Annons:
Etikettomplacering
Läst 1120 ggr
hockeytroll
2012-08-28 10:42

Siameskille vill ha kompis!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,

Jag har en alldeles underbar kastrerad siamespojke på 2 år som heter Pampas. Jag tog över honom för 1 år sedan, då den förra ägaren sa han ville vara ensamkatt. Jag har dock märkt att han otroligt gärna vill ha sällskap av en annan katt. Han skriker och jamar efter kattsällskap, jag och husse duger korta stunder, men det är en annan katt han vill ha. Jag har tyvärr ingen möjlighet att skaffa en till och söker därför någon som kan ta hand om min älskling!

Han är otroligt pratglad, kelig och snäll. Han gosar gärna i famnen, sover gärna under täcket brevid en och kommer överens med hundar.

Chippad och grundvaccinerad. Jag bor i malmö så gärna någon i skåne men finns den rätta ägaren någon annastans får det ordnas.

Annons:
prodigy
2012-08-28 12:28
#1
kalindas
2012-08-28 13:19
#2

Kolla under omplaceringar. Glad
Såg att det var ett par katter därt som sökte kompisar.
Hur kommer det sig att du inte kan skaffa en katt till?
Oftast blir det lugnare med en extra katt och ekonomiskt gör det ingen större skillnad.
Det är ju väldigt synd om han ska behöva flytta ännu en gång. Siameser är väldigt stresskänsliga och kan bli sjuka om de flyttar runt för mycket.

/Elisa

hockeytroll
2012-08-29 09:31
#3

Har kollat under omplaceringar och mailat :)

Tyvärr vägrar min sambo en till katt. Han är ingen jättestor djurmänniska och han tycker det räcker med en hund och en katt. Vi bor dessutom i en lägenhet. Vi har haft många diskussioner fram och tillbaka. Jag tror att om jag hittar ett bra hem till honom med en annan katt så skulle han stormtrivas.

Upp till toppen
Annons: