Annons:
Etiketttillsalu
Läst 3563 ggr
johannaandersen
2012-11-07 18:33

Söker 2 siameser/balineser till våren!

Hej alla högt ärade kattägare! Tänkte presentera mig lite i siamesvärlden nu efter att ha suttit här och läst i forumet sedan några månader tillbaka :)

Till våren tänker jag förverkliga min dröm och skaffa mig två små skatter här hemma, siameser eller balineser eller en av varje, helst bruntabby-maskade. SIA n21, kan det stämma? (Rätta mig gärna om jag skriver fel!) Jag har bokmärkt massor av uppfödare och kommer att mejla runt mitt intresse när det börjar bli dags, men jag tänkte att det säkert inte skulle skada att visa upp mig här lite också om det nu kanske finns någon med kattunge-planer till våren Glad en helsvart/brun oriental hade också varit högt välkommet, men de verkar sälja som smör så jag har inte för mycket förhoppningar om det! Blir det så att jag inte lyckas hitta två små katter ungefär samtidigt kan det bli en katt av en annan ras också, allt för att de inte ska behöva vara ensamma.

Jag och min sambo har båda haft katt innan, han är inte lika passionerad kattmänniska som jag men plockar gärna upp en i knät och myser lite han med :) vi flyttade till vår villa i maj, 250 kvadrat ute i skogen så egentligen idealiskt för utekatter men men, drömmer man om en innekatt så finns det inte mycket att göra åt saken! Hade däremot tänkt låta dem gå på upptäcktsfärder ute i trädgården under somrarna, givetvis under uppsikt! Jag älskar katter som pratar, gärna svarar på tilltal, vill vara med överallt, mysa i knät och gillar att busa. Jag är en hemmatjej och saknar SÅ att komma hem och gosa eller busa med en liten misse, jag brukar leka kull eller göra roliga leksaker att leka med när jag hälsar på hos mina föräldrar som har 2 katter (bl.a Findus 15 år som jag så gott som vuxit upp med!)

Skriv gärna en rad om ni vet någon som väntar kull till våren, jag tror att jag har hittat de flesta men vem vet, jag kan ha missat någon :) annars vill jag tacka för ett intressant forum och alla bilder på vackra katter, har en hel mapp på datorn med bilder som jag tittar igenom när längtan blir som värst :) ta hand om er! /Johanna

Annons:
cillaroten
2012-11-07 19:32
#1

Hej Johanna!!

Kan nästan lova att du aldrig kommer ångra ditt val av rasGlad

Jag väntar ev en kull i december,som är lev klara i mars,där kan det komma både bruntabbymaskade SIA n21(helt rätt) svarta orientaler (OSH n) och choklad(OSH b).

Har planer på kull till våren,men där blir det varken siameser eller solida orientaler.

Finns säkert massor av uppfödare här som väntar smått till vårenGlad

Lycka tillGlad

Mvh/Cilla

Missannas
2012-11-07 22:01
#2

Hej och varmt välkommen hit! Glad

Vad roligt att du planerar att skaffa dig två små mysmonster Glad

Jag planerar en kull till våren, du är mer än välkommen att kontakta mig och besöka min hemsida missannas.se

Lycka till i sökandet Glad

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Lejonhjarta
2012-11-07 23:00
#3

Bara instämma! Underbara katter dessa. Glad Även dom som inte är riktiga kattfan brukar smälta a v dessa. Kyss

Vi hoppas på kull/kullar åxå om nu honorna tagit sig. Pappa till dessa är Sim "GoodWibes Chunky Monkey". Ena mamman är blå oriental och andra brunmaskad siames.

ramithi
2012-11-07 23:06
#4

Vi håper også på å ha et kull som kan bli leveringsklare utpå våren. Jeg har balineser men fargene her blir bare blå og lilla.

Hør gjerne av deg.

GunillaSverkersson
2012-11-08 10:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Väntar en kull långhåriga i slutet av nästa vecka, de blir flyttklara tidigast i mitten av februariGladOm allt går som vi hoppas (peppar peppar)

Mamma blir Bon-Bon  SYL f 03

Brun tricollor (brun, röd med vita fläckar) eller brunpadda med vita fläckar.

Pappan blir Matakoni BAL e 21 en cremfärgad tabby Balines

Du kan ju hålla utkik på vår hemsida.  www.broddans.se

Bon-Bon är likt sin bror en katt som bara spinner vad man än gör , hemma kallas hon i bland för dum-dum Glad Matakoni är också en mattegris som spinner och bara är snäll.

Men vem vet det kanske kan födas ungar med attitydFlört

Lycka till med att hitta dina speciella katter och vad bra att du är ute i god tid.

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

Lejdet
2012-11-08 10:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag väntar en kull om ca 4 veckor med denna goding som far, det blir choklad OSH varianter samt chokladmaskade siameser med all säkerhet.

Annons:
Millimina
2012-11-08 10:52
#7

Hej och välkommen hit! Glad

Mina planer är att min Doris ska paras till vintern/våren och där kan det bli OSH, SIA, BAL och OLH.

Jag lägger ut på hemsidan när det blir dags för kull!

/Jennie

S*Milliminas

www.milliminas.se

[figgelina64]1
2012-11-08 17:03
#8

Hej!

Jag har oxå planer på kattungar framåt vårkanten och det kan bli lite blandat, men mest överhängande är det nog dock att det blir orientaler, lång eller korthår.

Det är min OLH hona Arizona och en vacker Bicolourhane med färgen kanel.

Gå gärna in på min Blogg som du finner via figgelina64 om du googlar via denna finns länk till min hemsida.

Det finns även bakåt i tiden inlägg från mig med mina katter "SE* Qjou´Z"

Maj/Juni 2013 kommer jag para min Siames varianthona "Humlan" & min hane Q

Hälsningar Lisa Prytz från Qjou´z

johannaandersen
2012-11-08 17:40
#9

Wow, jag som knappt väntat mig mer än ett svar!! Glad Något som också är alldeles extra fantastiskt är ett flera av er finns rätt så nära mig, det var tio gånger bättre än jag hoppats!

Jag har varit inne på alla era hemsidor och kikat, blev flera nya bokmärken och några som jag också tittat in hos innan, och alla ni ska verkligen ha beröm för era katter och kattungar! Har varit en massa åhhh! och awww! här hemma ;) kommer att hålla noga utkik på era hemsidor och jag känner redan på mig att jag kommer hitta mina skatter hos någon av er Glad Jag har sett att det pratats om en kattutställning i Göteborg i december, dit skulle jag mer än gärna vilja gå och kika lite! Det är väl öppet för besökare också? Hittade bara prisuppgifter för kattutställare när jag googlade… Har sett att du #Figgelina ska dit, skulle vara roligt att se lille Braveheart på riktigt, han är verkligen en skönhet! :) någon mer av er som kommer att ställa ut då också kanske?

Massor av varma hälsningar och tack för alla svar, till våren kanske någon av oss ses! ;) /Johanna

cillaroten
2012-11-08 18:53
#10

JA,åk till Göteborg!! Där kommer nog att vara en hel del Kat IV katter.

Jag kan tyvärr inte komma,då jag jobbarRynkar på näsan Hade väldigt gärna åkt dit!

Men som sagt,tror det kommer en hel del uppfödare dit.

Mvh/Cilla

Missannas
2012-11-08 18:54
#11

Den 8-9/12 är det kattutställning i Åkered i Frölunda och det är öppet för besökare från kl. 9. Det kommer finnas en hel del fina katter att titta på. Glad

Jag ska dit med min Honey, kom gärna fram och hälsa Glad

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

cillaroten
2012-11-08 19:07
#12

#11 Det var den jag menade,det är väl den med specialen? Jag hade sett fram emot att åka dit…men tji fick jag.

Missannas
2012-11-08 19:15
#13

#12 Ja det är den, vi postade våra inlägg samtidigt Glad Specialen hålls på lördagen. Synd att du inte kan komma Cecilia, Kickapoo hade passat utmärkt i finaste gröna ögon Glad

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Annons:
cillaroten
2012-11-08 19:28
#14

Jag var ju lite extra sugen på att anmäla henne till den,efter vissa disskusioner…..Flört

[figgelina64]1
2012-11-09 06:43
#15

#9, Tack! Ja, Braveheart är en av mina favoriter i B-kullen även om alla var helt fantastiska (tycker ju alltid matte) han kommer med till Göteborg samt min hane Q och lilla Humlan för lite social träning. Du är välkommen att kika förbi oss. Det brukar kosta runt 30-40 kronor att komma in och det finns c.a 400 katter varje dag så det blir mycket ögongodis Flört

Jag ställer ut mina katter under lördagen

Hälsningar Lisa

Mirren6
2012-11-09 11:20
#16

Och jag kommer precis som Lisa på lördagen med mina två tjejer!

KLART du ska titta förbi!! Kan lova att det är ett katt-mekka för alla kattmänniskor ;) Speciellt för oss kattIV-älskare tack vare specialen! Så får du ju chansen att träffa många uppfödare personligen också :)

/Marie

johannaandersen
2012-11-10 14:13
#17

Hej igen allihopa, låter som att jag absolut inte får missa det här!! :) Kanske bör gå både lördag och söndag till och med! Roligt att så många av er som är aktiva här på forumet kommer att komma, jag lovar att komma fram och säger hej om jag känner igen er :) åter igen tack för alla svar om planerade kattungar och utställningen i december, längtar tills i vår då jag officiellt är med siames och orientalklubben jag också! Flört

Ta hand om er!

MVH, Johanna

alltidsiames
2012-11-11 09:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Jag tror att min Pang (S*Feng's In Your Honor SIA n21) är dräktig och isåfall kommer bebisarna på nyårsafton ungefär!

www.fengs.se

SE*Wishetens
2012-11-11 12:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Även jag väntar bruntabby-kattungar, min siamesdam Pixla ska paras inom kort och kommer säkerligen få bruntabby i kullen. Vår webbsida finns på http://www.wishetens.se

SE*Wishetens  - http://www.wishetens.se

Upp till toppen
Annons: