Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 4371 ggr
Sussi89
2012-09-09 19:36

Veterinärtur imorgon

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Imorgon blir det en tur till veterinären :/ Min lilla Björne har fått någon utbuktning på ryggen/svansroten. Det är som om han fått typ varbildning under huden. "Knölen" känns mjuk och lite varm. Skulle tro att han har fått något litet sår som växt igen fort som det samlats var under. Han har ingen feber eller är meddtagen.  Rättare sagt HOPPAS jag innerligt att det inte är något allvarligt. Det sitter på så dumt ställe mitt på ryggraden!

Försökte ta en bild på det men syns inte så tydligt. Passar även på att lägga in lite mer bilder på honom då han inte blivit visad här på evigheter!

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Annons:
Sussi89
2012-09-09 19:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Fina stora killen :)

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Sussi89
2012-09-09 19:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

:)

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Sussi89
2012-09-09 19:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Solar!

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Sussi89
2012-09-09 19:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

:)

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

kalindas
2012-09-09 20:23
#5

Fin Björne! Kyss
Det låter som det kan vara en böld han har.

/Elisa

embla2
2012-09-09 20:38
#6

Kan det inte vara en talg körtel som växt. Vet ej om katter kan ha det men min schäfer har en sån på samma ställe som din katt.

Annons:
kalindas
2012-09-09 20:54
#7

#6
Borde den inte vara hård då? Inte mjuk och varm? Obestämd
Vet att min gammla collie fick en jättstor fettknuta på sidan av kroppen. Men den var hård.

Där bak är även ett uppskattat ställa att bita någon om de bråkar.

/Elisa

Sussi89
2012-09-09 21:04
#8

Ja jag vet faktiskt inte vad det är…När jag tänker efter så fick ju Carl Philip ett sånt varigt ihop växt sår på tassen. Det blev ju dubbla storleken sen så fick han feber och mådde jättedåligt. Men Björne är helt som vanligt…

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

kalindas
2012-09-10 08:41
#9

Du får meddela oss efter veterinärbesöket. :-)

/Elisa

Sussi89
2012-09-10 19:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Det var en knöl full med var. Veterinären bara kände på det någon sekund, sen var hon säker på vad det var, så han fick lite lugnande och sen tog hon med honom och sövde ner och tömde såret och satte dränage. Allt gick på en timme sen fick han följa med hem igen.

Han är inte glad över tratten på huvudet, men det får gå. Ska tillbaka på fredag för att ta bort dränaget.

Hoppas ingen är för känslig eller kräkmagad men såhär ser det ut;

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

kalindas
2012-09-10 20:42
#11

#10
Ett rejält dränage där! Men bara man håller rent där det rinner ut och bölden får läka inifrån så blir han som ny igen. Glad

/Elisa

cillaroten
2012-09-11 07:50
#12

Håller tummarna för att det läker fort och bra!!! Puss till lille kisen!

Siameshona
2012-09-11 07:54
#13

Aj Aj det var ett bamsigt dränage!! Hoppas sötnosen piggar på sig kvickt!!

Annons:
Nilla
2012-09-11 08:33
#14

Ja, det var ett dränage i hästväg….Skrattande…stackars lille plutt, men han blir snart som ny igen. Tur att du kom iväg till veterinären. :)

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Sussi89
2012-09-11 10:17
#15

Ja det är lite synd om lillkillen :/ Men det känns inte som om han har ont eller något :) Just nu tyckar han bara det är pyton att han inte får gå ut! Var med honom på en liten promenad, men han vill ju gå in och ut som HAN vill ;)

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

martinamissemjau
2012-09-11 21:11
#16

Stackars liten! Tur att det inte var värre än så. Otroligt fin katt du har där! :)

Sussi89
2012-09-11 21:35
#17

Ja tack och lov att det inte var något allvarligt, han är ju min stora bebis! :)

Tack, han min första oriental så han är speciell Kyss

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Upp till toppen
Annons: