Annons:
Etikettomplacering
Läst 1979 ggr
Helenaf76
9/18/12, 6:30 AM

Joy söker nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Heartwarmers´X-mas Joy söker nytt hem. Förra ägaren kunde inte ha kvar henne då dottern utvecklat allergi. så Joy flyttade hem till oss och tanken var att hon skulle bo kvar här men tyvärr är inte Villemo med på noterna och jagar den stackars Joy flera gånger om dagen. :-( Så det ser inte ut som det finns något annat val än att hitta ett nytt hem till Joy.

Joy är en social och trygg individ som älskar att gosa. Pratglad och nyfiken precis som en oriental ska vara.

Hon är född julafton 2009.

Är du intresserad maila mig på helena@heartwarmers.se och berätta lite om dig och din familj.

ÄGARINNAN AVVAKTAR MED OMPLACERING. I NULÄGET EJ AKTUELLT ATT KONTAKTA VEDERBÖRANDE. VI HÅLLER TUMMARNA OCH HOPPAS PÅ GODA NYHETER I TRÅDEN.

Annons:
Helenaf76
9/18/12, 6:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ett foto till

alltidsiames
9/18/12, 6:34 AM
#2

Kastrerad? OLH?

Helenaf76
9/18/12, 6:42 AM
#3

Förlåt, skulle ju skrivit mer :-)

Hon är kastrerad OSH.

Helenaf76
9/18/12, 7:59 AM
#4

Tar ni bort inlägget, moderator. Måste ha lite mer tålamod så vi avvaktar några veckor för att se om det blir någon förbättring. De slåss inte så blodet flyter utan det är endast fräs, morr, vrål och jakt.

Nilla
9/18/12, 8:45 AM
#5

Okej, du avvaktar lite. Låter som en bra idé. Jag tog emot en vuxen omplaceringshona och det tog nog ett år innan hon var hyfsat accepterad. Använd gärna tråden och uppdatera oss i hur det går.Jag gör en notering längst upp.

Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Helenaf76
9/18/12, 5:32 PM
#6

Tack :-)

Annons:
Lejonhjarta
9/18/12, 10:41 PM
#7

Säg till om d blir aktuellt igen Helena så ska ja kolla med en

kompis som kanske e intresserad…

Helenaf76
9/19/12, 9:08 PM
#8

Slår en signal till dig Lejonhjärta.

Läget har försämrats här hemma. Joy går och gömmer sig och när hon kommer fram så jagar Villemo henne. Ser ingen annan utväg än att hon ska få komma till ett annat hem.

Klarar inte av att ha mer is i magen, tycker så synd om henne. Gråter Joy förtjänar bättre. <3

Lejonhjarta
9/20/12, 9:26 AM
#9

Har kontaktat min vän å väntar på svar från henne, positivt sa ja till henne. Hoppas d fungerar. Ett bra hem är det iallafall. Återkommer så fort ja vet!

Helenaf76
9/20/12, 5:16 PM
#10

Tack :-)Det är bra att hon tänker igenom ordentligt. Det är ju lite knepigare att ta en vuxen katt till vuxna katter.

Det känns lite ambivalent, i morse var hon framme och lekte. T o m Sverker (sia killen jag har) fick vara med och leka lite. så det känns positivt men  Villemo låg och sov därav ingen jakt. Så då tänds liksom hoppet igen….

Nilla
9/21/12, 9:34 AM
#11

Jag tror att du behöver ge dem betydligt längre tid, Helena. Som du säger kan det vara knepigt att introducera en vuxen katt i en redan etablerad grupp. Om Villemo är tuff, kan du ju testa "halsband med pingla - metoden"?

Massor med lek ute på golvet, där du deltar och övervakar. Låt Villemo se den nya röra sig och leka. Det kommer att gå över så småningom.

Under "träningstiden" behöver kanske katterna vara åtskiljda nattetid, så de får vila i lugn och ro. Och även om du lämnar huset.

Glad

Bara du vet vad som är lämpligast att göra. :)

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Helenaf76
9/21/12, 8:53 PM
#12

Joy och Sverker har lekt lite idag med, nästan "hela havet stormar" Det känns lugnare i energin här hemma. Villemo ger sig inte på Joy när Joy ligger still. De får vara i hela huset på dagarna även när jag inte är hemma. Allt är lugnt då. Det är när Joy och Villemo "stöter på varandra" när de är på vift i huset och Joy vill gå därifrån som Villemo hänger på och det övergår i jakt. När Joy springer in under soffan t ex så springer inte Villemo efter in under utan stannar utanför och "övervakar". Sen när inget händer går hon därifrån.

Joy sover med oss och Villemo o Sverker är instängda så nätterna är lugna. Tycker det är mysigt med en katt i sängen igen. Gubben min vill inte ha katt i sängen, säger att han inte kan sova då men nu är motsatsen bevisat. ;-) Fast han kör med att "Joy ligger iallafall still" ;-) Tror inte hon ligger mer stilla än någon annan katt :-)

Joy har även de senaste två dagarna varit framme mer och vad jag upplever som lycklig :-) De har alla tre ätit tillsammans av blötfoder. Så det finns hopp. Det är väldigt skönt att det går åt rätt håll även om det inte är helt komplikationsfritt ännu.

Upp till toppen
Annons: