Annons:
Etikettkattprat
Läst 1767 ggr
Annso_
10/21/12, 11:29 AM

Vill hitta lite uppfödare :)

Hej ! Jag är ny här på Siames och jag skulle vilja veta om det finns lite olika uppfödare nära Örebro. Jag har idag en huskatt och en Norsk Skogkatt så ska inte skaffa någon katt än :)

Men jag känner att för varje gång jag träffar en Siames så blir jag mer och mer intresserad utav rasen så skulle gärna vilja få namn på några uppfödare så jag och min sambo har möjlighet att lära känna rasen och allt som har med det att göra tills det är dags att kanske träffa en till katt :)

Annons:
SE*EndlessOceans
10/21/12, 12:44 PM
#1

jag bor i hjo=) jag kan också tipsa dig om siames och orientalgruppen, där har du en förteckning över uppfödare i sverige.

http://www.sogrupp.se/

lycka till=)

[figgelina64]1
10/21/12, 3:02 PM
#2

Och jag bor is kövde, föder upp Orientaliskt Långhår & Balines men även korthårig oriental och siames som då kan vara långhårsbärare

Mitt stamnamn är SE* Qjou´z och du finner mig på So gruppens hemsida

Nästa parning planerar jag göra i december och då med min Orientaliska Långhårshona Arizona (blå padda) samman med en vacker korthårig Orientalkille som är bicolour Kanel/vit.

Denna kulla kan ge både långhår och korthår men bara oriental och en riktigt spännande kombinationKyss

hemsida: http://www.se-qjouz-cattery.se

Hälsningar Lisa

GunillaSverkersson
10/21/12, 3:52 PM
#3

Vi bor i Sala och har kattungar nu www.broddans.se

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

kalindas
10/21/12, 4:21 PM
#4

#2
Lite OT, men är någon av dina katter homozogot OSH/OLH? För annars kan du får en hel kull med maskat. Glad

/Elisa

[figgelina64]1
10/21/12, 7:22 PM
#5

#4, Vad menar du?

undrar du om ngn av dem bär på maskat är solida eller om det blir siames eller balines i kullen?

Det kan vara möjligt, men inte så vanligt…?

Rithwa
10/21/12, 7:59 PM
#6

Gå in på länken http://www.sverak.se/SVERAK/Kattklubb/index_kattklubb.htm

gå igenom dessa och leta kat IV uppfödare. Ta god tid på dig när du väljer katt och uppfödare.

Annons:
kalindas
10/21/12, 8:23 PM
#7

#5
Bär båda på maskat så kan ju alla ungarna bli maskade. Även om föräldrarna är orientaler. Det var det jag menade. Glad

/Elisa

Annso_
10/21/12, 9:06 PM
#8

Hur kommer man till uppfödare på sveraks sida ?? Hittar inte det :(

Annars tackar jag så för alla svar :) Sparar alla sidor men är inte intresserad av några kattungar som är födda nu, som jag skrev så ska vi inte skaffa katt än och vill lära oss tillräckligt mycket om rasen så vi kan sköta den ordentligt om den nu passar oss

[figgelina64]1
10/21/12, 9:08 PM
#9

#7, ja då förstår jag…och visst skulle det kunna inträffa men med en liten sannolikhet så det är inget jag funderar på och det tror jag inte skulle inträffa med hela kullen och om så skulle spelar det ingen roll. Det enda jag bryr mig om är att dem blir friska är bra i typ och följer rasstandard, att deras färg och mönster är korrekta och att orientalerna får gröna ögon och att dem alla får underbara kärleksfulla hem prio ett Kyss

Nu ger vi tillbaka tråden till Annso_Flört

kalindas
10/22/12, 9:17 AM
#10

#9
Håller med dej. Glad

/Elisa

Rithwa
10/22/12, 5:46 PM
#11

# gå in på Sveraks hemsida därefter  går du in på kattklubbar därefter går du vidare och ser om den kattklubben har lagt in någon rubrik på uppfödare där hittar du säkert kat IV uppfödare över hela landet. Ta god tid på dig innan du bestämmer dig för katt. Tänk på att du skall trivas med först och främst katten sedan behöver man säker en massa support från uppfödaren.

Annso_
10/22/12, 6:13 PM
#12

Tack. att skaffa en till katt ligger år framåt, skrev även i inlägget att vi inte ska ha någon mer katt än :)

Millimina
10/23/12, 12:19 PM
#13

Jag bor i Borlänge och de raser som kommer hos mig är siames, balines, orientalisktkorthår och långhår!

Just nu har jag en kull OLH hemma.

Ni är så välkomna!

Annons:
Mockfjardingen
10/23/12, 6:37 PM
#14

Falun är inte så långt ifrån Örebro, och där håller jag till nu för tiden :)

Ni är välkomna och hälsa på både mig och alla fyrbenta.

Lejonhjarta
10/23/12, 8:02 PM
#15

S*Cati Hautes håller till i Nora. Lotta Larsson heter uppfödaren bakom stamnamnet. www.osofinas.se

Upp till toppen
Annons: