Annons:
Etikettfoder
Läst 2361 ggr
SacredSouls
8/8/12, 6:44 PM

Favoritt mat ?

Her i huset er det kylling filét som er det helt store og den skal være laget på en helt spesiell måte ifølge Raspen:

Man trenger Kylling filet naturell,rå

Kjele med vann ,blender og en liten boks av favoritt våtforet.

Koker opp vannet og lar kyllingen trekke i ca ti minutter (jeg er ingen kokk så jeg har egentlig ikke peiling på hvor lenge en slik en skal trekke) Men pass på så den ikke blir for tørr.

Hakker opp en del av kyllingen og putter den sammen med et par desiliter av kokevannet i en blender/mixer

Jeg har en billig enkel en som jeg bruker til det

Med kylling smoothie på toppen Kyss NAM

Så er det tid for den ekstra ingrediens og nå for tiden er det denne. En liten dæsj av Sheba på toppen fordi alle elsker smaken

Så er det klart for servering

Noen ganger blander jeg i en eggeplomme,andre ganger en dært med lett-rømme på toppen.

Har vi drektige eller kattunger pleier jeg å blande inn Royal Canin Convalencense support (pulveret som jeg blander ut litt tjukt) og også morsmelk erstatning.

Jeg tar alltid vare på kokevannet fra kyllingen for det elsker de å drikke kaldt.Tilsetter man litt maisennamel,koker opp og setter i kjøleskapet blir det deilig tjukk saus/gele til pusene dagen etterpå.

Dette er en stor vinner her i huset.

Hva lager dere til deres puser når de skal få noe ekstra godt?

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Annons:
Nilla
8/8/12, 9:31 PM
#1

Lyx! Tungan ute Jättebra tipstråd, Line! *tummen upp*

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Missannas
8/8/12, 9:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Vilken rolig tråd och fina bilder Line! Glad

Våra katter har olika favoritmat. En är galen i torkad kyckling och en annan är galen i gräddfil, men hela gänget älskar sheba kyckling och kött i alla former.

Tyvärr är vi inte lika avancerade här hemma, men vi skojar till det ibland när vi lägger upp maten.

Presentation is everything heter det ju Flört

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Liljekatten
8/8/12, 10:44 PM
#3

Bra sätt att få i katterna extra vatten också, Line! Glad

Jag brukar koka kycklinglår (eller hel kyckling) som jag sen rensar bort benen på, delar köttet och skinnet i mindre bitar och slår på kokvattnet över (som sen blir gelé). Jag häller också upp kokvattnet i en skål som katterna gärna dricker ur sedan. Lite pilligt att rensa, men de gillar detta bättre än filéer. Jag ska prova din metod, Line, att mixa ihop lite av kycklingköttet.

Nåt som mina katter gillar mycket är kokt grishjärta och även kokt fisk. Annars om jag ska ge nåt särskilt gott blir det RC kitten instinctive (blötmat i påsar).

SE*EndlessOceans
8/8/12, 10:50 PM
#4

Mina älskar också kyckling men tänk på att nästan alla fileér är marinerade i saltvatten, det säkraste är att köpa en hel kyckling. mina äter det rått=) mumma

Liljekatten
8/8/12, 10:54 PM
#5

#4 Rått är ju kanske bäst för dem, men de flesta av mina katter äter det inte. Fick tipset att bara koka kycklingen nån minut ifall de inte gillar den rå, men har glömt bort att testa det.

[lisme]
8/8/12, 11:35 PM
#6

#5 En sulten katt spiser det den får Flört TS - du verden, dette skal jeg vise til de som påstår at jeg skjemmer bort våre katter Cool

Annons:
Liljekatten
8/8/12, 11:55 PM
berthagenn
8/9/12, 10:48 AM
#8

Mina älskar kokt fisk!

Jag kokar faktiskt fisk varje dag, och de älskar det. Torsk och Pollock filé. Vattnet älskar de att dricka också litet. SkrattandeSkrattande

Ska ta bild på detta. Kycklingfilé och grillad kyckling är också en stooor favvis hemma. När jag äter kyckling, äter de också kyckling - vi delar ALLT hemma Cool

Majs älskar de också faktisk, dom blir helt tossiga av majs. Skrattande

Torrfoder och blötmat som Sheba och Pussi älskas också väldigt mycket.

berthagenn
8/9/12, 11:10 AM
#9

Glömde ju att skriva en sak! Cool

Line, vilet fantastiskt tips du har med kycklingen. Detta ska testas hemma! Skrattande

ramithi
8/9/12, 1:23 PM
#10

Her er nok kokt fisk en av favorittene som dem får hver kveld her i huset. Kylling er ikke så godt sier mine, men ellers så spiser dem alt mulig. Vi har en liten stor fyr les Saladin her som spiser alt som blir satt ned, men det han liker er iskrem.

SacredSouls
8/9/12, 2:17 PM
#11

#6 Haha ja det virker litt voldsomt! Men det bunner egentlig i vår Hannah som er så kresen. Hun vil alltid bare slikke sausen av våtfor. Kun kyllingbiter ble for kjedelig sa hun og dermed ble kylling smoothie oppfunnet Skrattande Da vet jeg iallefall at hun får i seg litt mer enn bare våtfor gele/saus.

#8 Jeg tror vi spiser for lite fisk. Ingen av mine liker det Skrattande Jeg kan legge opp laksen så lekkert som bare det, men de bare snuser og går sin vei.

Neste gang skal jeg prøve torsk. Kan jo være de liker det.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

ramithi
8/9/12, 3:16 PM
#12

Ja #11 her går både tosk og sei ned på høykant. Hedda vil helst ha tosk men de andre spiser begge deler. Saladin spiser omtrent alt helst skal han ha våtfor flere ganger på en dag fatet skal ikke være tomt sier han. Han synes at tørrfor ikke er noe godt.

Attacks
8/11/12, 7:35 PM
#13

Her eksperimenterer vi ikke så veldig når jeg ikke har kattunger. Derimot når vi har det,så elsker alle maten som serveres.

Her er det populært å spise nesten hva som helst iblandet creme freshGlad Det kan være kokt hvit fisk, rått eller tilberedt kjøtt.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

 

Annons:
BARFmycat
8/12/12, 5:08 PM
#14

Mina katter tycker allra bäst om lamm, även vilt som hjort och älg gillar de. Ska jag ge dem godis får de torkad vom eller lunga (hundgodis).

#5

Man kan även skålla, bara hälla kokande vatten över köttet alltså.

Blir väl inte omtyckt för att jag säger det här, men man ska aldrig ge fisk, rå eller kokt till sina katter; Riskerna med utfodring av fisk till katter

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Upp till toppen
Annons: