Annons:
Etikettavelshane
Läst 2728 ggr
Sagolik
11/11/12, 4:00 PM

Vår Pumah söker kavaljer!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

AVELSHANNE SÖKES
Vår svartsmoke Småningom Hydra Sargasso, till vardags kallad Pumah, är snart redo att bli mamma. Hon fyller 1 år 2012-12-02 och vi har planer på att ta en kull på henne någon gång under våren 2013. Pumah bor på Södermalm i Stockholm & är såklart världens finaste, raraste & coolaste katt.

**
ÖNSKEMÅL**
Hon är testad negativ för FIV/FELV & PRA, och i första hand önskas en hanne med samma testresultat. Hon har främst OSH i stamtavlan och söker därför också en hanne med så få siameser som möjligt i stamtavlan.

**
STAMTAVLA
Pappa:** IC San -T-Ree Kenzo
Mamma: IC HU*Bambuszligeti Dafne

Fullständig stamtavla:
http://www.pawpeds.com/db/a=p&id=1100720&g=4&p=sia&date=iso&o=ajgrep

**
UPPFÖDARE
**Margareta Kettner, Småningom

**
ÄGARE**
Sarah Angleryd Göller
tel: 0736854889
e-post: sarah.goller[a]home.se

Om du har/vet någon rar kille som vill bli pappa, samt om du vill veta mer om Pumah, är du hjärtligt välkommen att höra av dig till mig.

Hälsar
/Sarah

Annons:
kalindas
11/11/12, 4:10 PM
#1

Vacker tjej! Kyss

Lite kul att se en smoke som precis som mina nästan är blanksvart. Hoppas du hittar en fin OSH till henne.

/Elisa

Sagolik
11/11/12, 4:15 PM
#2

Tack! Kyss

Lejonhjarta
11/11/12, 10:02 PM
#3

Tjusig!Kyss

Sagolik
11/13/12, 11:03 AM
Sagolik
11/13/12, 11:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Pumah - strax innan hon kom till oss!

kalindas
11/13/12, 11:17 AM
#6

Vacker!

/Elisa

Annons:
Alba333
11/13/12, 1:55 PM
#7

Men hej Sara, vad roligt att se dig här inne Glad

Sara här, Hjalmars tidigare ägare. Vad superroligt att ni ska ta en kull på Phuma, jag hoppas verkligen att ni hittar en snygging till henne ;-).

Allt gott och många kramar till Hjalmargubben!!!

Sagolik
11/14/12, 10:35 PM
#8

Hej Sara!

Hjalmargubben spinner sig igenom sitt liv och det är en ren YNNEST att få spendera livet med den grabben.

Tack för påhejningar!

Kramar Sarah

Sagolik
11/18/12, 6:33 PM
#9

Tack till alla er som har hört av er angående avelshannar! Sökandet efter en hanne med "tok-gröna" ögon fortsätter dock!

Hör gärna av er!

/Sarah

Lejdet
11/19/12, 10:08 AM
#10

#9 då får du lycka till för finns det EN korthårsoriental i Sverige med tokgröna ögon som lånas ut, så får du vara överlycklig! ;-)

Sagolik
11/20/12, 2:34 PM
#11

Aj då, är det så illa!? Är uppfödarna snåla med utlåning av just grönögdingar, eller menar du att det inte existerar några grönögdingar? Jag har ju själv en Hjalmar med tokgröna ögon. Men han är ju kastrat förstås. :)

Lejdet
11/20/12, 2:50 PM
#12

Klart att det existerar grönögdingar, men du skrev ju TOK-gröna ögon och det kanske en på 25 OSH har, ta sen bort hur många som är fertila av dessa, vilka som passar med dina linjer och sen hur många som lånar ut sina hanar så blir det kanske inte så himla många kvar i vårt avlånga land?

Sagolik
11/21/12, 11:36 AM
#13

Ja, det var inte meningen att "tok-grönt" skulle tolkas i astronomiska termer. Jag nöjer mig med "gröna ögon" helt enkelt. Pumah har oftas gröna ögon, men ibland, i ett visst ljus, är det gula/re. Så i relation till hennes ögon skulle i så fall "tokgrönt" vara en rimlig jämförelse. Om detta dock inte existerar "tokgrönt" så nöjer vi oss med en annan term. ;)

Annons:
[hakkapelitta]
11/21/12, 11:44 AM
#14

Det finns helt enkelt väldigt få orientalhanar överhuvudtaget. Sen om de har ögonfärgen med sig eller inte kan jag inte uttala mig om, min egen hane har fina gröna ögon. Självklart kan du inte få riktigt samma tokgröna färg som på en smoke, du har alltid mkt ögonfärg gratis när du har silver med i leken.

Om du verkligen vill ha gröna ögon har man alltid brukat säga att det som regel finns mkt finare gröna ögon på orientalerna i Finland. Eftersom du bor i Sthlm är det inte så krångligt att fara över dit för att para.

Sagolik
11/21/12, 3:46 PM
#15

Tack till meddelande #14! Bra info! Jag kanske ska söka mig över det avlånga landets gränser till det vokalrika landet i öster!

/Sarah

Upp till toppen
Annons: