Annons:
Etikettkattprat
Läst 3629 ggr
[Marro98]
2012-12-27 11:12

Han kissar i mammas säng..

Sune har börjat kissa inne…

Förstår inte varför?! För vi har haft honom nu sedan November någongång. Och det är nu dom senaste veckorna som han har börjat. Och han har bara kissat i mammas säng & detta har hänt två gånger nu tror jag.

Vill inte göra mig av med honom… Vill ha kvar min älskade lilla siames<3
Har alltid haft otur med mina katter.. Antingen så har dom blivit överkörda, rymt, bortskickade av olika orsaker eller avlivade..

Vill inte att det ska hända lilla Sune…
Vet inte vad jag ska ta mig till utan honom..

Har ni tips eller råd?
Snälla hjälp mig! Mamma börjar bli trött på det här & jag vill inte bli av med en katt till…

Ska ringa Jan Rise imorgon & rådfråga..

Min moster pratade också om någon sprej som fick dom att sluta med sånt. MAn typ sprejade där som katten inte får lov att göra sina behov.

Kan tilägga att han mår annars bra i övrigt. Äter bra & beter sig annars som vanligt.

Snälla hjälp..

(Har en tråd på Katter iFokus också.)

Annons:
[dynamitella]
2012-12-27 11:22
#1

Nu funderar jag snarare över hur enkelt ni avfärdar katter.

Vad jag vet gör man sig inte av med en katt för att den har kissat inne ett par gånger. Än mindre med en ny katt, som bara gjort det två gånger (?).

Hur många lådor har ni? Har ni samma material i lådan som han är van vid? Har lådan varit smutsig i samband med att han kissat i sängen?

Det kan ju vara ren protest eller stress såklart, men det är värt att tänka på.

[Marro98]
2012-12-27 11:28
#2

#1

Nej jag menar inte att vi ska göra oss av med honom nu. Men om det forstätter & om det inte löser sig så kommer mamma att börja fundera på att omplacera honom…

Vi har en låda just nu & den är nere. Men eftersom att vi tydligen ska få hem en kompis till honom i morgon så kommer vi att ta in den andra lådan & sätta den på övervåningen.
Men det konstiga är att han kisssar bara i mammas säng som inte är så långt ifrån lådan.

Okej tack för ditt svar! :)

Han brukar bara göra det på typ kvällen när alla sitter vi TVn & myser.
Mamma läste att han kan göra så för att han är understimulerad, så jag ska börja leka & göra aktiviteter på kvällen då det brukar hända :)

Läste att någon hade använt klicker för att aktivera sin katt.
Funkar det? Är det något som du rekomenderar?

[dynamitella]
2012-12-27 11:31
#3

#2

Då förstår jag :)

Då kan det ju kanske hjälpa med en ny katt (eller göra det hela sju resor värre, vi håller tummarna för det första). Då kanske han har någon att leka med om dagarna.

I mitt tycke verkar klicker fungera på alla sorters djur. Det gäller mest att få dess uppmärksamhet och belöna med något riktigt gott :) Men om man inte vill träna djuret så går det bra att bara stimulera med lekar och leksaker.

Uppdatera gärna hur det går med den nya kisen sen.

[Marro98]
2012-12-27 11:59
#4

#3

Ja vi tog hand om en 3 årig perserbladning för ett tag sedan. Men dom trivdes inte alls ihop & den andra katten kissade under & i soffan & åt knappt. Så den katten fick vi skicka bort eftersom att Sune kom först :)
Ja vi får verkligen hoppas att Sune & den lilla honkissen kommer överens! :)

Jag har alltiv velat ha en klicker till mina hamstrar. Och Sune är väldigt lättlärd & jag lärde honom sitt på några dagar hahah :P
Nu kan han också high five & det tog inte heller så lång tid. Så en klicker tror jag att han kommer att gilla!
Ska ta & kika inom djuraffären idag tror jag ;)

Han du något tips på lekar & leksaker som brukar vara populära? :)
Han älskarr mjukisdjur & han är galen i apport hahah.

Ja det ska jag göra! :)

Nilla
2012-12-27 12:13
#5

Det tar lång tid innan en katt acklimatiserar sig i ett nytt hem. Ni fick honom i november? Räkna med ett halvår till ett år.

Det var synd på perserkatten, som hade behövt lika lång tid även han, för att komma till rätta i sitt nya hem. Din katt behöver nu en likasinnad helst. Perser och siames är varandras motsatser kan man väl säga.

Har ni kontaktat uppfödaren till Sune? Är denna informerad och får chans att hjälpa till?

Han kissar i din mammas säng av en anledning. Varför vet vi inte.

Har ni stort hus behövs fler lådor. Vi rekommenderar små lådor (typ små djupa förvaringslådor från Rusta/Jysk eller liknande och placera ut flera i varje rum i hörnena. Lådorna kan placeras så att de inte ses av folk som kommer på besök, men katten kan - när den blir stressad och orolig - vandra från låda till låda och lägga en droppe. Många katter har detta behovet.

Hur många hem har han haft innan han kom till dig? Vad säger tidigare ägare?

Det bästa vore om han inte fick tillgång till din mammas sovrum. Hon kan också köpa en stor bit vaxduk och täcka sin säng med dagtid. Katter vill kissa där det är mjukt. Ställ istället en liten kisselåda vid din mammas säng.

- Se till att katten inte har tillgång till sovrum. Täck sängen med vaxduk.

-Utred ev. urinvägsinflammation.

-Köp Feliway på apoteket eller i djuraffären

-Köp 10 smålådor från Jysk och placerar ut i hörnen. (Kostnaden är liten)

- Ge honom ett halvår till.

-Kontakta uppfödaren.

Håll oss underrättade och be din mamma läsa tråden. Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

[Marro98]
2012-12-27 12:23
#6

#5

Jag vet.. men persernblandningen eller Fisen som han hette, blev plötsligt otrevlig mot oss också. Min lillsasyster som hade huvudansvaret blev rädd för honom eftersom att han morrade åt henne flera gånger.

Ja vi har lite kontakt med Sunes uppfödare. Nej jag har inte hört med henne men det kan jag göra ikväll :)

Ja, han har bara gjort det i mammas säng :/ Han brukar sova hos mig men har aldrig gjort en olycka här.
Vi ska testa att sätta matskålarna där eftersom att katter inte bajsar & kissar där dom äter? Eller är det fel?

Ja somsagt så ska vi placera ut fler lådor :)
Hur många ägare han har haft vet jag inte? Men iaf två innan mig..

Ja, mamma hade hört att man kunde lägga vaxduk eller nån plast över sängen :)
Det skulle vi också testa!

Vet inte om jag har skrivit det i den här tråden men mamma sover i ett typ "all rum" . Så det finns ingen dörr :/

Tusen hjärtliga tack för ditt svar Nilla!

Mamma söker ständigt på tips & så på internet. Så det verkar som om hon verkligen inte vill göra sig av med honom!
Hon tycker att han är farligt charmig & han kommer ofta upp i hennes knä & sover :)

Annons:
[figgelina64]1
2012-12-27 12:26
#7

En katt som kissar inne gör det antingen av stress eller och i protest, kanske medlet Feliway som du sätter i konbtakten hemma kan få honom att slappna av?

Tycker du kan vända dig till uppfödaren av din katt för att få hjälp vilket jag tror denne mer än gärna gör för  er för om jag sålt katten till dig och läste det här skulle jag bli oroad så gör så.

Hur gammal är din katt och hur länge har den varit ensamkatt? du skriver att ni haft annan katt hemma men att det var lite turbulent…även detta kan ha gjort honom otrygg.

Ni verkar haft flera katter som kommit och gått?

Att skaffa sig ett djur är att ta ansvar i många år framöver och i det ingår att lösa dem problem som uppstår det är inte alltid allt fungerar som man tänkt sig under alla dessa år och det är inte bara att avfärda dem och ge vidare.

När man är barn är det alltid dem vuxna som skall ta yttersta ansvar för djuret…

Barn skall inte oroa sig för om dem får behålla sitt älskade djur eller inte när det blir så här och allt brukar gå och lösa om man bara vill och det gör det kommer det göra för lilla Sune oxå Kyss

Lycka till med den nya som kommer och ta det försiktigt i början den anländer och glöm inte bort att ge dem tid att vänja sig vid varandra

Och ta kontakt med din uppfödare det tror jag hon/han uppskattar Glad

Lisa från SE* Qjou´z

Missannas
2012-12-27 12:28
#8

Jag ser att du fått många bra tips redan, men här står ganska bra om anledningar bakom problemet.

En viktig sak, bestraffa aldrig, det är både elakt och kontraproduktivt - katten blir mer otrygg och ledsen vilket triggar den att fortsätta.

Lycka till Glad

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Garmabias
2012-12-27 13:08
#9

Du har redan fått många bra råd och tips.

Eftersom jag har Sunes bror E-Gon och inbillar mig att de är väldigt lika i sitt sätt tror jag att "kisseriet" är ett sätt att säga ifrån. Han vill säkert ha ännu mer kärlek och uppmärksamhet..även från din mamma?

Har ni fått kontakt med Sunes uppfödare ännu?

Kommer du ihåg när han kissade i sängen för första gången?

Det kanske beror på att det händer väldigt mycket runtomkring julen, och man kan säga att han är helt nykommen hemma hos er.

Lycka till!

[Marro98]
2012-12-27 14:50
#10

#7

Okej det ska jag ta & testa :)

Jag ska somsagt höra med henne ikväll.

Han är 2 år & jag vet inte hur länge han har varit ensam, tror att han hade kompis hos sin förra ägare. Så sedan någn gång i november skulle jag tro :)

Det var bara en katt som omplacerades pga att förra ägare hade allergi.

Nej jag vet. Men vi lämnade bort persernkatten för att den inte gillade barn, var inte så trevlig & att dom bråkade.

Ja det hoppas jag verkligen! Han är en av dom mysigaste katterna som jag någonsin har haft.. Kyss

Tack så mycket!
Ja det borde inte vara några problem eftersom att det är en kattunge & att Sune har bott med katter förr. :)

Okej! Tack för ditt svar! :)

[Marro98]
2012-12-27 14:55
#11

#8

Nej usch… Bestraffa är aldrig något jag tänker göra, även om katten har gjort fel.
Man  ska berömma när katten gör bra ifrån sig istället :)

Tack för ditt svar! :)

#9

Det kan vara så? För mamma har haft fullt upp nu i jul & har inte brytt sig så mycket om Sune?

Japp jag har pratat med henne, men det var för någon vecka sedan :)

Det var kanske någon gång förra veckan som han började om jag inte minns rätt?

Jo vi har haft väldigt mycket "okänt" besök som han aldrig har fått träffat.
Så att det kan har varit stress nu innan julen är inte helt uteslutet.

Tack så mycket!
E-mir vinkar till brorsan ! ;)

kalindas
2012-12-27 15:39
#12

Du har fått flera bra tips och råd ovan. Glad

Det viktigaste är dock att kolla så han inte har urinvägsinfektion eller problem med inflammerad blåsa och därför kissar i sängen för att visa att han har ont.

/Elisa

[Marro98]
2012-12-27 15:57
#13

#12

Jag ska avvakta & se om det hjäälper med en kompis. Annars så får jag ringa vetten & höra om det fortsätter..

Annons:
lailaj
2012-12-27 18:16
#14

Är det här samma Sune som förra ägaren skrev om förut att han kissade i sängen?Det låter som samma katt.Såg att hon hade han till salu för en månad sedan ungefär.

[Marro98]
2012-12-27 18:22
#15

#14

Ja det är troligen samma Sune ja… :/

lailaj
2012-12-27 18:25
#16

Nej fy va tråkigt,då kan det ju vara lite svårare att komma till rätta med om han har hållit på ett tag.Visste du inte om det innan du köpte han?

/Laila

[Marro98]
2012-12-27 18:26
#17

#16

Nej det visste jag inte :(
Men jag tycker ändå att han borde ha gjort så sedan han kom hit?
Han började ju förra veckan om jag inte minns fel… Väldigt konstigt..

[hakkapelitta]
2012-12-27 18:45
#18

Köp ett duschdraperi. Använd som överkast, så slipper ni iaf den jobbiga biten med att tvätta sängkläder + att det inte är lika roligt att kissa på duschdraperi.

Vissa katter kissar när lådan inte är ordentligt tömd, kanske han hellre vill ha en låda med öppen huv osv. Han kanske inte gillar sanden.

Lägg ett duschdraperi på sängarna, ställ dit en skål mat. Katter förorenar inte där de äter. När de har uvi så kissar de inte direkt mycket, så är det stora pölar kan man utesluta det ganska snabbt efter ett samtal med veterinären. När de har uvi kissar de inte bara på sängar, då kissar de överallt.

[Marro98]
2012-12-27 18:50
#19

#18

Okej det ska jag göra!

Jag har köprt toalett idag som jag ska testa. Gjorde rent lådan ordentlig (alltså spola den i varmt vatten) & så tar jag bort alla klumpar varje dag.
Ska ta fram den andra lådan imorgon bitti.

Vi testade med att ställa dit en burk med mat & han har inte ens sovit på sängen :)
Han sover i sin kattbädd vilket han aldrig har gjort förr haha :P

Första gången så var det en ordentlig pöl! Men nu senaste gången så var det inte en så stor, men det var inte liten heller.
Okej men då kan jag iaf utesluta uvi?

kalindas
2012-12-27 18:59
#20

#19
Kan inte helt utesluta uvi.
Skatan kissade pölar när hon hade det. Men duschdraperi och mat i sängen är absolut värt att testa.

/Elisa

Annons:
[Marro98]
2012-12-27 19:06
#21

#20
Okej tack så mycket! :)

SacredSouls
2012-12-27 19:18
#22

Så fryktelig trist.

Er det samme katt som denne ?

http://siames.ifokus.se/discussions/4f2ea6c288f4727c4301dc7e-kissar-i-min-sang

Om det er så virker det jo som om dette er en vane han har desverre.(siden tråden er 10 mnd gammel)  Om det er mulig å få til så bør han ikke ha tilgang til soverom/ deres senger.Prøve det i noen mnd for å se hvordan det går. Det kan jo være dere klarer å bryte vanen. og om det er samme katt er det jo ikke sikkert han tisset i sengen hele tiden mens han bodde der.

Det var jo mange fine råd i andre tråden også så jeg. Og mange fine råd har du fått her også.

Masse lykke til. Håper det løser seg for dere.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

[Marro98]
2012-12-27 19:22
#23

#22

Japp det är det :(

Usch så himla tråkigt att jag inte fick reda på det här innan jag köpte honom… Skulle ha varit mycket enkare då.. Nu har jag ju fäst mig vid honom Gråter

Men jag ska göra allt för att få honom att sluta!
Om det inte funkar så finns det ju två allternativ.. Omplacering eller avlivning… Och avlivning är inget som jag direkt föredrar..

SacredSouls
2012-12-27 19:28
#24

#23 Så synd (og ekstremt uærlig av selger argh!!)

Ja prøve dette med flere doer,ikke ha tilgang til sengen deres. Heller ha andre koselige liggeplasser for han.Jeg håper det hjelper og det kan jo være at det at han får roen og trives godt hos dere er nok til at han slutter etterhvert.Man må jo ha troen Kyss

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

[Marro98]
2012-12-27 19:32
#25

#24

Ja det ska vi göra! Och det blir som ajg har skrivit i några inlägg svårt. Eftersom att han kissar i bara mammas säng & hon har ingen dörr för hon sover i typ ett litet "all rum" med bara några draperier för ingången :/

Jag har sytt en liten mystunnel åt honom men det var inte så populär hahah ;) Men fler mysplatser ska jag fixa!
Ja det hoppas jag med! Tack så hjärtligt för ditt svar & dina tips! Skrattande

Nilla
2012-12-27 19:37
#26

Jag håller med. Hon borde verkligen ha upplyst dig om detta. Ni borde fått katten tillsammans med stöd, uppmuntran och möjlighet att lämna honom tillbaka om det inte fungerar. Det känns som om ägarinnan helt enkelt "gjort sig av med sitt problem".

Vi får hoppas att ni kan bryta hans mönster och att han finner sig till rätta hos er. Det är risk att en sådan här katt blir en vandringspokal som till slut avlivas. Hemskt.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

kalindas
2012-12-27 19:40
#27

#23

Omplacering igen ser jag inte som ett val för en katt med detta problem. Han kommer bara bli mer stressad och forstätta kissa i de nya ägarnas sängar. Sen så kommer han bli omplacerad igen.
Det är inte ett värdigt liv för en katt.

Jag hoppas att ni ger honom den chans han är värd och som förra ägaren inte verkade anse att han behövde! Rynkar på näsan

/Elisa

Annons:
Garmabias
2012-12-27 19:59
#28

Jag blir så upprörd av att någon kan vara så oansvarig och skicka "problemet" vidare utan informationRynkar på näsan

Tror det börjar bli dax att alla uppfödare skriver in i försäljningskontrakt osv att uppfödaren ska kontaktas innan katten säljes vidare. Det skulle innebära att många fina katter slapp bli vandringspokaler. Och att uppfödaren kan vara behjälplig om det uppstår ett problem.

Jag sålde själv en underbar kattunge som började kissa i sängar vid ett års ålder. Efter mycket om och men fick hon flytta till ny ägare. Fick syn på ett inlägg här på forumet och förstog direkt att det måste vara "min" katt som bytt ägare och som i sin tur fått ärva ett problem. Tyvärr hade den nya ägaren blivit totalt felinformerad och trodde att det handlade om allergi och bråk om rangordningen i det förra hemmet…

Som tur var fick jag kontakt med nya ägaren och hon förstod att det var tålamod, trygghet och mycket kärlek till katten som fick henne att sluta kissa och må bra igen.

Hoppas att Sune får komma till ro hos er och jag är helt övertygad om att kissandet slutar bara han får en trygg familj och mycket kärlek.

cillaroten
2012-12-27 20:05
#29

Usch vilken tråkig historia,stackars lille kattGråter

Som sagt,du har fått många goda råd. Hoppas att det kan hjälpa. Ge honom tid till att känna sig hemma,det låter som om han behöver det.

Pratade med en kund i butiken där jag jobbar som hade framgång med Zylkene på en omplaceringskatt som kissade inne,kanske kan vara värt att testa tillsammans med Feliway?

Med risk för att bli halshuggen…jag hade absolut INTE omplacerat denna katt en gång till!!! Jag hade försökt med alla tänkbara medel att få det bra och hade det inte funkat så hade jag avlivat honom. Det hade varit det mest rättvisa mot honom.

Håller tummarna för att det ska lösa sig på bästa sätt.

Mvh/Cilla

kalindas
2012-12-27 20:11
#30

#29
Lite så jag tänker också. Så jag tänker inte halshugga dej i alla fall.

/Elisa

[Marro98]
2012-12-27 21:09
#31

#26

Ja tycker att det är väldigt tråkigt att hon inte berättade för mig…

Nej om jag säljer honom så ska jag iaf berätta hur det ligger till & inte skulle på ett annat problem..

#27

Nej iofs…

#28

Ja usch… blir väldigt ledsen & sårad att hon inte berättade det för mig..

Håller klart med dig!

Va roligt att höra att det gick bra för den lilla kissen tillslut :)

Mycket kärlek det får han! Hoppas bara att han kan finna sig tillrätta & sluta upp med den dåliga vanan :/

#29

Ja jag tror att jag ska ta & testa det :)
Många verkar rekomendera det så det är ju värt att testa!

Ni vet bäst så självklart lyssnar jag på er!
Får hoppas på att han slutar med det här…

Tack för era svar!

[Marro98]
2012-12-28 00:14
#32

Hej hej.

Kunde inte bli medlem själv, så jag hoppar in på Ronjas sida, hoppas att det är okej.

Lilla "Sunetrollet" är en jättehärlig kattherre -förutom hans lilla "ovana".

Behöver alla råd vi kan få, så vi på något sätt kan bryta denna "vanan"

Ska ringa vet. och höra i morgon.

Har inte möjlighet att stänga dörren om alla sängar i huset (och vi är 5st!!!) så tvättmaskinen går för högvarv här nu. Förstår att det kan vara pga flytten -men skulle han inte ha börjat direkt då?? Provade att ta hem en annan äldre perserhane, även han kastrerad, men det funkade jättedåligt, dom slogs hela tiden, den nya katten vågade sej inte fram från under soffan, och han fräste och morrade åt allt som rörde sej, då jag även har en 3årig son, kände jag att det inte var tryggt. Ska nu prova med en kattunge istället, och hoppas att det funkar.

Skickade meddelande till förra ägaren, men hon sa att det var hennes "andra" katt hennes inlägg här på iFokus ang katt som kissade i sängen gällde. Så hon hade tydligen 2 st exakt lika gamla siamespojkar vid den tidpunkten, eller inte??

Tråkigt är det iaf :(

Har provat att ställa en skål kattmat i min säng, ska se om det hjälper, även skaffat torkad kattmynta.

Ska även köpa hem asolsprit att tvätta med.

Han har nu även kissat i 3åringens & Ronjas sängar.

Så please heeeelp!!!!!

M.v.h. Marina

kalindas
2012-12-28 07:03
#33

#31-32
Plastskydd och mat i varje säng. Så som de skrivit ovan. Tvätta kläderna i grönsåpa och ättika.
Du kommer få hålla på med detta länge, han har fått det som en ovana och den måste brytas.

Prova olika typer av sand och se om han gillar dem. Du kan även testa rent sågspån (åker runt i hela huset, men katter brukar gilla det).

Jag hoppas ni får ordning på det.

/Elisa

GunillaSverkersson
2012-12-28 08:40
#34

Vad jobbigt, stackars er och stackars katt. Känner en vuxen hane som också kissar i sängar, men den familjen har dörr så han får inte vara i sovrummet och han kissar ingen annan stans.

Varför kissar de i sängarna, det kan väl inte bero på rädsla när de bara kissar där.

Att strö ut vitpeppar kan vara en sista utväg, gjorde det i min tvättkorg för 20 år sedan när jag hade en hona som kissade där. Samt en hane som kissade i blomkrukorna först folie med vitpeppar över. Jag har aldrig sett någon stark reaktion på pepparen, jag tror att de känner lukten innan de sätter näsan nära.Det gäller ju att bryta beteendet.

Duchdrapperi kan funka som ett stort överkast.

Lycka till, jag har haft fertila hanar som kissat där de inte ska men det har slutat efter Kastrering.

Kan man chippa en kastrerad hane, har de en viss testeronproduktion kvar?

Chippet blockerar ju testeseronet.

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

Annons:
alltidsiames
2012-12-28 08:48
#35

Är han kastrerad? En del säger att de kissar i sängen för att försöka blanda dofterna med era och få en del i ert revir. Ge inte upp än!

[mrsone]
2012-12-28 13:11
#36

Hej där. 
Det är lätt att ta något förgivet, synd att ni gör mig så ond. 
Jätte synd att det inte fungerar med Sune, då det gjorde det hos mig. Sune har kissat inne nån gång, men det gjorde han även hos förra ägaren och det har då berott på hund vad vi har trott.
Kände mig inte snäll när framtiden såg ut som den gjorde med allt resande och jobb så letade efter ett nytt kärleksfullt hem.  

Jag talade om för er att han kissat inne nån gång och att det nog berodde på hundarna. Eftersom det fungerat så bra i ett hundfritt hem så tänkte jag inte mer på det. Kan ju finnas sååå många anledningar till att han kissar inne.

Hoppas att allt löser sig för er, och tycker att det är väldigt tråkigt det som hänt hos er nu och hoppas verkligen att det slutar lyckligt. Han betyder väldigt mycket för mig och det gör väldigt ont i hjärtat när ni inte skriver så fint..

Sune är fantastisk och visst gör han trick fint? :)) 
Krama om honom från mig och be han skärpa sig! 

Lycka till nu!

Nilla
2012-12-28 16:19
#37

Om han inte kissade hos dig, så tar du säkert tillbaka honom om det skulle visa sig att det inte fungerar?

Har du inte kontakt med det nya hemmet och följer upp hur det går för din katt?

Obestämd

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

lailaj
2012-12-28 16:45
#38

Ja men det är ju jättebra om han kan få komma tebax till gamla ägaren om inte problemet går att lösa.

För mig skulle det vara en självklarhet att ta tebax katten.

Garmabias
2012-12-28 16:53
#39

#36 Ond hör väl inte hemma i sammanhanget? Om Sune betyder mycket för dig tar du säkert tillbaka honom om det inte funkar? Du har ju placerat honom i en barnfamilj där det kan vara svårt med stängda dörrar osv. En katt som visat upp ett osäkerhets/protestbeteende hos dig och ägaren dessförinnan kanske hade behövt ett lugnare sammanhang för att bli trygg. Har du tänkt på det?

Hur länge har du haft Sune?

[Marro98]
2012-12-29 18:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Inga olyckor på 2 dagar! Skrattande
Hoppas att det håller sig nu! Han har inte kissat i någon säng sedan jag satte en skål med mat i mammas säng!
Jätte härligt!

Sedan så kom ju hans kompis igår!
Han var lite osäker i början med idag så är dom kompisar & har busat omkring i hela huset!
Jag, min kusin, Sune & lilla Macenzie delade säng inatt & det har inte varit några problem sedan hon kom! :)

Vet dock inte om Sune orkar mer fler bitsår i svansen efter det lilla yrvädret haha Flört

kalindas
2012-12-29 21:16
#41

Härligt att de gillade varandra så fort! Glad

/Elisa

Annons:
Garmabias
2012-12-29 21:52
#42

Åh så härligt att höraGlad

Håller alla tummarna för att det var en snäll go liten kattvän Sune behövde.

[Marro98]
2012-12-29 23:31
#43

#41
Ja förut så låg Sune & putsade på lilla Kenzie.
Och Sune jamar int så mycket längre så han kände sig kanske bara ensam Kyss

#42
Tack, ja det gör jag med!

Nilla
2012-12-29 23:41
#44

Så skönt att höra. Alla behöver en kompis. Nu håller vi tummarna!

Men vore jag din mamma, skulle jag täcka sängen och placera ut fler lådor. Helt plötsligt är han kanske där igen och då blir man så ledsen och besviken.

Jag har också "kissekatt" hemma, men jag lever med det och tvättar och städar. Han är min bebis. Dock kissar han inte i sängar, men gärna bakom tv´n, på väggar och i tvättkorgen.

Oskyldig

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

[Marro98]
2012-12-29 23:59
#45

#44

Ja vi har satt upp en till låda på övervåningen men ska se om vi kan skaffa fler :)

Lycka till med din kissemisse & hoppas att din bebis slutar med sitt kisseri :)

[Marro98]
2013-01-05 20:16
#46

Han har inte kissat något nu på exakt en vecka!
Och han & lilla Macenzie är helt oskiljaktiga! Såfort som Sune inte har koll på vart hon är så går han omkring & skriket efter henne :')
Blir överlycklig när jag ser att dom funkar så bra ihop!

Tack alla för era svar!
Ska spara den här tråden ifall det någonsin skulle hända igen.
Ni har varit till stor hjälp Kyss<3

GunillaSverkersson
2013-01-05 20:27
#47

Vad skönt att höraGlad grattis och bra jobbat.  Bra tråd med ett bra slut, och vi håller tummarna för att det fortsätter lika fint

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

[Marro98]
2013-01-05 20:37
#48

#47

Tack så mycket! Skrattande

Annons:
SacredSouls
2013-01-05 21:07
#49

Så supert ♥ Håper alt fortsetter like bra.Så koselig å høre at han er så glad for sin lille venn.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Garmabias
2013-01-06 16:09
#50

Skrattande

cillaroten
2013-01-07 23:32
#51

Glad

alltidsiames
2013-01-08 18:10
#52

Du har varit jätteduktig Ronja!

[Marro98]
2013-01-08 20:39
#53

#52

Tack så mycket! :)
Men jag skulle aldrig ha klarat det utan era tips!

Upp till toppen
Annons: