Annons:
Etikettutställning
Läst 1235 ggr
MonaLia
11/27/12, 12:57 PM

Värt att gå på utställning?:)

Hej jag bara tänkte undra om det är många som har tänkt gå på Ädelkattens utställning i Göteborg den 8 december? Har lite lust att åka dit och titta på alla katter men ville bara höra först om det är många orientaler som tänkte bege sig dit så att det är värt att åka!
Inte säkert om jag ska men ska försöka övertala min familj om att de har lust att åka till göteborg haha!Glad

En fråga till, vad kostar det och när öppnar det?(:

Annons:
[figgelina64]1
11/27/12, 5:07 PM
#1

Hejsan! SE* Qjou´z från skövde kommer dit med Braveheart, Q och Lilla Humlan och jag vet att Milliminas komemr med ett gäng och även SE* Endless Oceans kommer med en liten rar siames tjej.

Om du går in på Ädelkattens hemsida ser du deras domarfördelning Kat IV är våra katter, SIA, BAL, OSH, OLH, SYS, Peterbald (fast det var nog ingen med denna gång tror jag?) kanske har glömt ngn…Obestämd

Välkommen förbi våra burar för en kik och massor av snatter //LisaSkrattande

jillan
11/27/12, 6:25 PM
#2

Det är Kat IV special på lördagenSkrattande Så det är nog en hel del Kat IV-katter då, tror jag.
Jag kommer med en SYS, en SIA och en OSHSkrattande

Missannas
11/27/12, 7:37 PM
#3

Det öppnar för besökare kl.9, det brukar kosta en tjuga eller två.

Det kommer vara en hel del fina katter av våra raser där Glad så du kommer nog inte bli besviken om du besöker den utställningen.

Jag kommer med en av mina siameser, min lilla Honey Bee Glad

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Mewz
11/27/12, 7:39 PM
#4

Och jag gör kat4-premiär med Sushi :) Har även med mig en Selkirk Rex som ska få göra lite reklam.

Real stupidity beats artificial intelligence every time

Millimina
11/28/12, 8:04 AM
#5

Om jag jag inte hört fel så är det en hel del kat IV katter på utställningen!

Kom dit och beundra dessa gudomligt vackra katter…

Eller som några domare säger: "Här kommer juvelerna i kattkronan!" Flört

moggle
11/28/12, 12:03 PM
#6

Jag skulle gjort debut som utsällare där egentligen, men blev inte riktigt av så jag åker dit som besökare istället!
Föräntar mig massvis med fina kat IV katter och så sjävlklart en hel del andra spännande raser!

Annons:
MonaLia
11/28/12, 12:05 PM
#7

Tack för alla svar!Glad

Jag håller på att övertala min mamma så vi får se hur det går! Vill så himla gärna åka dit!!!!!!

MonaLia
11/29/12, 6:57 PM
#8

Åååh nu ser det ut som det kommer bli av och jag är super uppspelt och superglad!!!! GUD VA KUL DET SKA BLI!

Så om ni ser en 18årig tjej som står och hänger vid orientalerna och ser ut som hon är påväg att börja gråta av glädje av att vara i närheten av dom så är det jagOskyldig

MonaLia
11/29/12, 6:59 PM
#9

Förresten kommer den här rasspecialen och det mesta med katt IV vara på lördagen eller söndagen? Glad

[figgelina64]1
11/29/12, 7:55 PM
#10

Den kommer vara under tidig lördag förmiddag innan dem vanliga bedömningarna börjar klockan 09.30-10.00 :-)

rätta mig någon om jag har fel

fast alla vackra Kat IV finnkvar hela dagen fram till 18.00-19.00 beronde av hur sent det blir med panelen (sista "tävlingsmomentet)

MonaLia
11/29/12, 9:36 PM
#11

Åh okej tack så mycket!(:

Nebel
11/29/12, 11:28 PM
#12

Hej! En vänlig själ skrev att utställningen öppnade kl. 9 för besökare. Hinner man ta del av rasspecialen då el är det bara för utställare? Med vänlig hälsning, Anette

Mewz
11/30/12, 7:06 AM
#13

#12 De rasspecialer jag varit på innan har varit som en liten "utställning i utställningen" och självklart tillgänglig för besökare.

Real stupidity beats artificial intelligence every time

Annons:
Millimina
11/30/12, 7:37 AM
#14

Specialen kommer vara före ordinariebedömning på lördagmorgon, 09:00 är målet att vi ska starta. Eiwor, domaren, är på plats tidigt för att vi ska kunna köra så fort som möjligt.

Vi kommer hålla till längst in i hallen, i ett hörn av lokalen.

Kom tidigt!

jillan
11/30/12, 8:18 AM
#15

#14 vet alla om att specialen börjar 9.00? Alla kanske inte här inne & läser. Ni ska kanske maila de som skall vara med.

Nebel
11/30/12, 11:04 PM
#16

#13 & 14 Tack för informationen! Ska förs hänga på låset ;)! Med vänlig hälsning, Anette

StinaBe
12/9/12, 6:28 PM
#17

Vi åkte dit och hade en väldigt trevlig dag! Maken och jag mötte upp en kompis och sedan ägnade vi åtskilliga timmar åt att titta på de vackra och ibland mindre söta katterna, träffade massor av trevliga siames/orientalmänniskor och köpte julklappar till katterna som fått stanna hemma. Man blir sugen på att prova att ställa ut själv, men inser att det krävs en hel del innan våra spralliga ungdjur kan föra sig i en sådan miljö. Förhoppningsvis kan det bli en utställning i vår på närmare håll, som en liten test. Förutom våra raser så blev mannen och jag häftigt förälskade i en gigantisk gulröd Maine coon som verkligen liknade ett lejon. Maken påstår att vi ska ha en sådan också, så småningom. Visst, fixar han pälsvården så…

MonaLia
12/9/12, 7:49 PM
#18

Ja utställningen var jätterolig! Jag hade så himla ont i mina kind och käkmuskler efter för jag hade gått runt och lett som en idiot hela tiden haha, alla orientaler och siameser va superfina! det var å underbart att gå omrking och prata med dom i deras burar och de svarade med sina hesa röster<33

Nebel
12/10/12, 2:10 AM
#19

Hann tyvärr inte ner till Göteborg i tid för specialen men är ändå helnöjd! Härligt att få träffa så många vackra & charmiga långnäsor och trevliga "kattmänniskor";)!

Upp till toppen
Annons: