Annons:
Etikettofftopic
Läst 1054 ggr
MonaLia
2012-11-20 14:51

Överlycklig och superlängtande!

Nu har min pojkvän äntligen helt och hållet gått med på att köpa orientaler sen när vi flyttar till lägenhet! Jag ville bara berätta det för jag blev så himla himla glad!FörvånadSkrattande

Jag har sagt till honom länge att jag vill ha en spotted oriental och att den måste ha en kompis så då får han välja en katt och innan har han sagt att njaa kanske en bondkatt då, för han har inte varit så jätteförälskad i orientaler så som jag är. Men idag sa han att han "vill ha en mörkbrun oriental sen när vi flyttar…"

och jag blev jätteglaaaaaad! Nu är det helt och hållet bestämtSkrattandeSkrattande<3

Jag vet inte om jag orkar vänta i två år på detta, kanske flyttar redan imorgon haha! Om jag ändå kunde…
Detta kanske inte var så jätteintressant för er alla men jag ville bara få det ur mej!

Kram!

Annons:
kalindas
2012-11-20 15:48
#1

Kul att höra. :-)
Nu får du börja spara och passa på att åk runt och träffa flera uppfödare om du har möjlighet. Det är bra att kunna ha god kontakt med sin uppfödare.

Lycka till!

/Elisa

MonaLia
2012-11-20 16:13
#2

Tack!

Ja jag har faktiskt tänkt börja spara nu, får göra ett sparkonto för framtida katter! Det blir ju ganska dyrt om man ska köpa två på samma gång och alla grejer till dem osv antar jag!

Ja jag har ju redan börjat spana på olika uppfödare, får se om jag åker och hälsar på nån någon gång! FörhoppningsvisGlad

Carlitos
2012-11-20 21:27
#3

Åh va roligt för dig!! Ni kommer inte att ångra er!

När ni pratar om att spara pengar, så vill jag bara säga att jag å min sambo har ett "kattkonto" där vi sätter in en slant i månaden var, det är bra om det händer något, eller när man ska vaccinera en hel bunke katter samtidig så finns där alltid en slant att ta Glad

Lycka till Glad

MonaLia
2012-11-20 22:39
#4

Tack!Glad

Ja jo det är ju kanske bra att ha ifall en katt blir sjuk eller något sånt med, veterinärer är ju ganska dyrt!

Påtal om kattpengar, vad kostar det att försäkra katter och sånt där? Vad behöver man ha och måste man vaccinera dom mot nåt eller är dom redan färdig vaccinerade när man köper dem?Glad

Lejonhjarta
2012-11-20 23:09
#5

Skilljer rätt mkt i pris på dom olika försäkringsbolagen så ring runt å kolla och jämför vad man får hos dom olika.

En del kattungar har bara fått första sprutan och så får man ge andra själv och andra fär fullvaccinerade.

MonaLia
2012-11-21 12:44
#6

Okej då vet jag, får kolla på sånt när tiden är inne!Glad

Annons:
Upp till toppen
Annons: