Annons:
Etikettomplacering
Läst 2082 ggr
IcePixie
12/8/12, 12:37 PM

Nytt hem till din siames?

Jag bor i södra Skåne i en lägenhet med min kastrerade britthane. Sen en tid har jag funderat på att skaffa en kompis till honom. Min gosse är lugn, trygg och väldigt harmonisk. Har du en lugn och go' siames som behöver flytta, hör gärna av dig. Berättar gärna mer om min lilla familj om du vill. Har alltid haft katter och planerar inte att skaffa barn igen (har vuxen son) så några framtida allergiproblem borde inte finnas :)

Hör av dig!

Annons:
Alba333
12/8/12, 4:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Vi har en fawnmaskad siameshane tillgänglig. Han heter Albion, är drygt fem månader och superkelig och mysig. Han är uppvuxen med två kastrerade hansiameser så han vet sin plats och är hur snäll och go som helst.

Vi finns mellan klippan och ängelholm om du vill komma och hälsa på. Maila mig gärna om du vill ha fler bilder :)

Vi har också en två-årig orientalhona som söker nytt hem, men det va ju siames som efterfrågades just nu ;)

Mail: isidor333@hotmail.com

carinbrack
12/9/12, 12:03 PM
#2

Lugn siames, det låter som en "contradiction in terms" (vad heter egentligen det på svenska.?). Hoppas du menar lugn för att vara siames :-)

Nilla
12/9/12, 1:43 PM
#3

Skrattande

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

MissMaven
12/9/12, 3:28 PM
#4

#2 oxymoron Glad

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

alltidsiames
12/9/12, 4:31 PM
#5

Ja, jag tror inte det är en siames man vill ha om man vill ha en lugn och go katt… Läs på om rasen är mitt tips så det inte blir en ny omplacering om ett halvår!

Alba333
12/9/12, 5:13 PM
#6

#5 Vadan detta påhopp angående sättet att uttrycka sig på. En siames kan väl vara "lugn och go" i sinnet i bemärkelsen trygg i sig själv och fridfull att ha hemma. Sådana är i allafall mina siameser som jag fött upp.

Visst kan de busa och stoja rundor men det kan väl alla katter utan att anklagas för att behöva äta lugnande medel. Jag tycker att man ska vara försiktig med att klassifisera siamesen som extra stojig och hispig bara för att det är en social kattras. Dessutom får man väl anse att man ansträngt sig lite extra om man väljer att annonsera efter en katt härinne istället för att bara surfa rundor på blocket.

Annons:
alltidsiames
12/9/12, 5:22 PM
#7

Nu ska du nog läsa igenom vad jag skrev och ta det lilla lugna innan du anklagar mig för att ha skrivit något om lugnande medel och hispig m.m.

carinbrack
12/9/12, 6:36 PM
#8

Jag tänkte som så att om man har en britt och vill ha en siames är det kanske bra att veta att siamesen är en aktiv ras. Icepixie kanske vet jättemycket om siameser, det har jag ingen aning om, men de är ju lite speciella. På det mest förtjusande sätt såklart, jag kommer nog aldrig nånsin skaffa katt av nån annan ras.

IcePixie
12/15/12, 11:52 AM
#9

Ojsan vilken diskussion det blev!

Jag är väl medveten om vad siamesen är för typ av ras. Jag vet att den är båda aktiv och social. Vad jag menade var kanske att jag inte söker en kattunge eller för ung katt. Med andra ord lugn för att vara siames :)

Tack för alla tankar och förklaranden dock!

Nilla
12/15/12, 3:43 PM
#10

Jag föreslår att du skriver en liten presentation på din personliga sida, för att inte framstå som anonym på forumet. Komplettera med namn och ev kontaktuppgifter.

Vi har en "välkommen tråd" - där du kan läsa om annonsering på sajten. Hoppas du hittar en kompis snart.

Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Upp till toppen
Annons: