Annons:
Etikettbortsprungen
Läst 5024 ggr
Lena
2012-09-23 22:42

Maskad hittekatt funnen Linköping

Ber om hjälp med följande hittekatt som en av våra medlemmar har skrivit om inne på Hittekatter iFokus. Vi är inte så duktiga på raser därinne men kissen påminner lite om en siamese fast med annan huvudform.

Det är en hemlös honkatt med två ungar som söker ett hem eller allra helst sin ägare. Hon finns i Linköping.

Tack på förhand!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
kalindas
2012-09-24 08:15
#1

Söt liten husis. Kyss
Kan mycket väl finnas Birma eller Siames i henne. Hoppas hon hittar ett nytt hem.

/Elisa

siamlove
2012-09-24 11:08
#2

Det er vel en av Danitza´s forrige kull.SkrikandesFlört

Nilla
2012-09-24 15:03
#3

#2 Det vet vi ingenting om och jag tycker man ska vara försiktig med att uttala sig, om man inte har alla fakta på hand.

Hoppas att någon kan ta sig an denna lilla flicka. Kanske behöver någon en kompis till sin katt? Håller tummarna. Hon är värd ett gott hem.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

berthagenn
2012-09-24 15:08
#4

Flickan ber detta forum om hjälp med denna hittekatt. Flört

Jag hoppas verkligen att mamma katt och dessa bebisar får ett bra hem.

Och ännu bättre, att hitta sin ägare!

Lycka till Lena, du gör ett fint jobb med att rädda liv.

Kram Bella

Lena
2012-09-24 17:08
#5

Kissen ifråga hittades med sina två ungar på en balkong i Åbylund som ska vara en stadsdel/område i Linköping. Vi hoppas att ägaren går att finns. Den som hittade katten har inte kollat om den är chippmärkt ännu. En person på facebook tycker kissen liknar henns bortsprunga katt sedan ett år tillbaka. Fast den kissen skulle vara kastrerad enligt den hon köpte den av. Men man vet ju aldrig.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Missannas
2012-09-24 18:29
#6

Oavsett om det finns en ägare eller ej så hoppas jag att hon och ungarna får ett riktigt fint hem där de blir väl omhändertagna, håller tummarna.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Annons:
kalindas
2012-09-24 19:54
#7

Ibland önskar jag att jag hade obegränsat med pengar och en stor gård där jag kunde ta hand om katter och andra djur som behövde hjälp.

Får hoppas hon kommer till ett bra hem. Glad

/Elisa

Lena
2012-09-24 19:59
#8

Det var inte den kattägarens katt på FB tyvärr. Stämde inte med speciella kännetecken som den kissen hade.

#7 Ja du det önskar man i sådana här lägen!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

fvanilla
2012-09-24 22:40
#9

Kan ju kanske även vara cornish/devon osv. i katten och andra katter med maskat i sig, så ja, vem vet? Ett litet mysterie men hoppas att mamman + kattungarna får ett hem snart! Det är det som är absolut viktigast. Tur att någon hittade dem!

kalindas
2012-09-24 23:01
#10

#9
Tycker nästan hon har lite Devon rex uttryck.

/Elisa

siamlove
2012-09-25 21:15
#11

Off,sorry inlegget.Det var meningen att vara humoristisk med litt satire.

Det passet seg ikke.Forlåt….Oskyldig

Rithwa
2012-09-26 15:39
#12

Jätte lycka till att finna ett kärleksfullt hem till familjen katt.

Lena
2012-09-26 19:15
#13

Kissen är nu på Slaka Djurhem i Linköping. Kvinnan på Facebook som eventuellt trodde det kunde vara hennes katt misstog sig. Den här honkatten hade inte de kännetecken som hennes katt hade. Nu har vi en iFokusmedlem som tycker kissen verkar lik hennes försvunna katt. Vi får se om det kan stämma. Hade ju varit kanon i så fall!

Är själv urdåligt på det där med raser. Som ni skriver kan det säkert vara lite allt möjligt inblandat i den här huskatten.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Nilla
2012-09-27 09:17
#14

Håller tummarna stenhårt för att lilla fröken hittar hem. Vi följer tråden. Kyss

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Lejonhjarta
2012-09-27 11:43
#15

Ronnebyhittekatter har fått in en mkt vacker SYShusis. Hoppas alla dessa små raringar hittar bra hem!

danitza
2012-09-28 23:08
#16

#2 Katten på bilden är absolut ingen av mina kattungar! Sålde ingen kattunge till någon som bodde i Linköping. Jag skulle känna igen mina kattungar på en gång och så ser inte mina kattungar ut men hon var väldigt söt! Men som sakt så är inte katten på bilden någon av mina kattungar! SUCK..

Upp till toppen
Annons: