Annons:
Etiketthälsa
Läst 2091 ggr
[ChinHeart]1
2012-08-17 00:31

Tigerhäng på utställning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Vi har en siamespojke, S*Pilgatans Aslan heter han. Han är 7,5 månader gammal och vi hade tänkt ställa ut honom i Göteborg nu den 15 september. Mamma pratade med hans uppfödare (tror jag det var) och det var inte förrän de var vid en speciell ålder som de kunde komma upp i Champion osv. Kan någon berätta lite mer om det för mig? Min mamma vill gärna ställa ut Aslan men är osäker på om hon vill åka nu i september..

Det beror mest på att han har "tigerhäng" på magen. Det är inte mycket, men litegrann. Vilken innekatt som helst kan ju få tigerhäng, men är det någon idé att ställa ut då? Eller ger det "minus" om han har lite extra på magen? Han är alltså inte tjock.

Jag vill också gärna på utställningen och fotografera lite katter, och då skulle det ju vara kul att kunna ställa Aslan bara för skojs skullGlad

Är jättetacksam för svar!!

Annons:
Lejdet
2012-08-17 08:12
#1

Vill du läsa mer om utställning så finns det bra info på SVERAKS hemsida. Man kan ta cert först vid 10 månaders ålder men det är bra att börja vänja katten vid ung ålder vid utställning så jag tycker absolut att ni bör prova!

Jättesnygg och charmig kille du ser ut att ha Flört

Jag tror inte att det där "tigerhänget" är nåt konstigt, en del hankatter har lite mycket skinn på magen. Ta gärna en helkroppsbild i profil och visa.

Maxima06
2012-08-17 12:10
#2

Har sett flertalet både hanar och honor med tigermage på utställning och min lilla tjej har det med, har bara haft en domare som kommenterat det. Det är klart att ni ska testa att ställa ut :)

MalinL
2012-08-17 12:11
#3

Nej lite Tigermage brukar inte påverka nämnvärt. Glad

hecajon
2012-08-17 13:21
#4

Mina katter jag ställt ut , mor och dotter, har tigermage båda två, och rejäl sådanSkrattande, men ingen domare har kommenterat det på utställningarna.

All lycka tillGlad

[ChinHeart]1
2012-08-17 14:38
#5

Tack så mycket alla fyra för era svar! Jag ska ta en helbild på honom och lägga upp här om en stundGlad

Hej!
2014-01-22 14:17
#6

..

Annons:
Upp till toppen
Annons: