Annons:
Etikettkattprat
Läst 2006 ggr
MijmuPix
1/4/13, 10:52 AM

Vilken sorts Aloe Vera?

Någon som kan tipsa om vilken sorts Aloe Vera som man kan använda (på katter) för att få sår att läka, samt gnugga tandköttet med?

Jag har läst i gamla trådar om olika sorters Aloe Vera men de är ett par år gamla nu, och kanske inte helt uppdaterade när det gäller olika sorter/märken, så därför gör jag en ny tråd :-)
Vilken sort/märke/typ av Aloe Vera är att rekomendera, och var köper man den? Hälskost eller djuraffärer?
Jag skulle helst vilja ha tips på fysiska butiker! Tack :-)

Annons:
[S*Cupcakes]
1/4/13, 11:28 AM
#1

Det är väl Aloe Vera Gel, den klassiska gelen? Den är iaf vad man använder på sår och brännskador t.ex. Jag gnuggar tandköttet med långtidsverkande Stomodine på mina katter. Aloe Vera säljs av återförsäljare, jag tror S*Besitos DRX är en sådan! http://www.myaloevera.se/besitos/hem

timille
1/4/13, 7:38 PM
#2

Jag använder Aloe Vera Gelly, märket heter Forever. Har köpt det direkt av en återförsäljare på mitt jobb, men tror det finns även på hälsokost. Funkar jättebra på min oriental med eosinofila granulom!

4barnsmor
1/5/13, 5:34 PM
#3

Det finns 2 olika Aloe Vera Sprayer som man kan spraya på sår å annat. En är speciellt för djur och en innehåller lite fler örter och därför svider den lite mer.

Jag har den som inte svider - går att använda till djur, barn, man å ja allt möjligt faktiskt… Flört

Kommer inte ihåg vad den heter men har den någonstans i gömmorna… Maila mig om du vill att jag ska leta upp den å kolla vad den heter.

Hälsa katterna å ha det gott! Glad

MijmuPix
1/6/13, 11:45 AM
#4

Tusen tack för era svar! Glad
Jag behövde Aloe Veran ganska omgående så efter lite googlande (its a Aloe Vera jungle out there!) så köpte jag en variant med gel från apoteket, 91 % Aloe Vera, och endast för utvärtes bruk.

I en gammal tråd om Aloe Vera så pratades det om en variant/produkt som var mer i flytande form, någon droppade ett par droppar i katternas dricksvatten eller gnuggade tandköttet med den. Kan det vara något från sortimentet från länken som # 1 postade tro? Någon som vet eller har testat och kan ge en liten recension?

kalindas
1/6/13, 11:59 AM
#5

Tror det är från Forever Living 
http://www.foreverliving.se/shop/

Jag använder Aloe gel som finns där (gula flaskan). Fungerat bra, även droppat lite i vattnet.

/Elisa

Upp till toppen
Annons: