Annons:
Etikettavelshane
Läst 887 ggr
Obi Wan
2012-10-16 21:25

Hur går det till om man har en hanne till utlåning

har en mkt trevlig okastrerad sys b 03. På 2 år imorgon! Han lever med sin fru och har lyckats få 7 underbara bäbisar i "Regnbågens alla färger" under två kullar. Det blev 4 flickor och 3 Pojkar. Han revirpissar ibland :( men än har han inte knäckt oss. Hur går det till med kostnader och processen kring utlåning? Med tanke på bensinpriset så flyger man väl helst ;) Är det bättre att flickan besöker honom eller Tvärt om? Önskar att hans fru kan få lite lugn och ro Ett tag framöver, för det är hon värd Tacksam för hjälpande svar/ lina

Annons:
kalindas
2012-10-16 22:19
#1

Vet inte vad det tar för parning numera. Men ang. din killes "fru" så blir han inte lugnare på henne även om han parar. Flört

Det bästa alternativet (om du inte få några som är intresserade av att låna honom) är att kastrera honom. Det mår han bäst av. Glad

Om du vill ge honom en chans att få ännu en kull med "frugan" så hade jag rekommenderat att du chipkastrerar honom. Så får både han och frugan lite paus. Glad

/Elisa

Obi Wan
2012-10-16 22:30
#2

Ja har funderat lite på det, har du någon erfarenhet av det? Ang strilandet, låta som ett skade skjutet Rådjur, lugnet ect ?

[figgelina64]1
2012-10-17 07:32
#3

Jag har chipkastrerat min hane och det fungerar utmärkt, dem tre fyra första veckorna ökade både strilandet och att han lät, men det försvannhelt. Tror det är individuellt hur chippet fungerar.

priser på utlån varierar oxå så du får titta runt lite med andra hankattsägare…har du ställt ut honom har han meriter, hur många kattungar har han gett och hur blev dessa…hur är han i typ, stamtavla, temperament.

Hankatten skall vara testad och även honan Fiv/Felv men nu finns kanske oxå andra tester som önskas få?

resväg är nog beronede på var man bor i landet och är det mycket långt kanske det blir svårt med kostsamma resor då honan skall lämnas -hämtas och kanske några gånger innan hon blir dräktig, men ett visst avstånd får man räkna med.

om du vill låna ut din hane så kollar du upp den som lånar honom så att allt är okej SVERAK ansluten med stamtavla eller WCF…vaccinationer etc…avtal finner du på SVERAKS hemsida.

Finns säkert mycket mer att tänka på och jag tycker du kan vända dig till din uppfödare för stöd och tips hon hjälper säkert till

Lycka till Skrattande

Upp till toppen
Annons: