Annons:
Etiketttillsalu
Läst 1978 ggr
RebeccaJacobson
7/20/12, 12:43 PM

Söker 2 st siameser!!!!

Hej allihopa, jag är en glad och omtänksam tjej på 21 år som bor i Almunge/ Uppsala. Född och uppvuxen på en bondgård där pappa är bonde och mamma veterinär. Därav har vi haft alla möjliga djur som går att införskaffa sig. Nu har jag flyttat hemifrån tillsammans med min kille, och det tysta rummet efter alla djur man alltid haft omkring sig är olidligt! Då har vi båda tänkt oss att skaffa ett djur, ett djur som inte kräver allt för mycket uppvakning (som tex en valp man måste kissas mitt på natten hela tiden) eller kunna lämna ensam då man är iväg och jobbar etc. Men som ändå är så pass socialt och man kan ligga å mysa med i sängen om kvällarna. Då har jag tänkt mig att jag vill ha  2 st siameser.

Jag är uppvuxen med en siames som min familj har haft i hela 16 år, alltså han blev 16 år gammal!!! En vacker hane jag ALDRIG kommer glömma, han hade sånna säregna egenskaper (jämfört med rersten utav bondkatterna) som har präglats så hårt i mig att jag helt enkelt bara måste ha en siames!!! Helst två st då det är ett socialt djur som inte ska lämnas ensamt.

Dock kommer man till nästa steg då- priset…..

Jag kan erskänna här och nu att jag har aldrig varit särskilt intresserad i utställning eller dylika saker. Utan jag vill ha ett djur att kunna umgås och pyssla om hemma.

7000 kr är rena rama rånet för mig och min kille som köpt villa. Vi har redan rellativt höga kostnader på huset då det har totalrenoverats att 7000kr per katt är orimiligt i min budjet. Framför allt om jag vill ha 2 st siameser! Jag skulle nästan i så fall kunna lägga 6000kr för 2 st!

Och det är där min förtvivlan växer till panik! Jag vill så jätte gärna ha 2st siameser, mer än något annat! Men har inte råd. Ett tryggt och livstids hem erbjuds med hundra garantier hos oss!!!

Så istället för att jag ska skämma ut mig och lägga skambud på kattungar till salu, kan jag väl lika gärna fråga här så kanske det finns någon snäll person som kan/ eller vet någon som kan släppa katt billigare?!!!!

Med varma och vänliga hälsningar

Rebecca Jacobson & Niklas Wesslén

Annons:
namsooks
7/20/12, 12:51 PM
#1

Hej

Vi skall kastrera två av våra vuxna katter till veckan och efter det så behöver de hitta ett nytt hem.

Hör av dej om intresse finns så kan jag berätta mer.

Katterna finns på vår hemsida www.namsooks.se

Mvh

Maria & Katterna

kalindas
7/20/12, 1:05 PM
Mockfjardingen
7/20/12, 1:10 PM
#3

Eller möjligen två underbara damer som ska flytta ihop? Här är en länk till deras sida, det finns även en tråd här på SIF om dem under rubriken "Söker ny personal" … :)

http://www.siameser.se/omplacering.html

Elegantangel
7/20/12, 1:14 PM
#4

Hej, Jag har två kastrater som söker nytt hem. De är mysiga och kramgoa och fulla med siames hyss. Katterna finns på min hemsida www.elegantangels.dinstudio.se Ring så berättar jag mer Linda

Lejdet
7/20/12, 1:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag har en Lilamaskad Balineshona som jag gärna omplacerar med en av ungarna i min senaste kull, lilla Pirlo. Dock inte siameser utan Balines och OLH.

Hon är kastrerad för en månad sedan och har blivit mycket snäll och kelig. Självklart är hon vaccinerad, chippad, PRA-fri och har stamtavla.

Lejdet
7/20/12, 1:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här är Iris, kastrerad hona, 4 år.

Annons:
Lejonhjarta
7/20/12, 6:09 PM
#7

Oj, det blev en hel del förslag. Du väljer en underbar ras, men d vet du ju redan. Lycka till!Glad

Upp till toppen
Annons: