Annons:
Etikettkattprat
Läst 1120 ggr
siaames
2012-11-04 15:24

Bra att ge sardiner och tonfisk?

Hej alla iFokus medlemmar!

Jag undrar om det är bra att ge sardiner och tonfisk till sina katter?

Jag har två katter och jag brukar alltid ge dom sardiner och tonfisk men mest sardiner för att det är deras favorit. Har aldrig vetat om det är bra eller inte, är det dåligt eller bra för dom (jag köper sardinerna och tonfisken i ÖoB, som är för katter)?

Mvh Siames galningen

Annons:
danitza
2012-11-04 15:28
#1

Det finns ju burkmat som har smak av tonfisk och sardin så jag tror nog inte att det är dåligt för dom. Glad

siaames
2012-11-04 15:31
#2

Det har du rätt i! Tänkte inte på det.

Annso_
2012-11-04 15:47
#3

Gå in på katter iFokus och kolla efter trådar ang det..Tonfisk kan vara dödligt för en katt då det innehåller tungemetaller och massa annat som absolut inte är bra !! Jag är inte duktig på det där själv men jag har slutat ge mina katter räkor,tonfisk och fisk..

siaames
2012-11-04 16:07
#4

#3 Tänkte göra denna tråd i katter iFokus men det råkade visst bli fel! Får göra en tråd där istället.

Nilla
2012-11-05 08:12
#5

Fisk är inte jättebra för katt. När du skriver får jag intrycket av att dina katters kost övervägande består av fisk? Jag hoppas de får vanlig blötmat (Mjau) som bas morgon och kväll och fisken som extra lite då och då. Det är helt ok. :)

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

SacredSouls
2012-11-05 19:12
#6

Om de får bittelitt fisk innimellom (typ som godis hver 14 dag) gjør  det ingenting. Men man skal ikke gi tunfisk i olje.Kun den i vann.

Glad

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: