Annons:
Etikettomplacering
Läst 1008 ggr
Angela Hansson
2012-12-14 19:15

Siameshona, äldre blind men med mer kärlek att ge.

Skriver bara ett kort inlägg att börja med för  att kolla intresset. Jag har alltså en siameshona som är blind sen några år, detta ställer till det i vardagen med två andra katter i huset samt ett barn och ett till på väg. Jag önskar verkligen att det såg annorlunda ut, idag funkar det hyfsat men tillräckligt med hänsyn, tid, lek och omsorg är svårt att uppnå för att verkligen göra hennes liv riktigt bra. Det hon vill är att ha en människa för sig själv, ett knä att ligga i, en trädgård, balkong eller liknande att vara i och kunna sola och nosa runt. Någon som drar ett snöre över mattan så hon får jaga och nån som bjuder på godbitar och talar om hur fin hon är. Var hittar jag detta hem? Svårt. Och helst i närheten av oss, Skåne då. Finns det någon som känner till någon , kanske äldre, kanske person som har ett hem som känns lite tomt så kanske vår kisse kan fylla tomrummet? Hon är en härlig personlighet och har kanske några bra år kvar, m v  h Angela

Jag kan tänka mig att betala en del av hennes omkostnader!

Lyckades inte lägga upp bilder, men kan skicka, hör av er

Annons:
Nilla
2012-12-14 19:24
#1

Hej och välkommen Angela.

Det låter trist att behöva omplacera en blind hona. Det blir svårt för henne att acklimatisera sig i ett nytt hem. Nu klarar hon sig, såvida ni inte möblerar om eller flyttar, men jag förstår också ert dilemma.

Jag föreslår att du tar en titt i vår tråd "Välkommen" om de regler som gäller för annonsering. Vi hjälper dig gärna med att lägga in en bild på din katt - det är då störra chans att någon fastnar för din katt och att du får svar. Skriv också en liten personlig presentation på din privata sida och återkom med namn och någon form av kontaktuppgift.

Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Upp till toppen
Annons: