Annons:
Etikettkattprat
Läst 3728 ggr
cillaroten
10/22/12, 10:01 AM

retucherad ögonfärg...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mycket ska man då höra innan öronen ramlar av en…

Fick ett telefonsamtal ifrån en kvinna som frågade om jag hade några planer på att ta ungar efter min Kickapoo..i nästa mening ställer hon en försiktig liten fråga. Hon har hört på omvägar att en annan uppfödare sagt att jag retucherat bilderna på Kickapoo och att hon i själva verket har rätt så dålig ögonfärg… Tyst

Sååå,om det är någon mer som hört detta eller undrar,så har jag ingen aning om hur man ändrar ögonfärg på ett foto! Jag kan använda photoshops "gratisverktyg" för att leka och tex göra svart/vita foto,men där slutar mina kunskaperFlört Annars är ni varmt välkommna att komma hem och kika självaSkrattande

Bifogar en bild på de retucherade ögonen…Flört

Annons:
GunillaSverkersson
10/22/12, 10:13 AM
#1

Vi blev också misstänkta för det på våran första kat4 katt Miss Mii som har knallblå ögonKyss

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

kalindas
10/22/12, 10:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Väldigt vacker färg på ögonen och vacker katt!! Kyss

Har inte hört någon säga att du fuskar med fotona. Får man bara rätt ljus och vinkel kan även en katt med halvbra ögonfärg (som Ellie här nedan) få en otroligt fin färg. Sen kan du ha en katt med superögonfärg som blir pissgula i visst ljus. Glad

/Elisa

cillaroten
10/22/12, 10:42 AM
#3

#1 Ja..vad ska man sägaFlört

#2 Tack!! Och visst är det så,en av mina katter ha helt ok färg på sina ögon,men på foto så blir dom aaaalltid gula.

Men att gå så långt som att påstå att jag fuskar med bilderna…suck!

Är ni i Löddekrokarna på kattens dag så får ni komma inom i djuraffären där och syna henne i sömmarnaSkrattande Tydligen så är hennes ögon riktigt gula i verkligheten Flört

kalindas
10/22/12, 10:52 AM
#4

Jag kan fixa till ögonen på en del foton, för att stärka utseendet på bilden. Dvs. om bilden var superfin och ögonen knallgula.
Men då skriver jag alltid att det är gjort. Har inte gjort det på flera år dock. Men min Spidde hade alltid blinkhinnan framme och den brukade jag få och så ta bort. Ska se om jag kan hitta ett av mina "fusk" foton för skoj skull. Glad

/Elisa

cillaroten
10/22/12, 10:55 AM
#5

Väntar med spänning Glad Hur och var gör du detta? Har en siames med halvtaskig ögonfärg…Flört

kalindas
10/22/12, 11:04 AM
#6

#5
Hittade såklart inget bara därför. Gick igenom alla Spiddes bilder och blev mest ledsen.  Saknar honom… Gråter

Färgen på hans ögon behövdes inte ändras för de var otroliga. Men blinkhinnan var inte bra.

Färga blå ögon är nästan omöjligt. För det ser inte äkta ut. Få ögonen gröna på en gulögd katt går lättare. 
Ska se om jag kan göra om en bild för skoj skull. Glad

/Elisa

Annons:
kalindas
10/22/12, 11:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Här är en bild jag lekt med. Före och efter. Flört

Kalindas Tamlin har plötsligt fått extremgröna ögon. Oskyldig

/Elisa

cillaroten
10/22/12, 11:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

SnyggtFlört

Jag får nog öva lite mer…Oskyldig

"Retuchering by Cilla"…Cool

kalindas
10/22/12, 11:39 AM
#9

#8
Ser väldigt verklighetstroget ut. Flört

/Elisa

cillaroten
10/22/12, 11:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Nä…paint var nog inget för migFlört

Både jag och lille sonen tycker att det är jättekul att lika i photoshop,men har inte hittat någon funktion där för att ändra ögonfärg….

Däremot kan man göra roliga "tecknade" kisarGlad

kalindas
10/22/12, 12:16 PM
#11

Man får jobba i lager. Då fungerar det. Men ögonen blir ganska illgröna, så man kan ganska lätt se om det är fusk.

/Elisa

alltidsiames
10/22/12, 1:41 PM
#12

Intressant att höra hur "experterna" snackar om andras katter… Eller hur? Jag har sett hennes gröna ögon och kan intyga att de är sådär overkligt snygga!

Nilla
10/22/12, 2:34 PM
#13

#8 Hahahahahaha! Skrattande

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Annons:
Zakira
10/22/12, 5:51 PM
#14

#8 Hahahahahah jag satt och läste tråden, helt oförberedd och höll på att ramla ur soffan av skratt när den där kom upp!

I övrigt så ta inte åt dig, vissa människor kan helt enkelt inte glädjas åt andra och måste sprida falska rykten. Huvudsaken är att du vet vad som stämmer och inte och kan bevisa det om någon fortfarande tvivlar.

Missannas
10/22/12, 6:14 PM
#15

#8 Tycker nog han är finare oretuscherad FlörtSkrattande

Kickapoo är så fin med sina gröna ögon Kyss

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

[Melanie75]
10/22/12, 6:27 PM
#16

ASG gillade verkligen din "retuchering by Cilla". Du är ju störtskön!!

Inget att bry sig om att andra vissa människor snackar, vi har nog alla varit med om att det snackas någon gång. Men visst är det tråkigt med osanningar och falska spridda rykten. Det snackas ofta mera  om katter som är rastypiska och är vackra. Se det som ännu ett bevis att du har en vacker katt!!

cillaroten
10/22/12, 6:35 PM
#17

Visst blev han snygg!! Eller inte kanske…Flört

Jadu Pia,experter finns det inom alla område, jag är tex numera expert på Paint Cool

Towe- Jag kanske ska förstora upp bilden och göra en tavla till dig Skrattande

cillaroten
10/22/12, 6:39 PM
#18

Tack Melanie!!!

Du kanske också vill han en förstoring?Flört

[Melanie75]
10/22/12, 7:05 PM
#19

ha ha gör det Cilla det skulle glädja migFlört

Zakira
10/22/12, 10:21 PM
#20

Absolut! Mig också! Skrattande

Annons:
ElinaPersson
10/24/12, 7:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Detta tog mig 2 minuter att göra i Photoshop så visst är det möjligt att få det att se verkligt ut Skrattande

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

kalindas
10/24/12, 8:44 PM
#22

#21
Vilka verktyg använde du? Om jag ändrar ögon eller färg så brukar jag använda två lager och göra om nyansen på de bakre lagret.
Finns det ett enklar sätt att byta ut färgen?

Bra gjort var det i alla fall. Glad

/Elisa

cillaroten
10/24/12, 9:13 PM
#23

#21 Ja,får väl erkänna att den är lite bättre än min #8 Flört

ElinaPersson
10/24/12, 9:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

#22

1: Lås upp lagret/bilden.¨

2: Använd quick selection tool på ögonen, dvs den färg jag vill ändra…

3: Nere till höger i en liten bar så finns det en halvmålad cirkel bredvid kameran… Vänsterklicka och håll ner och dra upp till "Color Balance", börja sedan dra åt vilken färg du vill ha, du får helt enkelt mixtra lite…

4: När du är nöjd så se till att ha det nya lagret markerat, tryck på listan över lagrena där det står "normal" och ändra det till "overlay", efter det kan du börja ändra i opacityn precis bredvid overlay inställningen Skrattande

Du kan även efter att du ändrat ögonen göra exakt samma sak, fast du ändrar hela bilden… På så sett kan du göra en lite mer intressant bild *som du ser på min förklaring (den var dock inte ordentligt gjord)*

Bifogar en bild då jag är värdelös på att förklara… Tungan ute

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

kalindas
10/24/12, 10:24 PM
#25

#24
Ska testa. Tror det är något liknade som jag gjort på Tamlin ovan. Bara att hans ögon blev lite väl illgröna.

/Elisa

kalindas
10/24/12, 10:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

#24
Det var på samma vi svi gjorde. Bara att ögonen på mina blir lite skrapare gröna. Tror det har med att deras ögonfärg är lite jämnare i mönstret.

/Elisa

cillaroten
10/25/12, 7:49 AM
#27

#26 Den där såg ju riktigt "riktig" ut!

Fina kisar förresten,både innan och efter Kyss

Annons:
ElinaPersson
10/25/12, 4:46 PM
#28

#26 Japp jag tror också det är av den anledningen Skrattande Man får försöka ändra på opacity isåfall Flört

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Supinesophie
10/27/12, 12:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Kalindas jag lånar din bild lite! Det här gjorde jag på 5 min i photoshop Tungan ute

kalindas
10/27/12, 3:56 PM
#30

#29
Väldigt snygg han blev där Tamlin Kyss

Visst är det kul med bildredigering. Glad

/Elisa

Upp till toppen
Annons: