Annons:
Etikettavel
Läst 1312 ggr
MalinL
7/19/12, 5:14 PM

Fråga om vaccin i GBG med omnejd

Jag brukar alltid ge mina kattungar avdödat vaccin (Fevaxyn Pentofel), men min vanliga vet är stängd nu på sommaren så jag har fått hitta andra lösningar. Mina ungar fick första sprutan med Fel O Vax PCT, hos en annan klinik (som nu även de har sommarstängt), och jag hade nästa vacc + besiktning osv inbokad hos en tredje veterinär som nu säger att de inte får tag i detta vaccin och att det ä restat.
Är det någon som vet en veterinär i Borås, GBG eller Alingsås som kan tänkas ha avdödat vaccin?
Vill inte gärna vaccinera med levande, dels för att de redan fått första sprutan med avdödat, dels för att jag bara gett levande en gång till en kattunge som då fick biverkningar.
Tacksam för svar!Glad

Annons:
kalindas
7/19/12, 5:25 PM
#1

Var det inte en nyligen här på forumet som sa att hon hade extra vaccin att få tag i? Obestämd

Minns inte vem, tyvärr…

/Elisa

Missannas
7/19/12, 5:40 PM
#3

Samma veterinär, samma vaccin, samma problem. Behöver vaccinera mina två kastrater och hittar ingenstans de använder avdödat.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

MalinL
7/19/12, 6:14 PM
#4

#2 tack, kollar upp det. :-)

[lisme]
7/19/12, 7:02 PM
#5

Dere får komme hit og vaksinere kattene Tungan ute Våre veterinærer fikk ny levering av Fel O Vax mandag denne uken Glad

Upp till toppen
Annons: