Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 1496 ggr
[DonnieDexter]
2013-01-02 00:19

Hane som dreglar

Min siameshane har helt plötsligt börjat dregla jättemycket. När han sover bara rinner det ur munnen på honom. Började med några få droppar igår, men som sagt betydligt mer idag. I övrigt verkar det inte vara några fel på honom, vi busade tidigare idag och han äter som vanligt. Vad kan detta bero på? Han är 5 år och har varit frisk hela sitt liv.

Annons:
AngelsCo
2013-01-02 08:48
#1

Har ni kollat tänderna på honom?

Sandra - moderator & medarbetare Siames iFokus

[DonnieDexter]
2013-01-02 09:03
#2

Sist vi var hos veterinären (cirka 4 månader sedan) sa de att han hade lite inflammation i tandköttet och att vi skulle hålla koll på det. Det har inte förändrats vad man kan se i alla fall. I bland är det mindre rött, men aldrig värre än det vad när veterinären kollade på det och då sa hon att ännu då länge var det ingen fara. Han äter dessutom som vanligt.

kalindas
2013-01-02 10:04
#3

Skulle nog kolla tänderna för säkerhets skull, kan vara en tand längre in eller en liten böld. FORL finns även det risk för och det syns inte alltid på själva tanden.

Andas han som han brukar? Han hostar inte mer än normalt?

/Elisa

lynxlo
2013-01-03 08:01
#4

tuggat på giftig julblomma? Dregling kan tyda på förgiftning, kolla upp!!

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

kalindas
2013-01-03 16:20
#5

Hur har det gått?

/Elisa

MissMaven
2013-01-03 19:22
#6

Jag vill inte skrämma dig, men dregling kan vara symptom på både mindre och mer farliga tillstånd/sjukdomar. Som andra nämnde kan det vara tandsjukdom, förgiftning, men även tumör. Jag skulle tagit honom till veterinär så fort som möjligt (speciellt med tanke att det kan vara förgiftning).

Hoppas att det gick bra med katten.

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: