Annons:
Etikettkattprat
Läst 2057 ggr
mylicharlie
9/3/12, 9:10 PM

Här är lilla Freja

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allihoppa,

Har inte haft tid att skriva hur det gått med lilla Freja. Hon har nu bott hos oss i 1 vecka och tre dagar. Freja är underbar och totalt orädd. Hon gömde sig inte alls när vi kom hem med henne, hon låg istället i sängen och spann högljutt. Slängde sig på rygg och ville bli klias på magen. Hon låg tryggt i både min och Niklas famn på en gång.

Hennes första möte med killarna gick bra. Julius var sur och reste ragg och fräste på henne. Men den som tog det hela ABSOLUT bäst var Charlie. Han gick efter henne och kikade på henne hela tiden. Inte alls arg. Det gick otroligt fort att få dem att bli vänner. Vi hämtade henne på fredagen och redan på måndagen så busade de innan vi gick till jobbet. Julius har nu blivit avlastad. Vilket vi ville då Charlie ibland var för busig för honom. Men nu har han hittat sin jämlike - lilla Freja!

Här är vår lilla älskling.

Annons:
Missannas
9/3/12, 9:14 PM
#1

Grattis! Hon är ju jättefin! Kyss Vad roligt att allt gå bra Glad

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

[lisme]
9/3/12, 9:15 PM
#2

Gratulerer med fin jente! Så bra det har gått med Charlie og henne, jeg tror at han vil trives bedre nå Flört

Fielie
9/3/12, 10:34 PM
#3

HärligtGlad

Liljekatten
9/3/12, 11:45 PM
#4

Jisses så söt!!! Kyss

Vad heter hon egentligen? *nyfiken*

cillaroten
9/4/12, 12:16 AM
#5

Härligt,härligt!!! Stort lycka till och grattis till en jättesöt tjej!

Nilla
9/4/12, 8:50 AM
#6

Underbart söt! Gratulerar! Skönt att höra att Charlie tycker det är spännande och roligt med en lillasyster.

Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Annons:
kalindas
9/4/12, 12:21 PM
#7

Härligt att höra! Otroligt söt är hon! Kyss

/Elisa

siamlove
9/4/12, 6:23 PM
#8

OH!så søt!!Hon liknar Mogwai i GremlinsKyss.Pass inte gi mat etter midnatt.få henne inte våt og skydda henne mot skarpt lys.LOLSkrattande(kan noen laste ned et bilde av Mogwai?)

mylicharlie
9/4/12, 8:36 PM
#9

Tack allihoppa! Hon är så fin och vi är så glad att allt flytit på så bra!

4# Hon heter ju Freja men henne stamnamn är S*Zentry's Pocahontas :)

#8 Haha, är det sant.. måste googla på det ^^

mylicharlie
9/4/12, 8:38 PM
#10

#8 Åhh vad underbart!!! Haha, det var ju verkligen vår Freja!! :D

siamlove
9/4/12, 8:42 PM
#11

Google Gizmo-det var navnet til mogwaien!Flört

origirl
9/4/12, 11:49 PM
#12

CoralReefs linjer jo Skrattande

mylicharlie
9/5/12, 8:13 PM
#13

#12 Japp det har hon!! :) Är det en känd uppfödare?? Har stött på det ett flertal gånger när jag kikat runt här på siames.ifokus.

#11 Haha, jag såg- sjuuukt likt!!

Annons:
SacredSouls
9/5/12, 9:06 PM
#14

Kyss Så fin hun er og så herlig at det går så bra i nye hjemmet. spesiellt for Charlie. Det var koselige nyheter.

#13 Oppdretts miljøet er ikke så stort. De fleste kjenner til de forskjellige oppdrettene Glad Hvem som avler  langhår,varianter,balineser,siameser,orientaler etc..

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

origirl
9/5/12, 9:13 PM
#15

#13 Jag känner igen uttrycken då jag har en CoralReefs hane här hemma och har sett en del släktningar av Freja Flört

Lejdet
9/6/12, 7:23 PM
#16

Grattis till en fin kisse! Är hon bi eller tricolour?

GunillaSverkersson
9/6/12, 9:19 PM
#17

Hon är lila tricollor systerdotter till TingelingGlad Men det visste du kanske, tjusiga färgerGlad

Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss   www.broddans.se Glad

Zandrinos
9/6/12, 10:19 PM
#18

JättesötKyss

mylicharlie
9/9/12, 11:41 AM
#19

Hon är faktiskt bicolour. :) Älskar hennes täckning.. På ena höften har hon som röda ränder likt en rödis. :) Charlie och Julius låg och tvättade henne igår i sängen och jag blev helt varm i hela kroppen. De gillar henne verkligen,

Och.. (peppar, peppar) Det som har förvånat mig Även om alla tre delar på de två lådorna i badrummer och inte går på lådan som vi har på toaletten, så blir det ju fortare smutsigt. Men han har tagit det så bra. Försöker tömma så fort någon gått. Men jag är så imponerad av honom.

kalindas
9/9/12, 12:20 PM
#20

Hon är både bicolour och tricolour. Flört
Mängden vitt säger att hon är bicolour, men pga. att hon är trefärgad så är hon även tricolour.

Söt som socker är hon! Skönt att det fungerar bra!

/Elisa

Annons:
Upp till toppen
Annons: