Annons:
Etikettkattprat
Läst 2264 ggr
[RoxannaH]
9/7/12, 10:28 PM

Har blivit med siames/balines :D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag tänkte smita in här bland er. Hihi. Hoppas det är okej. Oskyldig

Jag har ganska nyligen blivit ägare till 1 chokladmaskad balines, 1 lilatabbymaskad balines & 1 blåmaskad-bicolour siames (Seychellois?)

Bidrar med en bild på Flux. Chokladisen Kyss (ursäkta den dåliga bilden, är värdelös på kamera inställningar hihi, så han fick ett rött öga. Skäms)

Annons:
kalindas
9/7/12, 11:58 PM
#1

Grattis! Glad
Är det omplaceringskatter du har tagit hand om eftersom de är tre?

/Elisa

Lejdet
9/8/12, 10:06 AM
#2

Nu blev jag lite brydd… är det "min" Flux? Som egentligen heter SE*Torparkattens Acrux? Isåfall hade jag ingen aning om att han är omplacerad!?

[RoxannaH]
9/8/12, 3:46 PM
#3

#1 Hihi japp. En flock på 5 stycken tog jag emot :)

#2 Ja det är Acrux Glad Nina fick problem hemma med allergi så hon omplacerade dem. Visste inte att hon inte pratat med dig?

[RoxannaH]
9/8/12, 3:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Queenie Kyss

[RoxannaH]
9/8/12, 4:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hihi nyvaken värre!

[RoxannaH]
9/8/12, 4:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Flinga ^^

Annons:
Lejdet
9/8/12, 4:11 PM
#7

# 3 Ok, nej hon har inte tagit kontakt med mig. Tråkigt men jag hoppas att du tar väl hand om honom ;-) och de andra såklart!

[RoxannaH]
9/8/12, 4:14 PM
#8

#7 Hmm, konstigt. Tyckte hon sa att det men. Ja det lovar jag! Helt underbart att jag lyckats få en sådan fin katt. Oskyldig

UlrikaD
9/8/12, 4:16 PM
#9

Ska du behålla alla fem?

[RoxannaH]
9/8/12, 4:20 PM
#10

#9 Aa. Glad De omplacerades mot kravet att de skulle få fortsätta vara flock.

UlrikaD
9/8/12, 4:27 PM
#11

#10 Ok, skönt att de får stanna ihop då ifall de är vana vid det:)

Men då blir det inga mer omplaceringar då istället? För nu måste det väl vara fullt. Det är ju synd isåfall.

[RoxannaH]
9/8/12, 4:52 PM
#12

#11 Har också en drös kattungar (4 stycken) som är på tur ut ur boet. Så snart blir det lite mer plats igen. Hihi

Men nej, det blir inga fler katter.

UlrikaD
9/8/12, 4:56 PM
#13

Jo, kattungarna vet jag ju att de ska flytta. Men du har ju egna vuxna katter också. Och en kattunge skulle väl stanna?

Tänkte bara att det är synd att det inte blir någonting mer med omplaceringen då, jourhem behövs ju i mängd och parti.

Annons:
[RoxannaH]
9/8/12, 5:01 PM
#14

#13 Jo när kattungarna flyttar finns det chans att ta emot någon akut katt ibland. Inte för att stanna men akut. Men ja. Behöver lägga mer tid på mina egna ett tag så.

kalindas
9/8/12, 10:39 PM
#15

#14
Det är inte lätt att hålla på med omplaceringar och jourhem om man har 5 st siameser/balineser i huset. De är extremt stresskänsliga och kan ha väldigt svårt att klara av förändringar som nya katter. Stress gör även katter väldigt lätt sjuka eller att de protesterar med att kissa och bajsa. De är även väldigt rasistiska. Så risk finns att du inte kommer kunna ta in några andra katter…

Dessa raser är inte som "normala" huskatter. Visst finns det undantag, men ingen garanti.

/Elisa

[RoxannaH]
9/9/12, 1:57 PM
#16

#15 Jo, men precis. Som jag sa så tänkte jag lägga det på is.

Nilla
9/10/12, 9:58 AM
#17

Det finns också smittorisk, om du ställer upp som jourhem och du behöver ha dem åtskillda och vara noggrann med hygien osv. Det kan bli dyrt och precis som Kalindas säger - problem i flocken.

Tråkigt att förra ägarinnan inte meddelat sin uppfödare om omplaceringen - detta är varje uppfödares mardröm. Vi är glada att du hittar hit. Hjärtligt välkommen!

Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Lejdet
9/10/12, 12:04 PM
#18

Behöver du stöd och råd angående Acrux så är du alltid välkommen att ringa! Dina andra katter,vilken uppfödning kommer de ifrån?

[RoxannaH]
9/10/12, 7:56 PM
#19

#17 Precis. Tack Glad

#18 Flinga är ifrån Tuggelite Cats och heter egentligen Snöflinga. Queenie är ifrån S*Beau Monde tror jag uppfödningen heter. Och heter egentligen S*Beau Monde Queen of Marvel. Sen fick jag en Devon rex också från Pichons.

Sen är de "huskatter" som kommer via t.ex blocket.

GunillaSverkersson
9/11/12, 11:44 AM
#20

Hej

Heter Queeinis pappa möjligtvis   Hoffens Kelso, Kelso är våran kära kastrathane Glad Lycka till med högen

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

Annons:
[RoxannaH]
9/11/12, 12:25 PM
#21

#20 Japp, det gör han! Glad

GunillaSverkersson
9/11/12, 12:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

#21 Vad roligt att se, jag såg bara någon bild på henne när hon var liten. Hur gamal är hon Glad

Här är en nytagen bild på pappa Kelso

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

GunillaSverkersson
9/11/12, 1:03 PM
#23

#21Vad heter mamman

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

[RoxannaH]
9/11/12, 5:21 PM
#24

Åh vilken stilig kille! Mamman heter S*Beau Monde One L Only

[RoxannaH]
9/11/12, 5:21 PM
#25

Född 27.01.2011 :)

Upp till toppen
Annons: