Annons:
Etikettavel
Läst 1409 ggr
Sussi89
2012-11-07 12:07

Letar efter en kattfröken :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Har inte varit så aktiv på ett tag, men nu ska jag börja lite smått :)

Jo jag letar lite efter en liten kattfröken. Hon ska självklart vara mest till sällskap, men samtigt tänkte jag ta någon kull på henne med min hane Carl Philip (S*Jean Dark Fat Cat, d22) När det börjar bli dags för honom när chippet slutar verka.

Det jag är ute efter är någon hona som kan ge svartsköldpaddor med vitt tillsammans med Carl Philip. Och om jag kommer ihåg rätt så ska det då vara en brunmaskad SYS eller en svartvit OSH. Var det rätt så?

Är det möjligtvis någon som väntar någon sån kull, eller har det nu? Det behöver inte vara någon kattunge heller för den delen, men inte ofta man ser lite större fertila katter Glad Jag kan ev tänka mig att åka en bit för att hämta den, blir det för långt bort ser jag bara att det finns bra bussförbindelser.

Här är hans stamtavla, han är PRA fri och vill att honana ska vara det också :)

http://www.pawpeds.com/db/?a=p&id=972663&g=4&p=sia&date=iso&o=ajgrep

Jag ser också att hon har ganska lovande öronplacering (då Carl P inte har "perfekta") Och gärna väldigt bra ögonfärg (Carl p har inte super heller)

:)

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Annons:
Liljekatten
2012-11-07 12:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Du kan även leta efter blå sys eller blåvit OSH eller sköldpaddshonor.

Zamirs (Barbro Carlsson) har en kull nu med en blå syshona (ev blåsköldpadd) och jag tror att den svartvita i samma kull också är en hona, men är osäker.

kalindas
2012-11-07 15:05
#2

#1
Du hann för mig där. Flört
Har inte sett kattungarna, men de ser fina ut tycker jag. Storebror Yoshi är ju en riktig snygging med stark personlighet.
Eftersom det sedan ligger en Kalindas katt bakom är det ju en extra bonus! Tungan uteFlört

/Elisa

Sussi89
2012-11-07 15:07
#3

Jag kommer inte in på zamirs hemsida bara :/

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

kalindas
2012-11-07 15:11
#4

http://zamirs.se/

Den är inte uppdaterade på evigheter tyvärr. Så det är bättre du ringer och pratar med Barbro. Om du åker dit och tittar, så hör av dej, så hänger jag gärna med om jag kan. Det är ju ändå på vägen. Glad

/Elisa

Sussi89
2012-11-07 15:12
#5

Vart är det hon bor? :)

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

kalindas
2012-11-07 15:14
#6

#5
Falkenberg

/Elisa

Annons:
Sussi89
2012-11-07 15:19
#7

Okej! Det var ju inte så jättelångt bort! Det är inte omöjligt att jag åker och kollar på dom, då lovar jag att säga till dig Kalindas innan Skrattande Kanske du vet vägen!

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

kalindas
2012-11-07 15:55
#8

#7
Jo, jag hittar. Min första Siames köpte jag av Barbro. Glad

/Elisa

GoodWibes
2012-11-07 16:55
#9

Barbro snakket om at hun skulle beholde SYSen selv. Men vet ikke om det var bestemt. :)

timille
2012-11-07 18:11
#10

Vi har en SYS-hona b 0321 till salu. www.timille.se

Sussi89
2012-11-07 21:52
#11

Zamirs svartvita var en kille, och som Goodwibes skrev så hade hon inte bestämt sig för om hon skulle behålla sysen.

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Nilla
2012-11-07 22:32
#12

Åh, Carl-Philip är ju en riktig gooooding! Tungan ute

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Lejonhjarta
2012-11-07 22:49
#13

Kan ju hoppas att Sim å Carro har fixat ihop något… Får väl se om någon vecka om d tagit sig. Hon e ju blå å han creme-vit. Ingen av dom e släkt med "Prinsen"…

Vad roligt om d blir småprinsar. Han e en såg goding. Å hans son blev ju Bäst I Ras på utställningen i Varberg för några helger sen. Och han var bara ungdjur. En riktigt go å vacker katt.

Annons:
Sussi89
2012-11-07 23:05
#14

Åh!! Ja han är ju så mysig min lilla prins, skulle vara så kul att få några egna ungar efter honom :-)

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Upp till toppen
Annons: