Annons:
Etikettomplacering
Läst 3184 ggr
Garmabias
2012-12-07 17:06

Nytt hem till vår finaste Jacky

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

S*Zamirs Yazza Yakima(Jacky)

Född 2012-04-23 Oriental OSH n03 Pra N/N

Far: GIC Casa el Gatos Sgt Pepper SIA n Mor: Zamirs Uva Uzoma OSH g03

Vår högt älskade Jacky är en underbar goshöna med ett väldigt fint temperament. Hon är dock väldigt ranghög och vill inte veta av de andra 3 katterna hemma hos oss. Hon behöver sin egen människa/familj där hon kan få ligga i knäet, sova i sängen utan konkurrans. Hon älskar barn och det skulle säkert gå bra med en kastrerad lugn kastrat eller en liten kattunge som sällskap.

Hon har haft en kull kattungar 2011(potatiskullen) och är i dagsläget okastrerad. Vi hade hoppats på att hon skulle få ännu en kull då hon är en underbar mor och har en spännande stamtavla och har unika egenskaper att föra vidare.

När hon flyttar kommer hon att vara kastrerad såvida hon inte placeras hos en seriös registrerad uppfödare.

Självklart är hon försäkrad och  följer med henne till den nya ägaren.

Den som vill ha en riktigt mysig kelgris kan höra av sig till mig på tel: 0706-094819 eller via mejl garmabias@hotmail.com så berättar jag mer om och omkring Jacky

För mer info se vår hemsida/blogg www.garmabias.blogg.se

Mvh Charlotte Hansson

S*Garmabia's

Annons:
Garmabias
2012-12-07 17:36
#1

Ursäkta fel födelsedatum!

Jacky är född 2010-04-24Flört

kalindas
2012-12-07 19:34
#2

Hon är så fin! Kyss
Synd att det inte fungerar med övriga.

/Elisa

lynxlo
2012-12-08 07:14
#3

Å, vilken skönhet! Så fantastiska ögon också den underbara fläcken mitt på nosen. Svårt att behöva slita sig från denna dam, och lyckliga den som får ta hand om henne i framtiden!

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Broddans
2012-12-08 08:05
#4

Ska du ej testa att kastrera innan du omplacerar? Det finns ju stor risk att hon sjunker i reng i samband med Kastrering och då kanske hon fungerar hemma hos er :) Min Miss Mii vart mycket snällare när jag kastrerade henne.

Garmabias
2012-12-09 10:02
#5

#4 Att kastrera Jacky skulle innebära att hon sjönk i rang precis som du föreslår. "Problemet" är att hon redan är lägst i rang inom vår kattgrupp. Hon vill vara högre i rang eller åtminstonde få ha oss människor för sig själv. Det skulle antagligen förvärra situationen för alla är jag rädd. Ända sedan hon var liten har hon uteslutande valt bort andra kattkompisar och skulle älska att få vara herre på täppan.

Beslutet om att försöka hitta ett passande hem för henne är så länge genomtänkt och jag är övertygad om att det är det enda rätta för hennes skull. Samtidigt är det ett mycket tungt beslut.

Jag har fortfarande ett litet hopp om att hon skulle få möjligheten att bli mor en sista gång. Hennes första kull var så fin och Jacky fullkomligt älskade att vara mor. Detta är antagligen inte så troligt då "fodervärden" måste vara helt rätt person och bo inom rimligt avstånd från mig.

#3 Den som blir matte/husse till denna tjej kommer nog aldrig att behöva ångra sig. Så mysig och så sällskaplig vän är inte speciellt lätt att hitta. En mycket trevlig och social tjej med alla slags människor, stora som små.

kalindas
2012-12-09 11:39
#6

#5
Hade jag kunnat så hade jag tagit henne. Hon har ju "mina" katter bakom sig. Kyss
Men plats finns inte. Rynkar på näsan

/Elisa

Annons:
Garmabias
2012-12-09 11:53
#7

#5 Ja hon har dina fina katter bakom sig mfl. Jag hoppas så på att hitta det perfekta hemmet till denna otroligt charmiga tjej. Det är flera som hört av sig och visat intresse men det ska stämma till 100 % om jag ska våga släppa iväg henne.

Har glömt att berätta att hon verkar gilla snälla hundar. Hon är inte rädd eller reserverad på något vis. Detta är en riktig knäkatt. Hon skulle gladeligen kunna tänka sig att alltid bli buren och kelad med utan att tröttna. Hundar lägger hon sig gärna uppe på!

Garmabias
2012-12-11 18:43
#8

Nu har jag hittat en hel familj till Jacky där hon får bli deras egen lilla myshöna. Hon blir kastrerad och kan ägna all sin uppmärksamhet att njuta av livets goda, utan någon somhelst konkurrans från fyrbenta med morrhårKyss

lynxlo
2012-12-11 18:52
#9

Så bra! Grattis till den nya familjen och tröstklappar till den gamla. Lycka till vackra Jacky!

Lo- Moderator och Medarbetare Siames IFokus

Garmabias
2012-12-11 19:17
#10

#9 TackGlad

Sussi89
2012-12-11 19:18
#11

Grattis till det nya hemmet :) Hon är även helsyseter med min lilla Penny :)

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Garmabias
2012-12-11 19:24
#12

#11 Tack och lycka till med den lilla systern, en riktig sötnosGlad

kalindas
2012-12-11 19:33
#13

Härligt att höra hon fått ett bra nytt hem! :-)

/Elisa

Annons:
Nebel
2012-12-11 23:58
#14

Vad gott att ni hittat rätt familj åt er fina flicka!

SacredSouls
2012-12-14 11:30
#15

Så hyggelig at hun har funnet et nytt hjem.Lykke til Glad

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Nilla
2012-12-14 19:14
#16

Skönt att höra. Önskar henne lycka till. Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Garmabias
2012-12-14 22:57
#17

Tack!! Hon reser till sitt nya hem på annandagen. Svårt att skiljas för oss men Jacky kommer säkert att må bra och trivas när hon väl acklimatiserat sig.

Upp till toppen
Annons: