Annons:
Etikettberättelser
Läst 2846 ggr
PollyBoffin
2012-10-30 14:17

Prillan & Pelle

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Det var ett tag sedan jag skrev något här.

Ville bara berätta att mina busar numera närmar sig 6-årsstrecket, men att de är fortfarande lika underbara som när de var små.

Vissa krämpor har uppstått med tiden (foderallergi, överkänslig mage och antagligen dammallergi) där den värsta var under en jul/nyår för några år sedan, då den käre Pelle roade sig kungligt med att få världens epilepsianfall. Det hela slutade på djursjukhuset där han blev inlagd för observation och allehanda provtagningar. Proverna påvisade inget och han fick komma hem igen med kramplösande ifall han skulle få fler anfall. Turligt nog så fick han inte det, men började istället spy blodblandade uppkastningar. Fler akutsamtal till veterinären, där jag fick rådet att avvakta. Sagt och gjort och som tur var så gav, vad det nu ännu var för något, med sig, men då börjar naturligtvis Prillan att få blodblandade uppkastningar samt diaréer. Jag försökte med risavkok, men det ville hon inte ha och tillslut blev hon såpass dålig p.g.a. vätskebrist att hon fick åka in akut och ligga över hon med.

Efter denna, mindre roliga jul, så har ingen av dem varit tvungen att åka in igen, vare sig för epilepsi eller något annat. Tack och lov för det (peppar, peppar)!

P&P är numera väldigt nöjda då matte är hemma med dem konstant för tillfället (sjukskriven för utmattningsdepression), men de är inte så glada åt att dela lägenhet med ca 100 orkidéer (mattes senaste hobby). Turligt nog för mina orkidéer, så bryr de sig inte om krukväxter så länge dessa inte råkar vara hibiskusar, för dessa är extremt roliga att leka med och att tugga på.

Skrattande

Nu så ligger de båda tillsammans i sin korg ovanför dataskärmen och tar sin obligatoriska eftermiddagslur. <3

Just det, är det någon som vet något om Rövardotter's? Har verksamheten upphört eller? Jag har försökt titta på hemsidan, men klickar man på enter så dyker en massa kinesisk text upp. :/

Annons:
kalindas
2012-10-30 14:54
#1

Fina de är! Kyss

/Elisa

GunillaSverkersson
2012-10-31 08:55
#2

Vad bra att de mår bra och vad roigt att se bilder och höra om lite äldre katter Glad, inte bara massa söta tråkiga kattungar Flört

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

MissMaven
2012-11-01 21:24
#3

Fina katter! Kyss

Jag har tänkt just på det nyligen, jag vill gärna se bilder och läsa mer om lite äldre katter också här på siames i fokus (dock är 6 år ingen ålder på katter)!

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

SacredSouls
2012-11-01 21:38
#4

Men åå så koselig å høre fra deg igjenGlad og så gøy å se bilde.Hvordan er det med Pelle nå?Har han ikke hatt flere anfall så er jo det supert.

Nei jeg vet ikke med Rovardotter.Veldig lenge siden hun var her inne.

Jeg elsker orkideer selv og har alltid noen. Men jeg får de aldri til å blomstre på nytt og nå fant jeg også ut for en liten stund siden at det er kun den ene vanligste typen som får stå ifred. De andre litt finere blir spist opp av vår svenske frøken SookieSkrattande

Så jeg får nok holde meg til den vanligste typen ja.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

PollyBoffin
2012-11-15 01:06
#5

Tack hörni. Jag ska hälsa till mina små mästertjafsare att ni gillar dem. Glad

#4 - Han har inte haft några fler anfall (tack och lov), men han har sina magproblem så jag får passa honom så han inte äter för fort och så.

Haha! Hon är kinkig med "grönsakerna" med andra ord. Jag har ju främst "vanliga" orkidéer (Phalaenopsis) och så har jag även Paphiopedilum och en Phragmipedium, men P&P bryr sig inte om någon av dem.

Upp till toppen
Annons: