Skrattande

Eneste jeg fant som solgte de var disse

http://www.zooplus.co.uk/shop/cats/cat_beds_baskets/extraordinary/302035

De var i størrelse 58 x 56 x 49 cm (L x W x H)

Vil ha en sånn selv jeg. Men disse selger vel ikke til Norge om jeg husker riktig.

kitty-meow-cat-bed-3.jpg (800×533)

Vil ha!! Skrattande

Edit : De hadde den på danske siden til zooplus også men jeg fant den ikke på svenske siden.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Maria29
1/9/13, 8:54 PM
#5

#4 Vad läckra!! Vill också ha en sådan röd vore perfect (så om någon vet försäljare som säljer till sverige så snälla, tala om det)!! Flört

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

MijmuPix
1/9/13, 9:49 PM
#6

#4: Ha ha ha, det ser ut som en hel katt-kör på den sista bilden Skrattande
 Tack för tipset!

Annons:
MissMaven
1/9/13, 10:15 PM
#7

http://www.zoomarknad.se/product-view.asp?catid=14628&prodid=11186&ref=%2Fproduct%2Ddlist%2Easp%3Fcatid%3D14628

Hm, man kanske kan göra något liknande själv. Glad Den har träväggar och en fin kudde ovanpå. Kanske något till Kingston?

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Liljekatten
1/10/13, 12:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag har en Whiskas bed och den är inte särskilt stor. Tre kan knöla in sig, men då är det trångt. Här är ett par bilder så du kan få en uppfattning om storleken.

Liljekatten
1/10/13, 12:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Den är poppis iaf. De stod på kö för att prova den här hemma. Flört

Nebel
1/10/13, 3:09 AM
#10

Går d fortfarande att få tag på Whiskas Bed & isf var/hur? Med vänlig hälsning, Anette

Siameshona
1/10/13, 7:14 AM
#11

#9 Den bilden är härligSkrattande

Garmabias
1/10/13, 8:15 AM
#12

Vi har en stor hund bädd i plast ca en meter lång  från Granngården. Den är mycket populär bland katterna. Finns i flera olika mått. Den är inte speciellt vacker men mycket uppskattadKyss

SacredSouls
1/10/13, 12:22 PM
#13

#9  Skrattande Hahaha for en gjeng. Hvor fikk du tak i den sengen Lotta?

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Annons:
MijmuPix
1/10/13, 3:33 PM
#14

#7: Vilken bra idé! Katterna älskar att ha ett ombonat kryp-in, och inte ens klumpen Kingston skulle väl kunna kvadda en trälåda? Tungan ute

#9: Vilken underbar bild!! Och man ser tydligt hur *stor* själva bädden är i förhållande till de vuxna katterna. På de bilder jag sett på nätet så verkar man ha photoshoppat in kattungar eller mindre katter i denna typen av bäddar så att bäddarna ser stora och rymliga ut. Fuskepellar! 

#12: Jag har också köpt en hundbädd till min katt-kvartett, den är väldigt omtyckt! Glad Men den saknar "tak" och det verkar vara svårt att hitta rymliga bäddar (ej i tyg) med tak öht? Kattbäddar tycks av någon anledning alltid vara gjorda för max 2 katter? Just nu är en av transportburarna katternas favoritställe att sova på. Transportburen är gjord för 1 katt men finns det hjärterum så finns det katterum tycker katterna och har lyckats trycka in sig alla 4…. Det ser INTE bekvämt ut Flört

Liljekatten
1/10/13, 9:21 PM
#15

#10 & 13 Jag hittade den på en loppissida på Facebook. Hon som sålde den hade vunnit den och hennes katt tyckte inte om den så den var helt ny. 300 kr kostade den och jag slog till direkt. Glad

SacredSouls
1/10/13, 9:42 PM
#16

#14 Nei de som lager katte senger har tydeligvis ikke tenkt på oss som har siamesere Skrattande Vi trenger jo senger med plass til minimum 4 katter.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Nebel
1/11/13, 1:46 AM
#17

#15 Tack, har bara sett en i mer skrikiga färger som en vinst i en tävling men ska leta runt på nätet. Älskar din "förvånad burritos"-liknelse & bilderna btw, mer sådana skojsigheter åt folket ;)!!

SacredSouls
1/11/13, 10:21 AM
#18

#17  Her kommer min favoritt fra MijmuPix. Lillegutt og hajen. Hajen blir introdusert litt ned i tråden. Jeg ler så jeg griner hver gang.Skrattande

http://siames.ifokus.se/discussions/4d714f06b9cb4622270617d6-winter-bilder

Sorry Emma for OT i tråden din ,men den er jo så vanvittig morsom denne her. Du skulle samlet alle dine bilder med tekster og gitt ut i bok.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Nebel
1/11/13, 6:43 PM
#19

#18 Tack för tipset & jag håller verkligen med, bilderna & texterna är fantastiska och lyckas på något sätt fånga & förmedla mycket av magin med dessa underbara långnäsor!

MijmuPix
1/13/13, 11:23 AM
#20

#17: Åh, den gamla hajen! Det var länge sen Tungan ute Och lille Lillegutt, så liten och söt han var på bilderna, vilken tur att han inte flyttade till fodervärd som det var tänkt!
(Hajen ligger och dammar längst ner i katternas leksakslåda numera. Matte tyckte helt klart att den var roligare än vad katterna gjorde. Hajen tönt-stämplades skunden efter att Lillegutt slagit fast att den inte var farlig Cool)

Annons:
Upp till toppen
Annons: