Annons:
Etikettomplacering
Läst 1898 ggr
Missannas
2012-09-20 14:16

Snow Fairy söker nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tyvärr måste Snowies nuvarande familj omplacera henne och som uppfödare vill jag hjälpa dem med detta. Både jag och familjen är mycket måna om att hon hamnar i ett livslångt och bra hem där hon kan bli bortskämd med kärlek och uppmärksamhet.

Snowie är lilasköldpaddstabbymaskad och fyllde 10 månader förra veckan. Hon är kastrerad, fullvaccinerad, ID-chippad och bor i Göteborg.

Anledningen till att Snowie söker en ny familj är att hon och familjens andra katt inte kommer överens och situationen är numera ohållbar. Dessutom ska familjen flytta på grund av förändrade familjeförhållanden och för att Snowie inte ska behöva flytta runt för mycket så skulle det vara bra om Snowie fick flytta till sitt nya hem så snart som möjligt.

Såhär skriver Snowies familj om henne.

Snowie är väldigt social och nyfiken och förtjust i sin ”flock” – det går tex. inte att låta bli att hälsa på henne när man kommer hem, då får man en efterhängsen jamande kisse i hasorna. Hon är lite reserverad mot främlingar, men så fort hon lärt känna dem så behandlar hon dem med samma intensitet som hon behandlar övriga ”flocken.” Hon älskar att springa på tvären genom huset och tassar gärna lätt till benet på någon som befinner sig i närheten, i farten. Vår andra katt är för reserverad för Snowie, ibland ligger de ihop men han blir irriterad och tycker att Snowie är för intensiv och ”på”. Båda katterna blir ängsliga av situationen. Snowie åker bil utan några som helst problem och funkar bra i sin transportbur. Vi tror att hon skulle trivas bäst i ett hem med andra siameser som hon får mysa och leka med.

Priset för Snowie kan diskuteras, det viktigaste är att hon kommer till ett bra hem där hon trivs.

Är du intresserad och tror att du har rätt hem att erbjuda så tveka inte att höra av dig till mig, skicka gärna PM, maila till missannas.siames@gmail.com eller ring 0735-140285.

Kattungebilder och lite annan info om Snowie finns på min hemsida under kattungar och tidigare kull.

Här är en bild på Snowie, fler nya bilder kan fås vid intresse.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Annons:
Garmabias
2012-09-20 21:14
#1

Snowie är så finGlad Lycka till med att hitta ett riktigt bra hem till henne.

amandahurtigh
2012-09-21 13:32
#2

Fina tjejen! Hoppas att hon hittar rätt hem snart!!

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

[Marro98]
2012-09-21 19:21
#3

Ååh guud så fin hon är! :')
Är helt förälskad<3

Missannas
2012-09-22 15:08
#4

Tack ska ni ha Glad

Den här lilla pärlan är speciell, en riktig piggelin. Hade förutsättningarna varit annorlunda så hade hon fått flytta tillbaka till oss men vi håller tummarna för att rätt hem dyker upp.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Missannas
2012-09-25 13:18
#5

putt putt

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Upp till toppen
Annons: