Annons:
Etikettkattprat
Läst 1343 ggr
Nonimonos
9/15/12, 10:43 PM

Nonimonos är fortfarande här

Länge sen sist jag tittade in här. Både kul och mindre kul att läsa alla era inlägg, nja alla inlägg har jag inte läst (sollar lite;-) Hemma i det nonimonska huset har vila varit fokus. Men med kat4 katter och en nyinskaffad italiensk vinthund i sina bästa unghundsålder så är vila inte det lättaste. Hunden vart snabbt en katthund då hon smälte in bland katterna i ett vips och lär sig allt de kan. Mm hon är i klätterställningen och flyger över alla möbler i kvällsrusningar med Majsan. Hopp och studs lekar är enormt kul och mamma Kitty oroar sig inte obefogat när hennes två ungar hoppar och studsar med katthunden Trasan. Hundrädda, öh nej ;-)! Efter månader av försök att få min chokladbit Ticksy dräktig så parade jag Kitty, och det gick så bra så. Två urtrevliga siamesflickor på ca 9 veckor har vi nu här hemma. Ticksy fick nog på att vara en i gänget och började ge sig på orientalen Greta och fick med sig Kitty på detta. Ingen av oss förstår vart denna aggression kom ifrån. Efterav månader av stängd nätdörr och kämpande att få lugn och ro igen så valde jag att försöka ge Ticksy ett hem som hon skulle vara gladare i. Nu bor hon på prov hos en ny familj och hon är så enormt mycket gladare. Hon är ensam katt och behöver inte låta någon annan gå före till gos och mat osv. Hon behövde verkligen detta. Tanken är att jag ska ta en till kull på henne och sen får hon bli kastrat. Kattungarna jag har nu är efter CH S*Nonimonos Kitsune SIA b21 och Koosje van Tutte's Kick Some Ass SIA n 21 Stamtavla här: http://pawpeds.com/db/?a=p&ids=3:797831;2:972310&g=4&p=sia&date=iso&o=ajgrep Imorgon kommer en familj som ska bestämma sig för vilken flicka de ska välja, sen så ska jag annonsera ut den andra flickan är tanken. Så om någon är intresserad av en siamesdam med en trevlig stamtavla (tycker jag) och med ett underbart temperament. De är väldigt obekymrat glada i allt dessa två. Barn, hundar, dammsugare, hög musik och stojiga vuxna inga problem alls. Sitter och skriver på iPad och då kan jag inte ladda upp bilder. Bifogar en länk till bilder på mitt flickr konto. http://www.flickr.com/search/?q=Nonimonos&f=hp På återseende Lina S*Nonimonos www.nonimonos.se

Annons:
Millimina
9/17/12, 10:29 AM
#1

Kan intyga att, som vanligt från S*Nonimonos, det är helt underbara katter! De har ett gudomligt temprament!

Att de sedan är ursöta och fina flickor skadar ju inte… Flört

[hakkapelitta]
9/17/12, 10:38 AM
#2

Jag har ju två Nonimonos katter här hemma och livet är verkligen inte komplett utan minst en Nonimonos-katt ;)

SacredSouls
9/17/12, 12:35 PM
#3

Får håpe det er mest kul da:-) Velkommen tilbake.

Super herlige små. Hun lille tabby jenta så skikkelig herlig ut. Veldig typisk Nonimonos look Kyss

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Nonimonos
9/18/12, 9:38 AM
#4

Tack kära ni. Bock och kram till er som tar hand om mina "tokiga" bebisar. De valde den söta och tokiga Abby the Tabby, hon är redan nu en fullvärdig Nonimonos katt då inte bara hennes utseende skvallrar om det, hon har ärvt sin mors och just den sidans härliga lek och bus. Fröken solid ( utan namn) är mera mysproppen i gänget. Kanske är det mer morfar Manne i henne. Missar inte en tallrik mjukmat och kan redan sjunga högt om vad som ska berättas om ditt och datten. Är det någon som är intresserad utav en söt brunmaskad flicka så är det bara att höra av sig :-)

Upp till toppen
Annons: