Annons:
Etiketttillsalu
Läst 885 ggr
[Marro98]
10/10/12, 5:25 PM

Sökes: Ung, trevlig hankatt till sällskap

Hejsan!
Jag är 14 årig djurälskare som bor i Strömstad, Västra Götaland. Eftersom att vi ska flytta till ett kattvänligt hus så har jag nu funderat på att skaffa siames.
Det jag söker är en trevlig hankatt (kastrerad eller inte) som gärna är under året.
Jag kommer när vi flyttar att bli ganska ensam & jag är väldigt sällskapssjuk & har hört att dessa underbara katter också är det. Min kompis skaffade en siames för ett tag sedan & jag blev då helt förälskad i rasen.
Så nu söker jag en eget litet troll att mysa med!
Färg är inte viktigt! Jag har inte så jätte mycket pengar & jag vet att siameser är dyra..

Jag kommer bara att ha katten till sällskap så färg & stamtavla spelar ingen roll. Det är endast personligheten jag är ute efter :)
Transport brukar gå att lösa & jag har tillgång till tåg ner till göteborg & vägen däremellan.

Hör gärna av er här i tråden, PM eller mejl (gerro@live.se)
MVH Ronja :D

Annons:
[Marro98]
10/10/12, 5:32 PM
#1

ååh!
Glömde skriva att katten ska vara van vid barn då min lillebror på 3år är här varannan vecka. Dock är han i vanliga fall väldigt förskitig :)

Zakira
10/10/12, 6:19 PM
#2

Tänk på att dina föräldrar ska vara "med på tåget" och också vilja ha en katt, det är ett stort ansvar och katter blir ofta minst 10 år + kostar en del pengar per år, särskilt om de blir sjuka eller skadade. Ett annat litet tips är att siameser ofta vill ha kattsällskap.

Lycka till med kattdrömmarna, siameser är underbara Glad

[Marro98]
10/10/12, 6:42 PM
#3

#2
Ja det vet jag redan :)
Dock får jag åka tåg själv eller att en kompis följer med eftersom att jag ofta åker till mina kusiner i stenungsund :)
Vi har tänkt på det då vi är kattvana & jag har haft katt sedan jag var 2 år. För ca 2-3 år sedan så blev vi av med alla katter då dom blev flesta överkörda… :(
Min lillasyster vill ha en vanlig bondkatt & min kompis (hno med siamesen) har sagt att det funkar utmärkt då hon bara har en siames & 3-4 bondkatter :)

Tack så mycket! Ja det vet jag, har aldrig träffat en så underbar ras! Skrattande

Lejonhjarta
10/11/12, 3:24 AM
#4

Jag tror att Zakira vill förmedla att dina föräldrar måste vara inställda på att en katt, i detta fall, siames kostar en hel del i underhåll och att d kan bli en del veterinärräkningar, etc för katten… Att det är ett beslut som är familjens att skaffa en siames. Glad

Det är en underbar ras men har lite andra behov än tex huskatter. Lycka till. Glad

[figgelina64]1
10/11/12, 6:59 AM
#5

och när man är 14 år får man inte skriva under köpeavtal/teckna försäkring utan dina föräldrar får göra detta, men det tror jag nog du redan vet och så kostar det att köpa en siames även om det är en ompaceringskatt och ngr år.

Lycka till med din första siamesKyss

Zakira
10/11/12, 9:25 AM
#6

#4 Du har förstått mig rätt Glad

"Med på tåget" är ett talesätt och jag ville förmedla att ni alla i familjen måste fatta beslutet att skaffa katt(er) och ta ansvaret gemensamt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: