Annons:
Etikettutställning
Läst 1546 ggr
Lejdet
2012-11-05 08:52

Birkas utställning, vem kommer?

Som rubriken lyder, nyfiken på vilka som ska dit på söndagen framförallt, när jag själv ska dit Flört

Jag ställer Tingeling, OSH C03 och hennes ungar Hoffa, Venus & Serena samt Oden, min BAL b-hane.

Även SE*Torparkattens Xantippa BAL c kommer att ställas i öppen klass.

Blir stressigt med 5 katter, avelsklass, kullklass och uppfödningsklassTungan ute men det ska bli kul!

Annons:
Spotless
2012-11-05 17:20
#1

Vi kommer på söndagen med IP EC Swe-Scot Ronya BAL h och IC S*Spotless Inge OLH o 22. Två cornishar kommer också, var av den ena kan ta sin SC-titel.

TS Avels- och uppfödarklass är inget som kommer att påverka dig eller katterna, inte innan poängen är ihopräknade i alla fall. :) Såg att kat. IV är fördelad på tre domare på söndagen.

Lejdet
2012-11-05 19:04
#2

Det vet jag att de inte ska upp i avels och uppfödarklass,men fem katter ska ju bedömmas individuellt och det räcker för mig som haft en stroke för tre veckor sen..tur att jag har hjälp med mig

siamlove
2012-11-05 19:54
#3

Uff,tråkigt att høraRynkar på näsan.God bedring!All lykka i utstellningenGlad

ElinaPersson
2012-11-05 20:10
#4

Skulle mer än gärna äga en liten oriental, dom är otroligt vackra.. Men just nu är det 2 bengaler som äger platsen i mitt hjärta och dom kommer även ställas på Birka Skrattande

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma

S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Lejdet
2012-11-05 22:07
#5

#3 tack, jag har klarat mig väldigt bra, men blir väldigt fort trött och har lite svårt med balansen

Beige
2012-11-05 23:01
#6

Jag kommer på söndagen med en siameskille som precis klättrar över vuxenstrecket så vi får se det som träning. Blir nog tufft att tampas med de stora grabbarna men så är det när man har en matte som gillar utställning ;)

Annons:
yve2
2012-11-05 23:09
#7

Jag kommer båda dagarna med Chili & Neo.

Behöver du mer hjälp så är det bara att säga till vi är ju 2 på 2 katter så vi har tid.

It's a cat's world… adjust! :)

MissMaven
2012-11-05 23:28
#8

Vi kommer båda dagarna med S*Ädelsiam's Bad Bad Leroy Brown, SIAc, 5,5 år gammal kastrathane, och SE*La Voix Claire, SIAw67, som fyller 6 månader snart. Det blir vår första utställning.

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

kina16
2012-11-06 16:20
#9

Hej
Har inte anmält Elvis dit men lycka till med dina fina katter och skönt att du är tillbaka. Vi syns kanske på fräset om du ska dit, jag ska dit på söndagen ?
Kram Kina och Elvis

Zakira
2012-11-06 21:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Vi har anmält och planerat att komma båda dagarna (SE*Svarta änkans Gridlock OSH b).

Däremot har han fått en pytteliten kal fläck på huvudet bakom ena örat (inte röd, torr, inga utslag, kliar sig inte osv) men syns rätt tydligt eftersom att han är så mörk, inte allt för kul på en skönhetstävling. Vet inte alls vad som hänt, möjligen att han busat med huskatten. Kanske blir till att stanna hemma Rynkar på näsan

yve2
2012-11-06 21:35
#11

#10 Du får sminka honom Flört

Har sett andra göra det på utställningarna när deras korthår har haft små tillfälliga "skönhetsfel"

It's a cat's world… adjust! :)

MissMaven
2012-11-06 21:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

#10 Han blir inte ensam med tillfälliga 'skönhetsfel' om han kommer.

Vår Leroy var rakad i somras och pälsen har inte växt klart än, men han är stilig och har pondus, det tycker jag är viktigare än några hårstrån som fattas eller är för korta. Flört

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Zakira
2012-11-12 20:00
#13

Ja nu börjar det närma sig. Vi har bestämt oss för att åka iallafall. Nerverna börjar så sakta komma.. Större utställning än sist.. Men ska bli himla kul att se alla fina katter.  Skrattande

Annons:
Mockfjardingen
2012-11-14 00:05
#14

Kommer på söndagen med Gullan (S*Vårgårdas Go Go Girl, OSH n, vuxen hona) och Palle ( SIA c 21, BatStar Impala, klass 11)

Ska bli så kul att se alla som jag inte träffat än..

Mezzoluces
2012-11-14 12:41
#15

#14 åååh Palle vill jag se!!! Kyss

Uppfödare av Balines och siames www.mezzoluces.n.nu

Upp till toppen
Annons: