Annons:
Etikettomplacering
Läst 3443 ggr
MyGeisha
7/17/12, 7:25 PM

Två kastratpojkar söker nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Två trevliga kastratpojkar söker nytt hem på grund av ändrade familjeförhållanden.

Jag och min pojkvän väntar nu barn ihop vilket innebär att vi behöver flytta ihop. Min pojkvän är väldigt allergiskt och därför kan jag inte ha kvar mina två bebisar. Den första är siames och heter S* Broddans Bill och fyller nu i slutet på juli 2 år. Hans kompis heter Hoffens Kazmir, är en seychellion shorthair och fyller snart 3 år.

Båda är mycket sociala, trevliga och påhittiga när det gäller bus. Dom letar efter en passande familj eller person som kan ge dem mycket kärlek. Bill och Kazmir skall inte flytta isär och Kazmir är fasligt rädd för hundar.

Vid intresse går det bra att ringa eller SMSa mig till nummer 073-670 26 42. Vid osäkerhet kan jag tänka mig fodervärdskap då jag är angelägen om att får det bra långsiktigt och kortsiktigt. Om det finns intresse av att se fler bilder så går det även bra att maila: guldfisken007@hotmail.com

Med vänliga hälsningar

Cecilia Alexisson

Annons:
Broddans
7/17/12, 9:30 PM
#1

Världens gulligaste gullpluttar är dom <3 Lägg in lite mer bilder Cissi :)

Bill kommer från oss och Kazmir har varit på behandling hos oss. Cissi är en god vän till mig och bor tvärs över gatan så jag ser dessa katter varje vecka :)

Jag kan försäkra att de är goa killar. Harmoniska med endå med glinten i ögat och spring i benen :) Bill har åkt jättemycket bil och varit med Cissi till sommarstugan o.s.v. Det var heller inga problem för Kazmir att flytta hem till Cissi, han och Bill fann varandra direkt!

Det är tråkigt att Cissis pojkvän är så pass allegisk och har astma, jag hoppas verkligen att dessa killar får ett mycket kärleks fullt hem för de är dom värda! På vår hemsida finns bilder på Bill sen han var en liten plutt :)

Lejonhjarta
7/17/12, 10:15 PM
#2

Superfina va dom.Kyss

amandahurtigh
7/17/12, 10:23 PM
#3

Lycka till att hitta ett nytt hem åt de, fina killar!!

Amanda Hurtigh
SE*Aconcagua's Orientaliskt Lång- & Korthår.
aconcaguas.se
amanda@aconcaguas.se

hoffens
7/18/12, 10:01 PM
#4

Blev mycket ledsen när jag läste detta.Gråter

hoffens
7/18/12, 10:07 PM
#5

Cecilia

Tycker det är mycket konstigt att du inte tar kontakt med uppfödaren innan du lägger ut detta på sif.Gråter

lailaj
7/19/12, 9:58 AM
#6

Vilka fina killar.Du hittar säkert ett hem snart till dom.

Lycka till!

Annons:
Supinesophie
7/19/12, 11:15 PM
#7

Synd att man inte tänker på sånt när/innan man skaffar katt…

Broddans
7/20/12, 6:17 AM
#8

#7 Cissi hade inte denna pojkvän när hon skaffade katterna. Jag kan garantera att Cissi inte gör detta med glädje..

marieirene
7/20/12, 10:39 AM
#9

#7 Döm henne inte. Jag kan nog tänka mig att det är nog jobbigt ändå än att få massa pekpinnar. Det viktiga är väl att hon är noga med att hitta ett bra hem åt dem. Livet är föränderligt och det är det för alla.

#TS Jätte fina missar♥♥ Hoppas du finner ett bra hem snart.

[Brunhilde]
7/20/12, 10:43 AM
#10

vackra katter, lycka till med omplaceringen.

Synd här är så många som hela tiden skall gnälla Foten i munnen

Supinesophie
7/20/12, 5:06 PM
#11

massa och många, det var väl bara jag som sa något? Säkert många fler som tänkte det. Men visst vissa saker kan man inte rå på när det gäller livssituationen, men jag tycker ändå att allergi är en lite mesig ursäkt för att göra sig av med familjemedlemmar som man visste när man skaffade dem att man ska ha ansvar för dem i 15 år. Men jag hoppas såklart de får ett bra hem nu där de får stanna resten av livet.

Lejonhjarta
7/20/12, 6:06 PM
#12

#11 Har inte du själv omplacerat…?

Jättefina e dom och ja hoppas det löser sig. Beror ju på hur allergisk han är. Kanske kan funka?

lailaj
7/20/12, 6:24 PM
#13

Jag tyckar att orsaken till en omplacering är helt oväsentlig.

Det är säkert nog jobbigt ändå att ta beslutet och det ska man inte behöva försvara sig mot det är upp till var och en.

Hoppas ett nytt hem infinner sig snart.

Annons:
Supinesophie
7/20/12, 9:17 PM
#14

#12 Jag hade en katt som flyttade tillbaks till sin ursprungliga ägares föräldrar för att han skulle få fortsätta vara utekatt när jag flyttade till lägenhet.Men det var ju för hans skull, inte för min. Om de inte hade velat ha honom skulle jag såklart tagit med honom till lägenheten.

Jag bor i en ganska stor tvåa på landet i stället för i en etta i stan nära jobbet och skolan som de flesta andra studerande jag känner, hellre det än att omplacera mina älsklingar.

Vad som än händer i mitt liv vill jag att de ska stanna kvar i/inom familjen. De har funnits där för mig när jag behövt dem och gett mig mer kärlek än någon människa skulle kunna. Så för mig är det ganska självklart att jag inte blir involverad med någon som inte gillar katter/är allergisk precis som det är självklart att jag inte blir involverad med någon som t.ex. hatar vegetarianer (eftersom jag är vegetarian).

Vad andra gör med sina katter är deras sak, jag tycker bara synd om alla katter som sägs vara familjemedlemmar, men bara så länge det passar ägarna, sen får de flytta.

Missannas
7/20/12, 10:26 PM
#15

Detta är en omplaceringsannons och inte en tråd som handlar om personliga åsikter om omplaceringar i övrigt eller åsikter om bakomliggande skäl till dessa omplaceringar. Vill man diskutera det så föreslår jag att man startar en egen tråd.

Ts behov av att omplacera katterna förändras inte av att någon drar egna slutsatser om hur läget är och kommer med pekpinnar baserade på dessa tolkningar. Det hjälper inte heller katterna att hitta ett hem.

Hoppas att dessa fina killar hittar ett fint och livslångt hem, lycka till med omplaceringen Glad

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

MyGeisha
7/21/12, 9:56 AM
#16

Hej!

Vill bara påpeka att jag inte kan ge mina katter det dom förtjänar när jag flyttar ihop med min pojkvän. Han är jätteallergiskt och har svårt att bara sova över en natt hos mig, trotts att katterna inte längre får vara i sovrummet.

Jag vill bara att mina katter det bästa och det kan jag inte ge dom under kommande förhållanden.

Jag hoppas såklart också att de får stanna resten av livet hos den/dom som de flyttar till. Anledningen till att jag lagt ut en tråd här är för att jag är angelägen om att det är seriösa och kattvana människor som visar ev. intresse.

Tack Broddans och för alla andra fina kommentarer :)

(försökt lägga upp fler bilder men får bara felmeddelande)

[lisme]
7/21/12, 12:00 PM
#17

Lykke til med å finne nytt hjem til kattene dine! Du skal være veldig stolt av deg selv fordi du har innsikt nok til å se at du ikke kan gi kattene dine det de fortjener. Man kan ikke ta høyde for alle mulige scenario i 15, ja kanskje opp mot 20 år når man velger å dele livet sitt med ett eller flere dyr. For å være sikker på at man aldri kommer til å finne nye hjem til sine pelsklinger, er helt umulig. Ingen av oss er synske og kan se framtiden vår. Det som er viktig er kattenes beste, ikke oss menneskers såre følelser når vi må finne nytt hjem til sine. Jeg ser overhodet ingen grunn til å ikke tenke at kattene dine får et godt liv i et annet hjem. Det er ikke bare din kjærlighet og din omsorg som kan gi kattene dine et godt liv! Og hva som ligger bak avgjørelsen din av tunge tanker, fortvilelse og dårlig mestringsfølelse, det kan vi andre ikke gjette oss til en gang. Du velger det som er rett for kattene dine først og fremst, og jeg er helt sikker på at du har måtte bruke tid på å innse hva det beste for dem er. For meg blir det litt melodramatisk og egoistisk når en katteeier sitter og tviholder på sine katter for enhver pris med innstillingen "det er bare her hos meg kattene har et godt liv. Det vil være en tragedie for dem om de måtte flytte". Og "se hvor flink jeg er! Mine katter skal ALDRI flytte fra meg, da gir jeg heller opp resten av livet mitt". Det tror jeg er fryktelig usunt for eier men også kattene.

Stå på, jeg er helt sikker på at du vil finne det beste hjemmet til den kjære!

Nilla
7/22/12, 2:23 PM
#18

Gratulerar till barnet och pojkvännen. Livet kan ändras och man vet aldrig vad som väntar. Förstår att du är ledsen mitt i all lycka.

I detta fallet var det extra oturligt för katterna - för Kazmir - som varit med om en del och bara fått bo i sitt nya hem under kort tid. Hoppas av hela mitt hjärta att han får ett livslångt hem.

För att oddsen för ett livslångt hem nu ska bli så höga som möjligt, kanske det är bra att välja en familj/person som är lite äldre och har livet utstakat för sig? Där är risken för livsomvälvande förändringar betydligt mindre och barn, familjebildning och studier är undanstökat. Det är ju extra viktigt just i Kazmirs fall - det måste blir hans sista hem.

För er som inte minns, är detta en av "Gunillas katter" - som vi kämpade för och följde. Dessa katter ligger nog oss alla lite extra varmt om hjärtat.

Jag har dessutom en helbror till Kazmir här hemma och har träffat honom som kattunge - kelat, fotat, lekt. Önskar jag hade plats.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Maria29
7/22/12, 7:34 PM
#19

Hoppas att du hittar ett bra hem till dina katter (jag har en kullbror till Kazimir hemma som heter Bruno/Kenzo) kan tyvärr inte heller ta flera katter och har hundar.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Upp till toppen
Annons: