Annons:
Etikettkattungeprat
Läst 1146 ggr
kattslottet
9/14/12, 2:15 PM

Fått stamtavlorna!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är så glad för jag fick bebisarnas stamtavlor idag. Känner att en presentation är på plats.

Jag valde att gå efter ett tema, som blev varianter på blomnamn innehållande bokstaven s (som det sägs att katter hörsammar bäst, och för sammanhållningens skull - någon gemensam nämnare måste ju finnas!). Jag har varit lite fixerad vid 1800-talet om senaste, och blomspråket som man använde sig av för att fördriva tiden i sin överklass spelade också in i namnvalet, jag ville ha vackra namn med vackra betydelser. Skäms

Och nog blev det pompösa prinsnamn, men separat tycker jag att det är mycket vackra. Kyss

Tillåt mig presentera…

SE*Kattslottet's Sovereign Gladiolus
(BAL e som äntligen börjar få lite färg)

Annons:
kattslottet
9/14/12, 2:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

…SE*Kattslottet's Osmonde Royale
(BAL n, nyväckt av uppspelt matte)

kattslottet
9/14/12, 2:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

…SE*Kattslottet's Camellia Sinensis
(OLH e, med mammakatt)

kattslottet
9/14/12, 2:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

…SE*Kattslottet's Sweetest William
(OLH d)

kattslottet
9/14/12, 2:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

…och SE*Kattslottet's Enchanting Nightshade
(OLH n 22, sovande)

Missannas
9/14/12, 4:05 PM
#5

Ljuvliga ungar och fina namn! Glad

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Lillatassen
9/14/12, 5:38 PM
#6

Underbara Kyss

Annons:
Casanova
9/14/12, 5:42 PM
#7

Vilka fina namn till de fina kattungarna. Jag tycker att de är helt underbara allihop. Men det är ju två fina föräldrar Hypnotic och IngeGlad

Spotless
9/15/12, 11:50 AM
#8

Namnen passar dem som handsken. Sweetest William är fortfarande min favorit. Lille creme balinesen kommer alltid att ha en säskild plats i mitt hjärta, han är jättefin. Du har en fin kull där och de ser ut att utvecklas bra.

kattslottet
9/15/12, 4:43 PM
#9

#8 ja, absolut, cremenesen kommer nog få stanna i hemmet så att jag kan se hur han klarar sig genom livet. Han har blivit mest pratsam och framåt, och spinner högst av allihop (mammakatt inräknad), så det känns lovande. Glad

Upp till toppen
Annons: